Na kilka godzin przed konferencją Ubisoftu poprzedzającą targi E3, firma ujawniła dokładną datę premiery Assassin's Creed Odyssey. Gra zadebiutuje 5 października na PC, PS4 i Xbox One.

Informacja pochodzi z opublikowanego przed czasem (ale już usuniętego) wideo-wywiadu z Mel MacCoubrey - projektantki narracji (dzięki Gameplaying i Reddit). Deweloperka przedstawiła również szereg nieznanych dotychczas szczegółów na temat tytułu.

Akcję osadzono między 434 a 401 rokiem przed naszą erą, czyli w okresie Wojen Peloponeskich, a więc przed wydarzeniami z ubiegłorocznego Origins. Zgodnie z nieoficjalnymi doniesieniami, twórcy przygotowali dwóch bohaterów, których gracze wybiorą na początku zabawy - Cassandrę i Alexiosa.

02
Alexios we własnej osobie

Obie postaci pochodzą ze Sparty. Najpierw ujrzymy sekwencję rozgrywającą się w dzieciństwie, a następnie gra przeniesie się siedemnaście lat do przodu - wówczas podopieczni przyjmą bliżej niesprecyzowany kontrakt, który wpłynie na ich życie.

Warto zaznaczyć, że zarówno Cassandra i Alexios są potomkami Pierwszej Cywilizacji - pradawnej rasy istniejącej przed ludźmi i odgrywającej ważną rolę w uniwersum Assassin's Creed. To będzie miało pewne znaczenie, związane z grecką mitologią. Bez względu jednak na wybranego protagonistę, tytuł przedstawi taką samą opowieść.

Świat gry jest podobno największym w historii serii - mapa złoży się z dwudziestu wysp, które zwiedzimy podczas zabawy. W trakcie rozgrywki spotkamy historyczne postacie, w tym filozofa Sokratesa. Z kolei w wątku współczesnym ponownie pokierujemy Laylą.

01
Powróci żegluga

Potwierdzono obecność systemu decyzji. Twórcy obiecują jednak, że dokonywane wybory nie będą jednoznaczne, choć wpłyną tylko na losy głównych bohaterów, a nie bieg historii znanej z podręczników.

Po raz pierwszy od Black Flag ważnym elementem rozgrywki autorzy uczynili system żeglugi. Po greckich wodach gracze przemieszczą się za pomocą okrętu. Pojawi się też opcja rekrutowania kolejnych członków załogi, co rozbuduje możliwości jednostki, gwarantując na przykład bonusy do wytrzymałości na wrogie ataki.

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki