Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pillars of Eternity 2 - Odległe światło

Misja główna rozgrywająca się na wyspie Hasongo.

Misja fabularna, która rozpoczyna się automatycznie po ukończeniu zadania głównego o nazwie Żyły Eory. Celem jest udanie się na wyspę Hasongo, gdzie prowadzi ślad poszukiwanego Eothasa. Zanim rozpoczniesz tę misję warto poświęcić nieco czasu na wypełnienie zadań dodatkowych, aby wzmocnić drużynę.

Kiedy będziesz gotowy zbierz wszystkich w porcie i wypłyń statkiem na północny zachód w stronę wyspy Hasongo. Po dotarciu na miejsce możesz zostać zaatakowany przez koralowych naga - są to główni wrogowie przypominający wyrośnięte węże.

Z przystani skieruj się do składowiska w wieży (mapa Hasongo #2), gdzie natkniesz się na Zuhirę oraz osoby, którym udało przetrwać się rzeź.

Mapa - Hasongo

Dowiesz się od nich, co zaszło na wyspie, a jeśli będziesz kontynuował dialog, to możesz zdobyć informacje o latarni morskiej i portowym dziale.

Celem jest dotarcie do latarni morskiej (mapa Hasongo #11), do której możesz dostać się na trzy sposoby:

  • Pierwszy to oczyszczenie centrum lokacji z grupy wrogów (mapa Hasongo #8) - możesz to uczynić w otwartej walce lub korzystając z bombardy (mapa Hasongo #4). Więcej na temat jej uruchomienia znajdziesz w opisie mapy.
  • Drugi, to skorzystanie z północnego muru (mapa Hasongo #11) - wymagana jest tu linka z kotwiczką i odpowiednio rozwinięta atletyka.
  • Trzeci, to przejście przez biurko kapitana (mapa Hasongo #9) - możesz do niego dotrzeć od strony Warsztatu inżynieryjnego (mapa Hasongo #7), co umożliwi zaskoczenie łuczników na balkonie.

Zanim dotrzesz do latarni możesz wykonać opcjonalny krok, jakim jest dotarcie do duszy nagi o imieniu Yanass (mapa Hasongo #3), do której możesz dostać się od strony kuchni (mapa Hasongo #4). Warto z nią porozmawiać i poruszyć temat jej wchłonięcia oraz o kolumnie adry.

Dzięki temu będziesz w stanie skorzystać z alternatywnego rozwiązania kluczowej sytuacji, do której dojdzie już niedługo po wejściu do latarni morskiej.

Kiedy znajdziesz się w środku latarni morskiej (mapa Hasongo #11) od razu rozpocznie się rozmowa z Sugaanem. Może się ona skończyć na dwa sposoby:

  • Walką - jeśli od razu zaatakujesz wężowe stworzenie i jego świtę.
  • Rozwiązaniem pokojowym - jeżeli wykażesz się odpowiednimi umiejętnościami (m.in. metafizyka na poziomie 6) lub przywołasz duszę Yanass (mapa Hasongo #3), o ile wcześniej ją zdobyłeś.


Bez względu na sposób zakończenia sporu podejdź do kolumny adry i wejdź z nią w interakcję. Uruchomi się tekstowa scena, na którą nie masz większego wpływu. Kiedy skończysz misja się zakończy (automatycznie rozpocznie się kolejna - Oczekuje w ogniu). Jeśli Sugaan żyje, to możesz stanąć z nim do walki lub puścić wolno.

Read this next