Poko Kohara jest wyspą znajdującą się we wschodniej części morza. Na wyspie znajduje się kilka miejsc, jednak to ruiny Poko Kohary są kluczowym miejscem związanym przede wszystkim z rozbudowanym zadaniem dodatkowym o nazwie Burze Poko Kohary.

Same ruiny są stosunkowo małym miejscem, gdzie można natknąć na kilka grup przeciwników, a przede wszystkim na Engwitańskiego tytana pilnującego głównego wejścia do podziemi - Engiwtańskiej przystani.

Na poniższej stronie znajdziesz opisy zadań następujących zadań dodatkowych:

  • Burze Poko Kohary
  • Nikłe perspektywy
  • Zasady handlu

Burze Poko Kohary

Zadanie możesz rozpocząć na dwa sposoby, a konkretnie po przeprowadzeniu rozmów z dwoma osobami. Chodzi o Atsurę, przebywającego w podziemiach sztabu imperialnego (mapa Mosiężna Cytadela #9) oraz Luevy Alvari z Vailiańskiej Kompanii Handlowej (mapa Królewska Przystań #17).

Warto dodać, że Atsura zleci przy okazji inne zadanie o nazwie Nikłe perspektywy, a Lueva misję poboczną Zasady handlu.

Mapa - Tikawara

m026

Kolejnym krokiem jest dotarcie do wyspy Tikawara. Kiedy się na niej znajdziesz możesz wypytać o Poko Koharę trzy osoby: Vektora (mapa Tikawara #2), kapłankę (#8), a przede wszystkim wodza Ranga Ruanu (#10), od którego otrzymasz miedziany klucz muzuma, przydatny w dalszej części misji.

Po załatwieniu sprawy z wodzem wróć na łódź i zacznij kierować się na wschód od Tikawary. W końcu dotrzesz do miejsca poszukiwań, czyli Poko Kohary, na której wyląduj.

Mapa - Poko Kohara, Engwitańska przystań

m027

Celem jest dotarcie do głównego wejścia do engwitańskiej przystani (mapa Poko Kohara #5). Zanim tam dojdziesz możesz rozejrzeć się nieco po lokacji, eliminując przeciwników i zdobywając kolejne wskazówki w scenkach z duchami (m.in. w obozie Vailiańskiej Kompanii Handlowej - #6).

Kiedy będziesz gotowy podejdź do drzwi, gdzie zostaniesz zaatakowany przez Engwitańskiego tytana. Jest to potężny przeciwnik zdolny między innymi do wyrzucania bohaterów w powietrze, dlatego przygotuj zawczasu drużynę, pamiętając aby była też na odpowiednim poziomie rozwoju.

Po wejściu do Engwitańskiej przystani znajdziesz się na pierwszym poziomie. Celem jest dotarcie do schodów (#12) prowadzących na niższy poziom (po drodze możesz m.in. odwiedzić tajną komnatę - #9).

046

Na drugim poziomie należy dotrzeć do kolejnych schodów (#21). Możesz tego dokonać na skróty poprzez otworzenie zamkniętych drzwi (#13) lub obchodząc całą lokację na około. Przed schodami jest zamknięta brama (#19), którą możesz otworzyć korzystając z mechaniki lub klucza znalezionego w pomieszczeniu z pająkami (#15).

Po znalezieniu się na trzecim poziomie dobrze jest wyłączyć niebezpieczną pułapkę z piorunami (#22). W tym celu zacznij kierować w stronę przeciwną do wskazówek zegara i niszczyć kolejne baterie esencji. Pamiętaj, aby nie wchodzić na pioruny - ścieżki, po jakich się poruszają są zaznaczone wzorami na podłodze. Niszczenie kolejnych baterii sprawi, że piorunów będzie coraz mniej.

047

Następnie warto odwiedzić salę z ciałem Bezy (#23), przy której znajdziesz jej notatki oraz posążek. Kiedy skończysz wróć na korytarz i ruszaj w prawo. W końcu dotrzesz do sali z engwitańską machiną (#24).

Zacznij kierować się w lewo, aż dotrzesz do miejsca, z którym możesz wejść w interakcję. Jeśli posiadasz odpowiednio rozwinięty poziom mechaniki, to możesz przyjrzeć się mechanizmowi. Najważniejsze jest jednak jej uruchomienie. Kiedy to zrobisz pojawi się portal do innego świata (Wymiar adry), z którego skorzystaj.

048

W nowym świecie rusz przed siebie. Po chwili dotrzesz do miejsca z duchami ekspedycji, które mijałeś w drodze do celu. Po rozmowie będziesz musiał stawić czoła przeciwnikom. Po zakończeniu starcia zdecyduj o dalszym losie lśniącej adry. Możesz:

  • Wznowić przepływ esencji (rozwiązanie, które spodoba się Królewskiej Kompanii Martwego Ognia - zadanie Nikłe perspektywy).
  • Wysadzić lśniącą adrę (rozwiązanie, które zapewni lepsze stosunki z Vailiańską Kompanią Handlową - zadanie Zasady handlu).

Po dokonaniu decyzji skorzystaj z portalu, aby wrócić do rzeczywistego świata. Na koniec wróć do Atsury i/lub Alvari, aby zdać raport z przebiegu misji.

Nikłe perspektywy

Zadanie to zostanie do dziennika, jeśli misję poboczną Burze Poko Kohary rozpocząłeś u Atsury (mapa Mosiężna Cytadela #9).

049

Jego przebieg niemal całkowicie pokrywa się z zadaniem Burze Poko Kohary. Kluczowy jest ostatni moment, kiedy musisz zdecydować o losie lśniącej adry. Aby wypełnić tę misję i opowiedzieć się po stronie Królewskiej Kompanii Martwego Ognia, a jednocześnie pokrzyżować plany Vailiańskiej Kompanii Handlowej należy zniszczyć lśniącą adrę. Po wszystkim wróć do Atsury.

Zasady handlu

Zadanie możesz rozpocząć w trakcie rozmowy z Luevą Alvari w Siedzibie Vailiańskiej Kompanii Handlowej (mapa Królewska Przystań #17). Lueva przebywa w gabinecie w centralnej części na parterze - porozmawiaj ze strażnikami, aby wpuścili bohatera do środka, a następnie powiedz, że jesteś zainteresowany pracą.

Przebieg zadania niemal całkowicie pokrywa się z zadaniem Burze Poko Kohary. Kluczowy jest ostatni moment, kiedy musisz zdecydować o losie lśniącej adry. Aby wypełnić tę misję i opowiedzieć się po stronie Vailiańskiej Kompanii Handlowej, a jednocześnie pokrzyżować plany Królewskiej Kompanii Martwego Ognia należy wznowić przepływ esencji w lśniącej adrze. Po wszystkim wróć do Alvari.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały