Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Pillars of Eternity 2 - Neketaka: zadania dodatkowe, cz. 3

Misje poboczne: Aksamitne rękawiczki, mosiężne pięści, Skarbiec arcymaga, Serdeczne zaproszenie, Pieśń okaryny, Epitafium umarłego.

Neketaka jest drugą dużą wyspą, na którą trafisz w trakcie kampanii fabularnej. Dotrzesz do niej po wykonaniu dwóch misji głównych, czyli Ścigając boga oraz Los rozbitka. Po ich przejściu dotrzesz do Królewskiej Przystani, która jest pierwszą lokacją na Neketace.

Sama wyspa jest rozbudowana i składa się z wielu różnorodnych miejsc - od regionów biedoty i bandytów, gdzie prym wiodą czarne interesy i siła pięści, po bogate dzielnice i wille należące do zamożnych i wpływowych osób w mieście.

Poniżej przedstawiamy część zadań dodatkowych, których wypełnienia możecie się podjąć podczas pobytu na wyspie.

Na bieżącej stronie znajdziesz opisy następujących misji pobocznych:

  • Aksamitne rękawiczki, mosiężne pięści
  • Skarbiec arcymaga
  • Serdeczne zaproszenie
  • Pieśń okaryny
  • Epitafium umarłego

Aksamitne rękawiczki, mosiężne pięści

Zadanie, które możesz rozpocząć po rozmowie z Fassiną w jej sklepie o nazwie Posępny Kredens (mapa Taras Periki #7). Kobieta powie o mężczyźnie (jej kochanku Bertenno), który wykradł cenne rękawiczki - Palce Rokowy (będziesz świadkiem kradzieży). Celem będzie odzyskanie przedmiotu.

Uwaga - warto wspomnieć, że jeśli podczas rozmowy przed rozpoczęciem zadania poruszysz temat Posiadłości Arkemyra, to finalnie będziesz mógł poprosić o klucz do jej otwarcie, jako nagrodę za wykonanie misji. Dzięki niemu będziesz mógł dostać się do posiadłości (jest to jedna z kilku dróg), co jest związane z zadaniem Skarbiec arcymaga.

Mapa - Taras Periki

Udaj się do Bertenno (mapa Mosiężna Cytadela #11) i zacznij rozmowę. Zostanie przerwana przez potencjalnego kupca rękawiczek - Hamuto. Okaże się, że Bertenno jest mu winny pieniądze, a jeśli ich nie odda trafi do więzienia. Możesz teraz postąpić na kilka sposobów:

  • Spłacić długo Bertenno - należy wyłożyć 400 sztuk złota. Dzięki temu Bertenno uniknie więzienia.
  • Zignorować los Bertenno i wspomnieć o rękawicach - Bertenno trafi do więzienia, ale będziesz mógł zdobyć rękawice od Hamuto poprzez: zapłatę (100 sztuk złota), obrotność, wiedzę tajemną lub wnikliwość (po jednym punkcie).
  • Zaatakować Hamuto - będziesz musiał stawić czoła jemu, jego ludziom oraz okolicznym strażnikom. Możesz ułatwić sobie nieco walkę, jeśli skorzystasz z zastraszenia (poziom 3), co spowoduje ucieczkę kilku wrogów.

Mapa - Mosiężna Cytadela

Uwaga - gdyby Bertenno trafił do więzienia w sztabie imperialnym (mapa Mosiężna Cytadela #9), to możesz go tam odwiedzić i spróbować odzyskać cenny przedmiot.

Po zdobyciu rękawiczek wróć z nimi do Fassiny. Otrzymasz od niej nagrodę pieniężną (możesz wynegocjować lepszą stawkę), a także zniżkę na towary lub klucz do posiadłości Akemyra, w zależności, jak dogadałeś się z kobietą na początku zadania. Możesz też okłamać kobietę i zostawić rękawiczki dla siebie.

Jeśli ich nie zatrzymałeś, to będziesz mógł odkupić rękawiczki od Fassiny (dodają po jednym punkcie do zwinnych dłoni i zręczności). Fassina będzie też mogła dołączyć do drużyny jako mag, uczony (mag i pieśniarz) lub czarnoksiężnik (mag i druid).


Skarbiec arcymaga

Zadanie możesz rozpocząć po wejściu w dyskusję z dwoma sprzeczającymi się kobietami - Tumarą i Netehe (mapa Taras Periki #9). Dowiesz się od nich, że bardzo zależy im na zdobyciu cennego przedmiotu - starożytnej tabliczki o nazwie Epos Harapo, który znajduje się w Posiadłości Arkemyra (mapa Taras Periki #10).

Mapa - Taras Periki

Pierwszym celem jest dostanie się do środka, co można uczynić na kilka sposobów:

  • Otworzyć główne drzwi - posiadają zamek na 10 poziomie.
  • Zdobycie klucza - jest to możliwe, jeśli wykonasz zadanie Aksamitne rękawiczki, mosiężne pięści, ale tylko jeśli przed rozpoczęciem misji porozmawiasz z Fassiną o Arkemyrze i zaproponujesz klucz, jako nagrodę za wypełnienie zadania.
  • Przejście przez piwnicę - możesz skorzystać z tajnego przejścia znajdującego się w podziemnym pomieszczeniu z bojlerem w Lśniącej Łaźni (mapa Taras Periki #6).
  • Przejście przez taras - należy wejść na piętro (schody są na środku parteru) Posępnego Kredensu (mapa Taras Periki #7), podejść do okna i skorzystać z liny oraz atletyki, żeby dotrzeć na górne piętro w willi maga.

Mapa - Posiadłość Arkemyra

Posiadłość możesz eksplorować w dowolnej kolejności. Jeśli chcesz sobie jednak ułatwić zadanie i uniknąć walk z konstruktami i chochlikami, to najlepiej zacząć od sypialni na samej górze budynku (najłatwiej dostać się tam przez okno na piętrze Posępnego Kredensu).

W szafie (mapa Posiadłość Arkemyra #1) znajdziesz bowiem Stare szaty Arkemyra - wystarczy je założyć, dzięki czemu będziesz mógł swobodnie poruszać się po domu (wrogowie będą ignorować drużynę). Wyjątkiem są chochliki, które mogą pytać o hasło. Należy wtedy powiedzieć „Cydr i ser", ale opcja to pojawi się tylko wtedy, gdy przeczytasz dziennik znajdujący się w biurku (mapa Posiadłość Arkemyra #2) również w sypialni maga.

W trakcie eksploracji ważne jest zdobycie dwóch przedmiotów:

  • Półprzezroczysty kryształ - znajdziesz go u chochlika Żółtookiego Trzy (mapa Posiadłość Arkemyra #5). Przedmiot możesz zdobyć pokojowo podając się za pana chcochlika (wymagane szaty) oraz hasło (z notatki) lub zabijając istotę.
  • Zniszczoną notatkę - znajdziesz ją w gabinecie maga (mapa Posiadłość Arkemyra #9, obrazek powyżej). Po jej zdobyciu przeczytaj ją.

Z tymi dwoma przedmiotami skieruj się do laboratoriów w podziemiach i podejdź do zamka (mapa Posiadłość Arkemyra #10). Przyjrzyj się mechanizmowi na ścianie, co włączy scenę tekstową. Włóż w wolne miejsce półprzezroczysty kryształ, a następnie wybierz opcję ustawienia kryształów zgodnie z instrukcją w notatce. W ten sposób otworzysz przejście do skarbca.

W tym momencie przyda się osoba z wysoką percepcją, która będzie w stanie wypatrywać pułapki na kamiennym kręgu na podłodze. Jest ich sporo, dlatego po odkryciu najlepiej je rozbrajać. Celem jest dotarcie do skrzynki (strzałka na obrazku powyżej), w której znajduje się poszukiwana tabliczka.

Po zdobyciu przedmiotu możesz oddać ją:

  • Netehe - przebywa w regionie Wężowa Korona (Pałac Kahanga). W nagrodę otrzymasz pieniądze oraz polepszysz relacje z frakcją Huana.
  • Tumarze - jest w regionie Mosiężna Cytadela (przed Sztabem Imperialnym). Za zrealizowanie celu misji otrzymasz nagrodę pieniężną i polepszysz stosunki z Królewską Kompanią Martwego Ognia.

W obydwu przypadkach, podczas rozmów końcowych pojawi się chochlik z zaproszeniem do Arkemyra, co zapoczątkowuje zadanie Serdeczne zaproszenie.


Serdeczne zaproszenie

Zadanie aktywuje się automatycznie pod koniec misji Skarbiec arcymaga. Otrzymujesz wtedy od chochlika zaproszenie, z którym udaj się do niedawno przeszukanej willi. Gospodarza znajdziesz w gabinecie (mapa Posiadłość Arkemyra #9).

Wystarczy udać się na miejsce i porozmawiać z magiem, co automatycznie zakończy bieżące zadanie. Możesz przy okazji zyskać do kolejnego o nazwie Badania Bekarny.


Pieśń okaryny

Zadanie rozpocznie się automatycznie, gdy do drużyny podejdzie tajemniczy wędrowiec i powie o spotkaniu w Przesmykach. Może się to zdarzyć na przykład po ukończeniu zadania o nazwie Wszyscy na pokład.

Mapa - Gardziel

Udaj się do Przesmyków (mapa Gardziel #10) i zacznij badać lokację postępując zgodnie ze wskazówkami wędrowca. Musisz się zatem udać dwa razy w prawo i raz w lewo. Natkniesz się tu na strażników, którym powiedz, że masz widzieć się z Dereo.

Kiedy znajdziesz się w środku podejdź do Dereo i rozpocznij rozmowę. Dowiesz się, że celem jest zdobycie Okaryny Fal znajdującej się w posiadłości Takano w Wężowej Koronie (mapa Wężowa Korona #7). Możesz też wypytać Dereo o więcej szczegółów, dzięki czemu dowiesz się o Okarynie Głębin (jest w tej misji opcjonalna), która zatonęła w Starym Mieście.

Mapa - Stare Miasto

Możesz skierować się do tej lokacji korzystając z windy (mapa Gardziel #3). Na lewo od windy znajdziesz Ruiny świątyni (mapa Stare Miasto #4), w których możesz zanurkować. Jeśli wykażesz się odpowiednim poziomem atletyki (16 punktów), to wyciągniesz Okarynę Głębin. Po powrocie na powierzchnię będziesz jeszcze musiał pokonać szkielety.

Uwaga - powyższą okarynę możesz też zdobyć w dalszej części misji. Po zdobyciu drugiej (opisanej poniżej) i powrocie do Dereo i tak będziesz musiał udać się do Starego Miasta.

Druga Okaryna znajduje się w posiadaniu Takano (mapa Wężowa Korona #7). Aby zdobyć Okarynę Fal możesz postąpić na kilka sposobów:

  • Zabić Takano i jego świtę.
  • Przekonać korzystając z blefu (5 punktów), a następnie płacąc mu (500 sztuk złota) lub posłużyć się historią (3 punkty) lub dyplomacją (3 punkty).
  • Ukraść okarynę - znajduje się w skrzyni z prawej strony domy. Możesz się do niej włamać lub zabrać klucz Takano.

Po zdobyciu przedmiotu wróć z nim do Dereo. W nagrodę otrzymasz 300 sztuk złota i kolejne zadanie związane z misją. Celem jest udanie się do Trzewi, odnalezienie Gwenfin (mapa Trzewia #7) i wejście z nią do Ruin Starego Miasta (możesz od kobiety wyłudzić 500 sztuk złota, jeśli wykażesz się obrotnością). Aby przejść dalej włóż w kamienną figurę okarynę, co otworzy przejście.

Następnie przejdź na północ i skieruj się do Starego Miasta, gdzie na północy odnajdź Komnatę Pływów (mapa Stare Miasto #19). Jest tu kamienna figura (#1 na obrazku powyżej), z którą wejdź w interakcję. W scenie tekstowej włóż do jej wnętrza znalezioną okarynę.

Otworzysz w ten sposób przejście do pomieszczenia z silnym potworem - Olbrzymi jaskiniowy czerw (mapa Stare Miasto #20, #2 na obrazku powyżej). Możesz stoczyć z nim ciężką walkę albo przekraść się obok niego

Uwaga - jeśli posiadasz dwie okaryny, to warto z nich skorzystać, aby otworzyć ścianę z prawej strony (#3 na obrazku powyżej). W ten sposób odblokujesz przejście do lokacji z sarkofagami (uważaj na pułapki). Znajdziesz w nich m.in. unikalną tarczę Cadhu Scalth i unikalną halabardę Wahai Poraga.

Głównym celem jest dotarcie w pobliże mozaiki (strzałka na obrazku powyżej). Możesz to uczynić po zabiciu potwora albo korzystając ze skradania się. Wystarczy się do niej zbliżyć na tyle, żeby pojawiła się aktualizacja celu w dzienniku.

Kiedy to nastąpi wróć do Gwenfin, a potem do Dereo. Powiedz mu o wypełnieniu zadania i odbierz nagrodę (możesz otrzymać dodatkową zapłatę, jeśli posłużysz się obrotnością lub dyplomacją).


Epitafium umarłego

Zadanie możesz rozpocząć po rozmowie z arcykapłanem Kasu, którego znajdziesz w świątyni Beratha (mapa Święty Stopień #11). Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że chce odzyskać święte pismo - epitafium Yseyra, które znajduje się w Wiszących Grobowcach (mapa Święty Stopień #12). Przy okazji dostaniesz pętle węgorzy.

Mapa - Święty Stopień

Do Wiszących Grobowców możesz dostać się na dwa różne sposoby - przechodząc przez główne wejście i otwierając je pętlą węgorzy lub korzystając z gałęzi na lewo od wejścia. Możesz do niej przymocować linę z kotwiczką i zejść na dół, dzięki czemu dotrzesz do zachodniego wejścia do Wiszących Grobowców.

W grobowcach zachowaj czujność, ponieważ natkniesz się tu na sporą liczbę przeciwników oraz pułapek, dlatego dobrze jest korzystać z opcji skradania się.

Mapa - Wiszące Grobowce

Twoim pierwszym celem jest zdobycie dwóch fragmentów epitafium Yseyra. Jeden z nich (Czuwanie) znajduje się w grobowcu na wschodzie (mapa Wiszące Grobowce #5) - możesz się do niego dostać przez główne przejście lub korzystając z tajnej komnaty (mapa Wiszące Grobowce #4). Uważaj, bo spotkasz tu kilku silnych wrogów, których dobrze jest eliminować pojedynczo.

Drugi potrzebny fragment znajdziesz w Zapomnianym Mauzoleum (mapa Wiszące Grobowce #6) - uważaj, bo przed wejściem do niego natkniesz się na dużą liczbę szkieletów. Rozbrój pułapki i przeszukaj grobowiec, gdzie znajdziesz drugą część (Bramy). Po jej zabraniu odeprzyj wrogów, którzy zaatakują.

Przejdź do inwentarza i przeczytaj obydwa zdobyte epitafia. Następnie udaj się z nimi do dwóch szkieletów (mapa Wiszące Grobowce #7, #1 na obrazku powyżej) i po przyjrzeniu się im wymów ich imiona. W ten sposób odblokujesz przejście do Sali czempionów Beratha (mapa Wiszące Grobowce #8).

Po wejściu do środka rozpoczniesz rozmowę z Yseyrem (#2 na obrazku powyżej). Sprawę z potężnym magiem możesz załatwić na dwa sposoby:

  • Powiedzieć mu, że przyszedłeś po epitafium. Yseyr przepuści cię do grobowca (#3 na obrazku powyżej), skąd będziesz mógł zabrać ostatnią część (Miecz). Alternatywnie możesz posłużyć się umiejętnościami religii lub historii (6 punktów), ale nie jest to wymagane.
  • Zabić Yseyra - przygotuj się jednak na ciężkie starcie, ponieważ rywal jest potężny, a ponadto w walce wspomogą go jego sługi. Jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse, to możesz dogadać się z potworem, rozstawić odpowiednio drużynę, a dopiero potem samemu zaatakować.


Po zdobyciu ostatniej części epitafium opuść Wiszące Grobowce i wróć do kapłana zlecającego zadanie. Jeżeli zabiłeś Yseyra, to lepiej nie mów o tym kapłanowi. Za oddanie tabliczek otrzymasz cenne przedmioty: Codzienną pelerynę Ruaty oraz Pas ochrony śmiertelnika

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Pillars of Eternity II: Deadfire

Video Game

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze