Detroit Become Human - Przesłuchanie

Przesłuchujemy defekta, który zabił swojego właściciela.

W tym rozdziale główny bohater będzie przesłuchiwał defekta, który zabił swojego właściciela, Carlosa Ortiza. Jest to kontynuacja wątku współpracy policjanta Hanka i androida Connora. Twoim celem będzie dowiedzieć się dlaczego maszyna - na usługach człowieka - dopuściła się morderstwa.

Uwaga! Rozdział Przesłuchanie będzie dostępny, jeżeli w misji: Partnerzy wyjaśniłeś zbrodnię i znalazłeś podejrzanego (1). W innym przypadku nie będziesz mógł wykonać tego zadania. Jeśli zależy ci na rozegraniu rozdziału Przesłuchanie, a nie odblokowałeś go wcześniej, to skorzystaj z naszego poradnika i rozegraj ponownie misję Partnerzy.

Poniżej znajdziesz informacje na temat poszczególnych części rozdziału, a także wszystkich zakończeń:

69

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Poradnik został zbudowany na podstawie schematu, do którego możesz zajrzeć w każdej chwili podczas rozgrywki, a który również zamieściliśmy poniżej. Oznaczenia liczbowe (1, 2, 3, itd.) odnoszą do kluczowych akcji, które pojawiają się na schemacie. W przypadkach, gdy było to konieczne, posłużono się również oznaczeniami literowymi (A, B, C, itd.), których szukaj na poniższych obrazkach.

Pokój przesłuchań

Rozdział rozpocznie się od nieudanej próby przesłuchania defekta przez Hanka. Ty - jako Connor - będziesz miał okazję porozmawiać z mordercą i wydobyć z niego cenne informacje. Gdy główny bohater wejdzie do sali przesłuchań, przejmiesz nad nim kontrolę.

Zanim usiądziesz na krześle, podejdź do stołu i przejrzyj kartotekę/zdjęcia (2), które leżą na blacie. Następnie usiądź przed defektem. Zanim go przesłuchasz, przeanalizuj androida (3). Wyszukaj pięć wskazówek: dioda na czole (odblokuje kwestię dialogową), naszywka i zaschnięta krew na kombinezonie, ślady uderzeń na lewym ramieniu (odblokuje kwestię dialogową) oraz poparzenia na prawym ramieniu. Dzięki temu przenalizowałeś poziom stresu (4) oraz rany (5) świadka.

064

Teraz twoim zadaniem będzie wywołać odpowiedni zakres natężenia stresu, żeby uzyskać zeznania od androida. Najlepiej oscylować na poziomie ok. 50-70 procent. Współczynnik stresu jest widoczny na ekranie gry. Gdy pojawi się napis: „optymalny”, to android udzieli ci ważnych informacji. Jeśli będziesz go za bardzo naciskał, to defekt zamknie się w sobie i nie będzie skłony do rozmowy.

Możesz rozpocząć dialog z podejrzanym. Poniżej zamieściliśmy opcje dialogowe, które zwiększają lub zmniejszają poziom stresu u świadka. Pomogą ci „zarządzać” tym współczynnikiem. Pamiętaj, że jeśli - na przykład - poziom stresu będzie za wysoki (powyżej 70 procent), należy użyć kwestii dialogowej, która go obniży, aby uzyskać odpowiedni zakres. Analogicznie - oczywiście - przedstawia się sytuacja, jeżeli poziom stresu jest za niski.

065

Kwestie dialogowe, które zwiększą lub zmniejszą poziom stresu u świadka:

  • strach (0%),
  • pokaż zdjęcia (+4%),
  • rany (+4%),
  • imię (-4%),
  • dodaj otuchy (-4%),
  • uspokój (-4%),
  • zagroź (+4%),
  • obwiniaj (+4%),
  • groźba (+4%),
  • zaufanie (-4%),
  • okaż zrozumienie (-4%),
  • wysonduj pamięć (+8%),
  • odpowiedź na pytanie: „Chcą mnie zniszczyć, prawda?” - prawda (+4%), kłamstwo (-4%),
  • odpowiedź na pytanie: „Dlaczego mnie wydałeś? Nie mogłeś mnie tam po prostu zostawić? - prawda (+4%), kłamstwo (-4%),
  • wybierz podejście - naciskaj (+10%), a każdy następny wybór tej opcji dialogowej będzie zwiększać poziom stresu również o 10%, a poddanie się zmniejszy poziom stresu o 10%,
  • zrozumienie (-7%),
  • groźba (+7%),
  • rozkaz (+7%),
  • sympatyzowanie (-7%)
  • dodaj otuchy (-7%)
  • obojętność (+7%)
  • ochrona (-7%),
  • przeraź (+7%),
  • ostrzeż (+7%),

Wybierz podejście (6)

Podczas rozmowy z defektem zadbaj o to, aby poziom stresu był na odpowiednim poziomie (więcej na temat znajdziesz powyżej). Przyjdzie czas, że będziesz musiał wybrać podejście (6). To, na które się zdecydujesz, będzie zależało od wspomnianego współczynnika stresu oraz od tego jak poprowadzisz dialog.

  • wysonduj pamięć (7) - Connor podłączy się do defekta, aby sprawdzić jego pamięć;
  • przekonaj (8) - Connor podejmie próbę przekonania świadka, aby wyjawił mu dlaczego zabił swojego właściciela;
  • naciskaj (9) - Connor wykona próbę wywarcia presji na świadku;
  • poddaj się (10) - Connor zrezygnuje z przesłuchania świadka.
066

Jeśli poziom stresu będzie na optymalnym poziomie (50-70%), wówczas próba powodzenia twojego podejścia powiedzie się. W innym przypadku, android nie zdradzi ci głęboko skrywanej tajemnicy i nie uzyskasz od niego zeznań.

Dodatkowo, wybór podejścia ma wpływ na zakończenie rozdziału.

Zakończenia: Android uszkodził sobie głowę (17); Android strzela do siebie i Connora (18)

Jeśli uda ci się wysondować pamięć (11) defekta, to zdobędziesz wspomnienia o Carlosie (13). W tym momencie będziesz mógł opuścić pokój przesłuchań. Zanim to zrobisz, podejdź do androida i przeproś go (wyraź żal - 19). Gdy otworzysz drzwi, android rozpocznie procedurę samozniszczenia (14). Postacie, które przebywały za lustrem weneckim, przybiegną do pomieszczenia, aby powstrzymać defekta.

067

Następnie jeżeli:

  • nic nie zrobisz (15), to android uszkodzi sobie głowę (17), i w ten sposób dokona samozniszczenia,
  • zainterweniujesz (16), to android zastrzeli siebie i Connora (18) - CONNOR ZGINIE.

Jeśli chcesz odblokować akcję sondowanie nieudane (12), zaniechaj próbę połączenia się z defektem - po prostu nie wciskaj przycisków, które zobaczysz na ekranie.

70

Możesz też otworzyć schemat w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Zakończenia: Android strzelił do siebie (25); Android został odesłany do celi (26)

Jeżeli powiedzie się próba przekonania (20) androida, będziesz mógł zapytać go o kilka interesujących faktów:

  • napisy na ścianach - jeśli odczytałeś napis: „I am alive” w rozdziale Partnerzy,
  • statuetka - jeśli odkryłeś ją w łazience w rozdziale Partnerzy,
  • rA9 - jeśli odkryłeś napisy na ścianie w łazience pod prysznice w rozdziale Partnerzy,
  • strych,
  • powód.

Android przyzna się (21) do winy, a po chwili do sali przesłuchań wejdzie Chris (Chris się wtrąca - 22). Defekt będzie zaniepokojony faktem, że chcą go zabrać z pokoju. Dlatego jeśli:

  • nic nie zrobisz (poddaj się - 23), to android strzeli do siebie (25) z broni, którą wyciągnie z kabury policjanta;
  • zainterweniujesz (24), to android zostanie odesłany do celi (26).
068

Aby odblokować akcję android strzela do Connora (27), najpierw naciskaj (8) świadka, a następnie poddaj się (29), aby Connor odpuścił dalsze przesłuchiwanie defekta. Kiedy Chris się wtrąci (22), nie interweniuj (poddaj się - 23). Wówczas rozdział zakończy się tak ,że android strzeli do siebie i Connora (18).

Aby odblokować akcję: android ufa Connorowi (28), przekonaj (8 i 20) defekta, aby przyznał się (21). Nie naciskaj go! Utrzymuj optymalny poziom stresu (50-70%) podczas rozmowy. Gdy Chris się wtrąci (22), to zainterweniuj (24) trzykrotnie. Wówczas android zaufa Connorowi (28), a odchodząc, powie mu, że „prawda leży wewnątrz”.

Sposobów na dotarcie do poszczególnych zakończeń jest więcej niż te, które opisaliśmy powyżej. Wynika to z wyboru podejść, które można łączyć, decydując się na maksymalnie dwa (np. sondowanie pamięci i poddanie się).

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami