Zabawę zaczynasz w tajemniczym miejscu, gdzie główny bohater jest pod postacią ducha.

Zacznij kierować się w prawą stronę. Po drodze będziesz mijał inne duchy, a w tle pojawią się postacie i wydarzenia znane z poprzedniej części Pillars of Eternity.

W końcu dotrzesz do magicznego portalu, do którego wejdzie główny bohater.

Po chwili zostaniesz przeniesiony do nowej lokacji, gdzie natkniesz się na starego krasnoluda, który otworzy drzwi prowadzące do magicznych schodów.

Przejdź przez nie i kieruj się w prawo. Po kilku krokach dotrzesz do kolejnej lokacji, gdzie natkniesz się na siedzącą przy stole kobietę.

001

Wskaż na krzesło z lewej strony i usiądź na nim. Zapoczątkuje to rozmowę z kobietą - Bladolicą Zbrojną. W jej trakcie dokonasz wyborów związanych tworzeniem postaci lub zaimportowaniem stanu gry z pierwszej części Pillars of Eternity.

Jeśli nie posiadasz zapisu stanu gry, to wybierz jedną z historii. Ich opisy i działania podjęte przez głównego bohatera pojawią się w tabeli po wybraniu którejś z historii. Odnoszą się one głównie do charakteru postaci. W sumie jest ich sześć:

  • Dobrotliwa dusza - postępowałeś dobrotliwie i miłosiernie.
  • Uczciwość i zrównoważenie - kierowałeś się głównie rozumem i podejmowałeś zrównoważone, a nie emocjonalne i litościwe decyzje.
  • Przetrwanie najsilniejszych - wszystkie podejmowane decyzje opierały się tylko na korzyściach dla głównego bohatera oraz szkodzie jego wrogów. Nie było w nich miejsca na empatie.
  • Mroczne czasy - opierałeś się głównie na przemocy, bez mrugnięcia okiem mordując wszystkich, którzy stanęli na drodze.
  • Strażnik tajemnic - celem było zdobycie, jak największej władzy i mocy bez względu na wiążące się z tym koszty i życie innych.
  • Wszystko, co złe - wszystkie podejmowane decyzje miały w sobie pierwiastek zła i okrucieństwa. Nie pomogłeś nikomu, a wybory doprowadziły do śmierci wszystkich towarzyszy. Uwaga - wybór tej historii jest zalecany dla doświadczonych graczy.
002

Po wybraniu historii kontynuuj rozmowę z kobietą. Możesz wypytać ją o kilka interesujących rzeczy. Po zakończeniu rozmowy przejdziesz do ekranu tworzenia postaci. W trakcie podejmowania kolejnych wyborów ustalisz:

  • Płeć i rasę.
  • Klasę.
  • Cechy postaci.
  • Pochodzenie.
  • Biegłość w broni.
  • Personalizację.

Więcej na temat poszczególnych elementów znajdziesz w innym dziale poradnika o nazwie - tworzenie postaci.

Uwaga - już w tym momencie możesz zakończyć grę. Jeśli podczas rozmowy będziesz wybierał opcje dialogowe związane z odmową poszukiwania Eothasa, to w końcu przygoda się zakończy. Oczywiście to „ukryte zakończenie" należy traktować jako ciekawostkę, ponieważ uniemożliwia poznanie praktycznie całej zawartości produkcji.

003

Po zakończeniu tworzenia postaci i zakończeniu rozmowy kontynuuj swoją podróż, aż trafisz do wnętrza statku, gdzie bohater zyska rzeczywistą postać. Porozmawiaj z Ederem, a następnie z szafki z prawej wyjmij wszystkie rzeczy i przenieś je do ekwipunku. Dobrze jest też od razu z nich skorzystać i uzbroić bohatera. Kiedy skończysz opuść kajutę.

Trafisz na główny pokład, gdzie przez chwilę porozmawiasz z Benwethem, a potem weźmiesz udział w pierwszej walce z piratami. W jej trakcie poznasz podstawy prowadzenia starć. Oto kilka najważniejszych informacji:

Domyślnie, po rozpoczęciu bitwy, uruchamiana jest aktywna pauza. W jej trakcie możesz wydawać rozkazy, a następnie przywracać czas rzeczywisty (spacja) i patrzeć na rezultaty podjętych działań. W każdej chwili możesz włączyć pauzę ponownie, wciskając spację. Wokół wrogich postaci widoczne są czerwone kręgi. Aby je zaatakować wystarczy najechać kursorem i wcisnąć lewy przycisk myszy. W lewym dolnym narożniku ekranu (nad portretem) znajdują się zdolności specjalne bohatera, z których możesz korzystać podczas walki.

Pierwsza potyczka nie jest szczególnie trudna. Warto przetestować tu zarówno zwykłe ataki, jak i specjalne zdolności.

004

Po pokonaniu piratów pojawi się pierwszy z tak zwanych wyborów paragrafowych. Są to specjalne wydarzenia prezentowane w formie książkowej, w trakcie których najczęściej musimy podejmować różne decyzje. W tym przypadku musimy zdecydować czy:

  • Uratujesz Chitupeca - pojawi się w dalszej części gry, ale kosztem zapasów.
  • Ocalisz skrzynię z zapasami - w dalszej części gry zdobędziesz zapasy, ale Chitupec zginie.

Po dokonaniu wyboru bieżąca część gry zakończy się, a bohaterowie trafią do lokacji o nazwie Zacisze Vilariego. Automatycznie rozpoczną też dwie misje główne (Los Rozbitka oraz Ścigając boga), a także jedną dodatkową (Pomocne dłonie).

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

Pillars of Eternity 2 - zadania towarzyszy: Eder, Xoti, Maia, Serafen, Pallegina, Aloth

Misje: Oświecona droga, Latarnia Gauna, Zew Kuriera, Czarnoksiężnik i gentleman, Ostatni dzwonek, Malowane maski.

Red Dead Redemption 2 ostatecznie na dwóch płytach

Jedna do instalacji, druga do rozgrywki.