Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Świat Horizon Zero Dawn pierwotnie był znacznie większy

Zdradza producentka gry.

Wydane w 2017 roku Horizon Zero Dawn oferowało sporych rozmiarów świat o otwartej konstrukcji. Twórcy ujawnili jednak, że wedle wstępnych założeń ten miał być znacznie większy.

Na konferencji Nordic Game producentka wykonawcza ze studia Guerilla Games - Angle Smets - zdradziła, że pierwotnie mapa gry była obszerniejsza. Twórcy przygotowali obszar, który był większy od połączonych terenów z GTA: San Andreas, GTA 5, World of Warcraft i Skyrima.

Pierwszą wersję produkcji, w którą można było toczyć zmagania, ukończono w 2014 roku. Przejście sekwencji zajmowało około 50 minut, ale tylko część członków odpowiedzialnego za projekt zespołu wiedziała jak grać.

Zobacz na YouTube

Autorzy uświadomili sobie, że źródłem problemów był właśnie zbyt duży świat. Guerilla Games podjęła wówczas decyzję o okrojeniu wirtualnego terenu w taki sposób, by na mniejszym obszarze znajdowało się więcej treści.

Co ciekawe, Smets wspomniała również, że choć przeprowadzona w 2015 roku pierwsza prezentacja gry została ciepło przyjęta przez graczy, testerzy nie byli zadowoleni i twierdzili, że produkcja jest nudna. Wprowadzone przez autorów zmiany urozmaiciły jednak tytuł.

Akcję Horizon Zero Dawn osadzono w dalekiej przyszłości, gdy świat cofnął się w rozwoju, a na Ziemi pojawiły się maszyny w formie dinozaurów. Główną bohaterką jest Aloy, która próbuje odkryć tajemnicę upadku dawnej cywilizacji.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Horizon Zero Dawn

PS4, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.
Komentarze