Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Rage 2 zaoferuje ciekawszy świat i fabułę

„To nie jest zwyczajny sequel”.

Kierownik studia id Software - Tim Willits - udzielił wywiadu dla PlayStation Magazine. W rozmowie przyznał, że Rage 2 nie będzie zwykłym sequelem, a twórcy znacznie bardziej skupią się na fabule i ciekawej konstrukcji świata.

„Pierwszą grę osadziliśmy w post-apokaliptycznym świecie. W Rage 2 mamy jednak coś więcej niż wszechobecne piaszczyste tereny. To coś w rodzaju post-post-apokalipsy, gdzie są różne środowiska, różne widoki: roślinność, mokradła, rzeki i jeziora” - tłumaczy Willits.

„Chcemy pokazać, że świat nie jest już suchym pustkowiem. W różnych terenach jest teraz więcej osobowości, a wraz z nią więcej dialogów, więcej akcji, historii pobocznych. Fabuła odgrywa bardzo ważną rolę” - dodaje (dzięki, WCCFtech).

Znów postrzelamy do mutantów

Deweloper zwrócił też uwagę na mniejsze znaczenie sekwencji oskryptowanych, czyli ustalonych odgórnie. Według Willitsa, świat Rage 2 nie jest wyreżyserowany i często doświadczymy losowych zdarzeń, wynikających z działań podjętych przez sztuczną inteligencję postaci niezależnych.

„Są frakcje, które nie lubią innych frakcji. Są postacie niezależne, które nie lubią innych postaci niezależnych. Niektórzy bohaterowie sterowani przez AI prowadzą samochody. W innych grach po prostu docierasz do punktu kontrolnego i wszystko jest ustalone”.

W przeciwieństwie do poprzedniej części z 2013 roku, nad projektem pracuje nie tylko id Software, ale też studio Avalanche - autorzy cyklu Just Cause. W Rage 2 wcielimy się w Walkera, którego zadaniem jest obalenie Władzy - despotycznego reżimu.

Bohater skorzysta z szerokiego wachlarza dostępnego arsenału, a także z umiejętności specjalnych, przykładowo fali odpychającej wrogów. Deweloperzy potwierdzili, że w grze zabraknie lootboxów. Tytuł ukaże się wiosną 2019 roku na PC, PS4 i Xbox One.

Read this next