Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pillars of Eternity 2 - Zęza: zadania dodatkowe

Misje poboczne: Artysta potrzebny od zaraz, Żelazny bebech, Symbole śmierci, Chytra propozycja.

Zęza to mała, piracka wysepka leżąca na południowym zachodzie morza. Do portu bardzo często wpływają pirackie statki, które mogą atakować pływającą jednostkę bohatera, dlatego należy zawczasu dobrze przygotować się na ewentualne, morskie starcia.

Sama Zęza to małe miasto składające się z czterech dzielnic: Azylu Szalbierza, Świetlistego Dworu, Królewskiej Trumny (gospody) oraz Latarni Stosu. W trakcie przebywania w mieście natkniesz się na kilka osób, które mogą zlecić mniej lub bardziej zróżnicowane zadania dodatkowe.

Poniżej prezentujemy listę misji pobocznych opisanych na bieżącej stronie:

  • Artysta potrzebny od zaraz
  • Żelazny bebech
  • Symbole śmierci
  • Chytra propozycja

Artysta potrzebny od zaraz

Zadanie możesz rozpocząć po rozmowie z Calandrą przebywającą na scenie (mapa Zęza #12). Okaże się, że niedługo ma odbyć się występ, a trupa nie posiada wystarczającej liczby aktorów i trzeba ich zwerbować. Poniżej znajdują się osoby, do których możesz się udać.

Mapa - Zęza

  • Barquami - znajdziesz go w Azylu Szalbierza (mapa Zęza #3). Wystarczy porozmawiać z nim na temat występu, a mężczyzna szybko się zgodzi.
  • Taerna - znajdziesz ją w gospodzie Królewska Trumna (mapa Zęza #7). Okaże się, że ma dług w wysokości 700 sztuk złota u właściciela Harkera (mapa Zęza #6). Możesz podarować jej pieniądze, albo rozwiązać sprawę z samym Harkerem płacać mu 700 sztuk złota, a potem dopłacając drugie tyle lub skorzystać z umiejętności dyplomacji (10 punktów) lub zastraszania (8 punktów). Alternatywnie możesz wykraść pieniądze z jego skrytki na wschodzie tawerny, o ile się do niej po cichu zakradniesz i otworzysz zamek 12 poziomu.

Po zwerbowaniu aktorów zacznij wracać do Calandry. Po drodze zostaniecie zatrzymani przez grupę piratów, z którymi będziesz musiał się rozprawić. Po uczynieniu tego obejrzyj przedstawienie, a na koniec odbierz nagrodę w wysokości 1500 sztuk złota.


Żelazny bebech

Zadanie możesz rozpocząć po rozmowie z Pietro (mapa Zęza #10), który przebywa w gospodzie Królewska Trumna. W trakcie rozmowy dowiesz się, że jego statek został zaatakowany przez piratów, a mężczyzna chcąc chronić cenną rzecz po prostu ją połknął. Teraz chce zwymiotować, aby odzyskać przedmiot.

Mapa - Zęza

Udaj się do Rosanelli (mapa Zęza #13) i porozmawiaj z nią na temat Pietro. Kobieta powie ci o liście składników, z których należy przygotować miksturę wywołującą torsje. Tymi składnikami są:

  • Zgniła ośluza - znajdziesz ją w lokacji Azyl Szalbierza, w beczce na prawo od trenerów (mapa Zęza #4).
  • Niedojrzały palmień - możesz go kupić u Birny (mapa Zęza #11) w lokacji o nazwie Świetlisty Dwór albo wykraść go z jej skrzyni.
  • Ekstrakt z ognistych wodorostów - możesz go kupić u Harkera (mapa Zęza #6) w gospodzie Królewska Trumna.

Po zdobyciu składników wróć z nimi do Pietra, który w podzięce podaruje bohaterowi czarną perłę.


Symbole śmierci

Zadanie rozpocznie się automatycznie po rozmowie z kapitanem Furrante, który przebywa w Latarni Stosu (mapa Zęza #19), po ukończeniu misji pobocznej o nazwie Porachunki z piratem.

Po zdaniu raportu kapitan rozpocznie rozmowę do której przyzwie kobietę o imieniu Selinia. Dowiesz się od niej, że jej statek został zaatakowany przez nieumarłych, o których kapitan chciałby zdobyć informacje.

Chodzi konkretnie o dotarcie do Yseyra, którego znajdziesz w grobowcu pod lokacją Święty Stopień w Neketace (mapa Wiszące Grobowce #8). Do tego miejsca i poszukiwanego Yseyra dotrzesz w ramach zadania dodatkowego Epitafium umarłego - wystarczy postępować dokładnie z opisem powyższego zadania, aby dotrzeć do miejsca poszukiwań i porozmawiać z nieumarłym.

Po odbyciu rozmowy (bez względu na to czy stoczyłeś z Yseyrem walkę czy też nie), wróć do Furrante i złóż mu raport. Za wykonaną misję otrzymasz nagrodę w postaci rzadkiego przedmiotu - Pas prawego kapitana.


Chytra propozycja

Zadanie rozpocznie się po rozmowie z kapitanem Furrante (mapa Zęza #19) w trakcie wykonywania innego zadania o nazwie Podobieństwo umysłów. Celem będzie rozwiązanie problemów kapitana na wyspie Picera. Trzeba się tam udać i porozmawiać z szefem handlarzy niewolników - mistrzem Kuą.

Druga możliwość rozpoczęcia tej misji pobocznej, to ukończenie zadania Porachunki z piratem. Po zdaniu raportu kapitanowi Furrante opuść wyspę statkiem, a otrzymasz wiadomość od kapitan Aeldys, z którą możesz spotkać się w jej gabinecie (mapa Fort Martwego Światła #24).

Mapa - Wyspa Picera

Możesz też przyjąć zadanie od obydwu osób i w jego trakcie zdecydować, po której stronie się opowiesz. Poniżej prezentujemy dwa warianty rozwiązania zadania.

Wariant 1 - sprzymierzenie się z kapitanem Furrante

Po wylądowaniu na plaży (mapa Wyspa Picera #1) skieruj się do centrum fortu (mapa Wyspa Picera #3). Po drodze będziesz przechodził przez zwodzony most (powiedz ogrowi, żeby pospieszył się z jego opuszczeniem). Na miejscu trafisz na aukcję handlarzy niewolników - możesz ich zabić (niepolecany wariant), poczekać do końca lub kupić niewolnika za 1200 sztuk złota.

Po aukcji porozmawiaj z licytatorką Marccą, która odeśle bohatera do mistrza Kuy. Skieruj się niego (mapa Wyspa Picera #8) i porozmawiaj z nim na temat kapitana Furrante. Kuy zleci wykonanie nowej misji pobocznej o nazwie Na ostrzu włóczni.

Kiedy je ukończysz wróć do Kuya i poinformuj go o wypełnieniu zadania. Następnie powróć do kapitana Furrante i zdaj mu raport, co zakończy bieżącą misję. Przy okazji zyskasz punkty reputacji u frakcji Principi oraz otrzymasz 2500 sztuk złota i kuszę Niszczyciel Flot.

Wariant 2 - sprzymierzenie się z kapitan Aeldys

Druga możliwość wykonania zadania, to sprzymierzenie się z Aeldys. Po dotarciu na wyspę porozmawiaj z jej agentką o imieniu Seafol (mapa Wyspa Picera #1). Kobieta powie o niewolnikach przetrzymywanych w lochach, do których możesz dostać się przez jaskinie. Wejście do nich znajduje się z prawej strony fortu (mapa Wyspa Picera #6) - w trakcie sceny tekstowej wybierz jasne przejście.

Alternatywnie możesz dostać się do lochów również z głównego placu (mapa Wyspa Picera #4), jednak liczy się to z koniecznością toczenia walk z łowcami niewolników.

Po znalezieniu się w lochach głównym celem będzie otworzenie dwóch cel z niewolnikami (mapa Wyspa Picera #13, #12). W pierwszej z nich natkniesz się na Bauhę, a drzwi będziesz mógł otworzyć korzystając z umiejętności mechaniki lub zdobywając klucz. Posiada go nadzorca Grom, którego spotkasz w sali tortur (mapa Wyspa Picera #14). Uważaj, ponieważ wokół niego znajdują się też handlarze niewolników.

Po otworzeniu cel rozpocznie się rozmowa z Bauhą, która będzie chciała zabić łowców niewolników w forcie. Możesz jej na to pozwolić, a nawet wspomóc ją w walce, jednak należy się wtedy liczyć z możliwością śmierci uwolnionych. Możesz również samemu oczyścić fort i poinformować Bauhę o bezpiecznej drodze lub przekonać ją, aby uciekła z niewolnikami bez walki (wymagane zastraszanie - 10 punktów lub przetrwanie - 8 punktów).



Po wszystkim wróć do kapitan Aeldys i poinformuj ją o wykonaniu misji. Otrzymasz 2500 sztuk złota i kaptur czarnego ostrza.

Read this next