Jason Schreier z Kotaku przeprowadził wywiad z Marcinem Iwińskim - współzałożycielem CD Projektu. W rozmowie wiceprezes warszawskiej spółki opowiedział o trudnym procesie tworzenia nowej marki i rezygnowania z rezultatów wykonanej pracy.

- Sami wydajemy swoje gry, a ich los jest w stu procentach w naszych rękach. Jeśli coś nam się nie podoba, nie mamy oporów przed stwierdzeniem „OK, ten fragment musimy zrobić od nowa”. Może to oznaczać, że wyrzucamy nawet 6 miesięcy pracy, i były takie przypadki - tłumaczy Iwiński.

- Tak naprawdę, jedyne co się liczy to jakość. Jeśli - by ją uzyskać - musimy cofnąć się o trzy lata, mamy zdolność i możliwość podjęcia tego kroku - dodaje.

cp2
Night City to niebezpieczne miejsce

Iwiński nie chce nazywać omawianych działań rebootem projektu, mówiąc raczej o „zmianie kierunku” i „poszukiwaniu kwintesencji gry”. Współzałożyciel CD Projektu wspomina, że proces tworzenia nowej marki jest bardzo trudny. Elementy, które wydawały się odpowiednie, nagle stają się zbędne i trzeba obrać inną drogę.

Schreier zapytał Iwińskiego, czy faktyczną produkcję Cyberpunk 2077 rozpoczęto dopiero po zakończeniu prac nad Wiedźminem 3 - pierwszy zwiastun ukazał się przecież w 2013 roku. Rozmówca nie podał szczegółów. Przyznał jednak, że zespół niesłusznie sądził, iż jest w stanie skupić się na dwóch projektach na raz.

cp4
Niektórym nie spodobała się paleta żywych barw w zwiastunie

- Ten czas nie był stracony. Mieliśmy dobrą fazę przedprodukcyjną i z niczym się nie spieszyliśmy. Było dużo koncepcji o świecie. To pomogło zespołowi ruszyć znacznie szybciej, kiedy już zakończyliśmy prace przy Wiedźminie 3.

Cyberpunk 2077 w akcji zobaczyli tylko zaproszeni na zamknięty pokaz dziennikarze. To gra RPG z perspektywą FPP i elementami strzelanki. Pokierujemy losem mężczyzny lub kobiety o imieniu V. Nie zabraknie zaawansowanych opcji romansowania. Data premiery nie jest znana.

Najważniejsze informacje o Cyberpunk 2077:

Wszystkie informacje o Cyberpunk 2077.

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Więcej artykułów od Przemysław Wańtuchowicz

Komentarze (4)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały