Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pillars of Eternity 2 - Neketaka: zadania dodatkowe, cz. 2

Misje poboczne: Gorzkie lekarstwo, Pokarm dla duszy, Przypieczętowany los, Towary i usługi.

Neketaka jest drugą dużą wyspą, na którą trafisz w trakcie kampanii fabularnej. Dotrzesz do niej po wykonaniu dwóch misji głównych, czyli Ścigając boga oraz Los rozbitka. Po ich przejściu dotrzesz do Królewskiej Przystani, która jest pierwszą lokacją na Neketace.

Sama wyspa jest rozbudowana i składa się z wielu różnorodnych miejsc - od regionów biedoty i bandytów, gdzie prym wiodą czarne interesy i siła pięści, po bogate dzielnice i wille należące do zamożnych i wpływowych osób w mieście.

Poniżej przedstawiamy część zadań dodatkowych, których wypełnienia możecie się podjąć podczas pobytu na wyspie.

Na bieżącej stronie znajdziesz opisy następujących misji pobocznych:

  • Gorzkie lekarstwo
  • Pokarm dla duszy
  • Przypieczętowany los
  • Towary i usługi

Gorzkie lekarstwo

Zadanie możesz rozpocząć po rozmowie z kobietą o imieniu Pitli (mapa Gardziel #9). Dowiesz się od niej, że poszukuje lekarstwa na swoją chorobę. Można je znaleźć w regionie o nazwie Zaplecze - dotrzesz do niego podczas wykonywania zadania o tej samej nazwie.

Mapa - Zaplecze

Na miejscu możesz skierować się do zabójcy o ksywce Rdza (mapa Zaplecze #4), który skieruje cię do kupca Ernezzo (mapa Zaplecze #6). Samo lekarstwo na płuco topielca znajduje się w tajnym pomieszczenie (mapa Zaplecze #7). Aby je zdobyć możesz obrać jedną z trzech dróg:

  • Włamać się do pomieszczenia (mapa Zaplecze #7) i zabrać stamtąd lekarstwo - możesz się do niego dostać przez wschodnie drzwi, o ile posiadasz postać z rozwiniętą percepcją, która będzie w stanie wykryć tajną dźwignię (obrazek powyżej). Druga możliwość, to włamanie się od strony sklepu Ernezzo (drzwi z zamkiem na poziomie 8), jednak najlepiej robić to nocą, inaczej będzie to trudne zadanie. Lekarstwo jest w skrytce na półce z zamkiem na 4 poziomie.
  • Zapłacić Ernezzo 800 sztuk złota.
  • Wyświadczyć Ernezzo przysługę - chodzi o zabicie Przędzarza (mapa Zaplecze #10). Jest to dość trudny wariant, ponieważ handlarz jest otoczony przez dość silną świtę.

Po zdobyciu lekarstwa wróć z nim do Pitli i rozpocznij rozmowę. Możesz od razu przekazać jej lek albo powiedzieć, że najpierw chcesz gotówkę. W pierwszym przypadku otrzymasz 50 złota, ale więcej punktów reputacji u Dzieci Gwiazd Porannych, a w drugim zdobędziesz 200 złota, ale mniej punktów reputacji. Bez względu na wariant otrzymasz także magiczny pierścień.


Pokarm dla duszy

Zadanie rozpoczniesz w trakcie rozmowy z Enoim (mapa Gardziel #7), który przebywa w swoim domu. Celem będzie zapewnienie żywności mieszkańcom Gardzieli. Cel ten możesz osiągnąć na kilka różnych sposobów.

Mapa - Gardziel

  • Pierwszym jest dogadanie się z Dziką Moreną (mapa Trzewia #3). Do lokacji możesz dotrzeć wykonując misję poboczną Zaplecze i przechodząc do Trzewii. Następnie należy pomóc Dzikiej Morenie wypełniając zadanie Towary i usługi. Kiedy je zrealizujesz kobieta zapewni przepływ pożywienia do Gardzieli.
  • Druga możliwość, to skierowanie się do księcia Aruihiego, który przebywa w Pałacu Kahanaga (region - Wężowa Korona). Zadanie się powiedzie, jeśli podczas rozmowy wykażesz odpowiednie umiejętności związane z obrotnością (wymagane 4 punkty) lub zastraszaniem (wymagane 5 punktów). Tylko w ten sposób przywrócisz dostawy żywności do Gardzieli, ale kosztem pogorszenia stosunków z ludźmi z Huana.
  • Trzecia opcja, to skierowanie się do Dzieci Gwiazd Porannych i poproszenie o pomoc Pitli, przebywającą w Sanktuarium Pitli. Twoim celem będzie odwiedzenie kapłanki Saewyn (Świątynia Gauna w regionie Święty Stopień), która zgodzi się pomóc i powie, że w tym celu należy dogadać się z Dziką Moreną (wariant pierwszy) lub władzą (wariant drugi). Finalnie musisz więc i tak udać się do księcia Aruihiego lub Dzikiej Moreny i wykonać czynności opisane powyżej - tym razem pojawi się jednak opcja dialogowa związana z Dziećmi Gwiazd Porannych.

Po zapewnieniu dostaw pożywienia do Gardzieli powróć do Enoiego i porozmawiaj z nim o załatwieniu sprawy. Nie otrzymasz nagród materialnych, ale zdobędziesz punkty doświadczenia i poprawisz stosunki z ludźmi z Gardzieli.


Przypieczętowany los

Zadanie to aktywujesz po rozmowie z Degnosem (mapa Taras Periki #5). W trakcie dialogu dowiesz się, że mężczyzna zostawił w Lśniącej Łaźni (mapa Taras Periki #6) torbę z ważną dla niego zawartością. Poprosi, abyś ją odzyskał i zwrócił bez zaglądania do środka.

Mapa - Taras Periki

Aby kontynuować zadanie udaj się do Lśniącej Łaźni (mapa Taras Periki #6) i udaj się na górne piętro. Wejdź do pokoju z lewej strony korytarza i przeszukaj szafkę na lewo od łóżka. W środku znajdziesz poszukiwaną torbę. Weź ją i zacznij kierować się do przystani w regionie Królewska Przystań.

W trakcie drogi natkniesz się na grupę żeglarzy Principi, na czele których stoi Talfor. Możesz przystać na jego propozycję i dać się odprowadzić na miejsce spotkania z Degnosem albo zabić napastników.

Bez względu na rozwój sytuacji, finalnie masz dotrzeć na spotkanie na małej przystani na południu regionu (Kanał Domokrążcy). Tutaj będziesz mógł postąpić na kilka sposobów:

  • Oddać zamkniętą torbę Degnosowi - w nagrodę otrzymasz trochę złota.
  • Oddać zamkniętą torbę Avetcie - kobieta ją otworzy, a Degnos ucieknie.
  • Otworzenie torby (list o sabotażu statku Avetty oraz jej pieczęć) i rozmowa z Degnosem na temat planu zniszczenia statku. Możesz przekonać mężczyznę, aby zrezygnował ze swojego planu, a potem porozmawiać z Avettą o przeszkodzeniu w sabotażu, za co otrzymasz wysoką, pieniężną nagrodę.
  • Otworzenie torby i porozmawianie z Avettą - możesz powiedzieć jej prawdę o znalezieniu torby lub zataić ją przed kobietą.

Towary i usługi

Jest to zadanie dla frakcji Principi, które możesz rozpocząć po dotarciu do Dzikiej Moreny (mapa Trzewia #3). Do kobiety dotrzesz przez awanturnika (mapa Trzewia #2) lub udając się do niej samodzielnie. W trakcie dyskusji możesz przekonać ją do siebie wspominając o: Enoim (zadanie Pokarm dla duszy), Derea (zadanie Pieśń Okaryny) lub korzystając z obrotności (6 punktów) i płacąc 500 sztuk złota.

Mapa - Trzewia

Nawet jeśli nie uda ci się przekonać kobiety, to wróć do niej i rozpocznij rozmowę od nowa, wypytując o pracę. W końcu Morena wyjawi, że potrzebuje kogoś, kto zdobędzie dla niej sześć skrzyń ze lśniącą adrą. Znajdziesz ją w Lśniącym Młynie (mapa Królewska Przystań #13) - aby skrócić sobie drogę do lokacji, możesz skorzystać z łodzi (mapa Trzewia #8).

Na miejscu zlokalizuj duże skrzynie, w których przechowywane są pojemniki z nieoczyszczoną adrą. Kiedy strażnicy nie będą patrzeć skorzystaj z trybu skradania się i wykradnij je (obrazek powyżej). Po zdobyciu odpowiedniej ilości wróć do Dzikiej Moreny i przekaż zdobycz.



W nagrodę otrzymasz szablę Wytchnienie Tarna oraz będziesz mógł poprosić kobietę o wznowienie dostaw żywności do Gardzieli (jest to jedna z możliwości ukończenia zadania Pokarm dla duszy).

Read this next