Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pillars of Eternity 2 - Hasongo (mapa)

Wyspa związana z misją Odległe światło.

Jest to mała wyspa leżąca na północny zachód od Neketaki. Głównym ośrodkiem jest portowe miasto o takiej samej nazwie, jak wyspa. Dotrzesz tutaj w ramach kampanii fabularnej, a konkretnie podczas wykonywania misji o nazwie Odległe światło.

Wyspę zamieszkują koralowi naga - główny rodzaj przeciwników podobnych nieco do wyrośniętych węży. Rywale są ustawieni grupami, na ogół zajmujących dogodne pozycje, dlatego dobrym pomysłem jest poruszanie się z wykorzystaniem skradania.

Do większości lokacji można dostać się na kilka sposobów, dlatego dobrze jest dużo się rozglądać. Ponadto w walkach z rywalami możesz wspomagać się różnymi elementami otoczenia np. wybuchowymi beczkami lub bombardą.


Mapa - Hasongo

  1. Przystań - miejsce, od którego zaczniesz eksplorację wyspy i, z którego będziesz mógł wyruszyć statkiem na morze. Po ukończeniu misji głównej Odległe światło na lewo od przystani pojawia się Bearn związany z zadaniem Oświecona droga.
  2. Składowisko w wieży - w środku natkniesz się na ocalałych ludzi na czele z Zuhirą. Od kobiety dowiesz się, co takiego zaszło na wyspie. Oprócz tego możesz dowiedzieć się o latarni morskiej i pobliskim dziale.
  3. Mur z działami - natkniesz się tu na łuczników, których możesz nieco przetrzebić niszcząc wybuchowe beczki. Ponadto w pomieszczeniu za drewnianymi drzwiami znajdziesz wroga posiadającego Podręcznik artylerzysty, który przyda się do obsługi bombardy na górze muru. Do użycia bombardy musisz wykazać się siłą lub skorzystać z tłuszczu (#4), a następnie zdobyć wybuchowy pocisk w warsztacie inżynieryjny (#7). W pomieszczeniu pod murem jest też dusza naga, do którego możesz dostać się od strony kuchni (#4) przepływając przez zalany tunel.
  4. Kuchnia - znajdziesz tu tłuszcz kulinarny (przydatny do obrócenia bombardy - #3) oraz zalany tunel, którym możesz popłynąć w lewo i dostać się do pomieszczenia z duszą naga o imieniu Yanass (#3) lub do jadalni (#5).
  5. Jadalnia - w środku znajdziesz trochę jedzenia oraz zalany tunel, którym możesz przepłynąć do kuchni (#4).
  6. Grupa wrogów - jest tu łucznik, mag oraz zguba lodu.
  7. Warsztat inżynieryjny - znajdziesz tu Aimuro oraz pocisk do bombardy (#3). Klucz do pomieszczenia z Aimuro możesz uzyskać od Zuhiry (#2). Druga możliwość, to posłużenie się mechaniką.
  8. Duży oddział naga - możesz stoczyć z nimi otwartą walkę albo rozprawić się przy pomocy bombardy (#3).
  9. Biuro kapitana floty - na balkonie stoi dwóch łuczników. W środku znajdziesz między innymi list od Laetharn oraz pupila - psa Kaza (skradanie się +1, przetrwanie +1).
  10. Wejście na mur - możesz z niego skorzystać, jeśli dysponujesz linką z kotwiczką i odpowiednim poziomem atletyki. Umożliwia dotarcie do latarni morskiej (#11).
  11. Latarnia morska - w środku natkniesz się na Sugaana związanego z zadaniem głównym Odległe światło. Możesz stanąć do walki z nim i jego ludźmi lub wykazać się odpowiednimi umiejętnościami albo posiadaniem duszy Yanass (#3). Na szczycie latarni znajdziesz pupila - kota Corlagona (+5% do obrażeń w trakcie atakowania).
  12. Skrzynia z różnymi przedmiotami, w tym z linką z kotwiczką.


Warto pamiętać, że po ukończeniu misji głównej związanej z wątkiem fabularnym na wyspie pojawią się żołnierze i osadnicy. Wśród nich będzie Bearn (#1) związany z zadaniem osobistym Edera

Read this next