Przedstawiciele firmy Square Enix ujawnili, że powstające Shadow of the Tomb Raider w wersji Xbox One X zaoferuje tryby graficzne, pozwalające grać w 4K lub 60 klatkach na sekundę.

Informacja jest reakcją na słowa Davida Anfossiego - szefa odpowiedzialnego za projekt studia Eidos Montreal. W rozmowie z dostępnym na YouTube kanałem EPN TV menedżer zasugerował, że na mocniejszym modelu konsoli gra zadziała jednocześnie w wymienionych rozdzielczości ekranu i płynności.

W oświadczeniu przesłanym dziennikarzom serwisu Windows Central sprostowano wypowiedź dewelopera. W rzeczywistości produkcja w wersji Xbox One X - podobnie jak Shadow of the Tomb Raider - otrzyma dwa warianty.

Pierwszy umożliwi zabawę w rozdzielczości 4K i 30 FPS. Natomiast w drugim tytuł uruchomi się w 1080p i 60 klatkach na sekundę. To oznacza, że gracze staną przed koniecznością wyboru pomiędzy wyższą rozdzielczością, a płynnością.

Square Enix zapewnia, że w obu opcjach nie zabraknie dodatkowych funkcji wizualnych. Wymienia się między innymi HDR, sprzętową teselację oraz poprawiające ostrość tekstur filtrowanie anizotropowe.

Niedawno mieliśmy okazję zapoznać się z wczesną wersją tytułu. „Wszystko wskazuje na to, że produkcja przemówi do wszystkich fanów poprzednich odsłon, gdyż twórcy chcą uniknąć dużych zmian” - uważa Mateusz we wrażeniach z Shadow of the Tomb Raider.

Kilka dni temu opublikowano również zwiastun prezentujący Larę polującą na wrogów w dżungli. Warto zaznaczyć, że w planach są edycje specjalne oraz przepustka sezonowa składająca się z siedmiu rozszerzeń.

Shadow of the Tomb Raider zadebiutuje 14 września na PC, PS4 i Xbox One. Gracze, którzy złożą zamówienie przedpremierowe, dostęp do produkcji uzyskają jednak 48 godzin wcześniej.

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Więcej artykułów od Piotr Bicki