W materiale opublikowanym przez Digital Foundry twórcy Dying Light 2 z wrocławskiego studia Techland opowiedzieli o zaangażowaniu Chrisa Avellona w powstawanie gry.

Główny projektant tytułu - Tymon Smektała - oznajmił, że uznany scenarzysta pracuje nad grą od samego początku. Odpowiedzialny jest przede wszystkim za wykreowanie świata, w którym osadzono akcję produkcji.

- Uniwersum przedstawia współczesność, w której jednak cywilizacja wróciła do tak zwanych wieków ciemnych, aczkolwiek wszystko, co widać na ekranie jest nowoczesne - tłumaczy deweloper.

- Rzeczy, które widzimy dziś za oknem i uznajemy za oczywiste, w grze są pozostałościami po dawnych czasach. Teraz wszystko jest brutalne, pierwotne i bezlitosne. Chris Avellone pomógł nam zdefiniować ten świat, utworzyć rządzące nim reguły oraz przygotować frakcje działające w mieście - dodaje.

Smektała podkreśla, że z myślą o lepszym opowiadaniu historii podwojono liczbę animacji postaci i ruchu twarzy. Rozbudowano też sztuczną inteligencję, by zmieniała zachowanie kierowanych osób w zależności od aktualnej sytuacji.

Avellone współtworzył scenariusze między innymi do Star Wars: Knights of the Old Republic 2, Planescape: Torment, Fallout: New Vegas i Pillars of Eternity. Za fabułę odpowiadają także autorzy wątku Krwawego Barona z Wiedźmina 3.

Data premiery Dying Light 2 nie jest znana. Tytuł zmierza na PC, PS4 i Xbox One.

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki