Posiadacze mocniejszych wersji konsol Microsoftu i Sony wybiorą pomiędzy dwoma trybami działania Resident Evil 2 Remake. Przygotowano wariant 4K przy 30 FPS oraz mniejszą rozdzielczość przy 60 FPS.

Dyrektor ds. marki w Capcomie - Mike Lunn - zapewnia, że gracze doświadczą stałej liczby klatek na sekundę. Nie określono jednak, czy mowa o natywnym 4K, czy upscalingu szachownicowym (dzięki, IGN).

Nie wiadomo również, czy osoby decydujące się na rozgrywkę w 60 FPS zobaczą obraz w rozdzielczości 1080p czy 720p. Lunn odmówił też odpowiedzi na pytanie o liczbie klatek na „standardowych” modelach konsol.

Premierę remake'u Resident Evil 2 zaplanowano na 25 stycznia, zarówno dla PlayStation 4, Xbox One i PC. Nowa wersja powstaje na tym samym silniku, co Resident Evil 7. Oryginał zadebiutował w 1998 roku na pierwszym PlayStation.

Zachowano pierwotną ideę rozgrywki, nie starając się stworzyć strzelanki z zombie, a raczej survival horror z elementami gatunku metroidvania. Walka pozostanie wymagająca, a amunicja trudna do znalezienia. Kamera przypomina tę zastosowaną w Resident Evil 4.

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.