Wczoraj Bethesda Softworks opublikowała pierwszy teaser Fallout 76. Choć brak oficjalnych informacji, Jason Schreier z Kotaku twierdzi, że nowa odsłona post-apokaliptycznej serii jest sieciowym RPG z naciskiem na aspekt przetrwania.

Dziennikarz powołuje się na trzy źródła zaznajomione z planami wydawcy, które wyjawiły, że Fallout 76 pierwotnie stanowił komponent wieloosobowy do Fallouta 4. Projekt w trakcie prac rozrósł się jednak do rozmiarów osobnej gry.

W Fallout 76 nie zabraknie linii fabularnej i zadań, jak w tradycyjnym RPG. Nacisk położono jednak na budowanie baz, przetrwanie oraz inne mechanizmy wieloosobowe. Gra przybierze formę usługi. Jednocześnie Schreier zaznacza, że produkcja to nie MMO.

Sama Krypta 76 pojawiała się w trzeciej i czwartej odsłonie cyklu. Schron otworzono zaledwie 20 lat po wojnie nuklearnej, co oznacza mniej ucywilizowany, a bardziej pustynny świat. W Fallout 3 i 4 ludzkość miała bowiem 200 lat, aby odbudować miasta i osady.

Fallout 76 ma przypominać DayZ, Rust, a także Ark: Survival Evolved. Za grę odpowiadają rzekomo studia w Maryland i Austin. Drugi wspomniany zespół pracował niegdyś nad strzelanką BattleCry, jednak projekt anulowano.

Reklama

O autorze

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie jest autorem w dziale informacyjnym. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.