Tikawara jest małą wioską plemienia Huana, położoną na wysepce leżącej w południowo-wschodniej części morza. Sama wioska nie jest zbyt dużych rozmiarów, ale natkniesz się w niej na osoby związane ze sporą ilością zadań, takich jak Burze Poko Kohary, Owoce niezgody i Furia rodzicielki. Ponadto spotkasz tu kilku kupców oferujących różnorodne towary.

Pamiętaj, że oprócz samej wioski na wyspie natkniesz się na sporą ilość innych miejsc, do których możesz dotrzeć opuszczając samą wioskę i eksplorując nowe tereny. Zachowaj jednak czujność, ponieważ w większości miejsc, do których możesz trafić (Plaża Sunepu, Stare pobojowisko, Szlak Biwa Toahu, Miejsce pochówku, Przesmyk Boa Hika) natkniesz się na przeciwników, dlatego zawsze należy być przygotowanym do walki.

Poniżej zostały opisane zadania dodatkowe, których wykonania możesz podjąć się w trakcie pobytu na Tikawarze. Są to:

  • Owoce niezgody
  • Furia rodzicielki

Owoce niezgody

Zadanie możesz rozpocząć po wejściu w interakcję z dwoma kłócącymi się mężczyznami - Mukumu i Tamau (mapa Tikawara #6). Okaże się, że niedawno zginęły ważne dla plemienia owoce koiki, a Makumu podejrzewa, że ukradł je Tamau. Celem zadania jest wyjaśnienie sprawy.

Mapa - Tikawara

m026

Śledztwo możesz zacząć od rozmowy z Pekeho (mapa Tikawara #4). Podczas dialogu posłuż się blefem (4 punkty) i wnikliwością (3 punkty), dzięki czemu otrzymasz interesujące informacje, które jednak nie wystarczą do rozwiązania sprawy.

Kolejnym krokiem może być udanie się do chatki kuaru (mapa Tikawara #7), gdzie w skrzyni znajdziesz dziennik Rongiego. Możesz go przeczytać, aby dowiedzieć się o skrytce na plaży, którą Rongi odwiedza nocami.

044

Teraz możesz postąpić na dwa sposoby:

  • Udać się w ciągu dnia na zachodnią plażę (mapa Tikawara #5) i przy pomocy percepcji zlokalizować skrytkę z owocem koiki. Następnie możesz się z nim udać do mieszkania Rongiego, aby wyłudzić od niego 400 sztuk złota.
  • Poczekać na plaży do nocy - w końcu pojawi się Rongi, który przyjdzie po owoce. Zacznij z nim rozmowę, w trakcie której będziesz mógł skorzystać m.in. z umiejętności blefowania lub zastraszania. Możesz w ten sposób wyłudzić 400 sztuk złota.

Wróć do Mukumu i powiedz mu o swoim śledztwie. Możesz, zgodnie z prawdą, wydać Rongiego, skłamać i powiedzieć, że winny był Tamau, co będzie jednoznaczne z wydaniem na niego wyroku śmierci albo utajnić informację o sprawcy, dzięki czemu uratujesz Tamau.

Furia rodzicielki

Zadanie możesz rozpocząć po rozmowie z kobietą o imieniu Himuihi, którą znajdziesz w placówce handlowej (mapa Tikawara #3). Rozmówczyni poprosi, abyś zabił rodzicielkę lagufatów, które zagrażają wiosce. Znajdziesz je w pobliskim Wąwozie Hohina.

Aby się do niego dostać opuść wioskę i zacznij kierować się na północny zachód wyspy, przechodząc po drodze przez Przesmyk Boa Hika, gdzie weźmiesz udział w scence tekstowej z dzikami i lagufatami, które je raniły.

045

Po dotarciu do wąwozu ruszaj przed siebie, uważając na pułapki i małe oddziały przeciwników. Kieruj się na północ, aż dotrzesz do Grzędy rodzicielki, gdzie będziesz mógł podjąć decyzję odnośnie dalszego przebiegu zadania:

  • Pierwszy wariant, to zabicie rodzicielki oraz wszystkich pobliskich wrogów. Po uczynieniu tego przeszukaj jej ciało i podnieś jej głowę, która będzie dowodem na wypełnienie zadania.
  • Druga możliwość, to porozmawianie z rodzicielką. Podczas dialogu poprosi o uwolnienie młodych lagufatów, które są więzione w klatce w wiosce (mapa Tikawara #4). Jeśli zdecydujesz się na tę opcję, to otwórz zamek (3 poziom) uważając, aby nie zauważyli tego pobliscy mieszkańcy.

Bez względu na wybrany wariant, na samym końcu wróć do Himuihi i powiedz jej o sposobie wykonania misji. W ten sposób ukończysz zadanie.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Pillars of Eternity 2 - zadania towarzyszy: Eder, Xoti, Maia, Serafen, Pallegina, Aloth

Misje: Oświecona droga, Latarnia Gauna, Zew Kuriera, Czarnoksiężnik i gentleman, Ostatni dzwonek, Malowane maski.

Red Dead Redemption 2 ostatecznie na dwóch płytach

Jedna do instalacji, druga do rozgrywki.