W poprzedniej części Kratos i Atreus dotarli przez Świat między światami do Wieży Jotunheimu. Na miejscu musieli stoczyć szereg starć z różnymi przeciwnikami ze światów, które wcześniej odwiedzili.

Po powrocie do Midgardu przejdź przez most i zacznij kierować się do komnaty podróży Tyra. Rusz przed siebie i przejdź przez drzwi na końcu mostu. Dotrzesz w ten sposób do lokacji z warsztatem krasnoludów.

Omiń ją i wejdź do lokacji z kołem światów i wejdź z nim w interakcję. Z dostępnych światów wybierz Jotunheim.

Szybko się zorientujesz, że dotarcie do świata będzie niemożliwe bez drugiego oka Mimira. Opuść lokację i porozmawiaj z krasnoludami Brokiem i Sindrim w ich warsztacie.

Okaże się, że poszukiwane oko znajduje się we wnętrzu wielkiego Węża Świata. Zanim wyruszysz dalej, to dobrze będzie ulepszyć sprzęt. Kiedy będziesz gotowy wyjdź przez drzwi na most.

168

Skorzystaj z dźwigni na jego środku, a po dostaniu się na górę zadmij w róg, co spowoduje pojawienie się węża, z którym Mimir rozpocznie rozmowę. Okaże się, że wąż pozwoli wejść bohaterom do swego wnętrza przez swoją paszczę.

Podejdź do niej i skorzystaj z tej opcji (skorzystaj z łodzi, żeby dostać się do środka). Po zamknięciu paszczy zacznij płynąć w głąb węża.

169

Płyń, aż dotrzesz do przystani, gdzie wyjdź na ląd. Rzuć kilka razy młotem w drewniany mechanizm (1) z prawej, a potem zamroź go, rzucając w koło (2) na dole. Następnie zniszcz deski z lewej strony i wejdź na górę po ścianie (3). Przeskocz na platformę (4) z prawej i przywołaj topór. Po dotarciu do ściany wdrap się po niej na górę.

170

Przejdź w lewo. Zobaczysz tu skrzynię, którą otwórz. W środku znajdziesz oko, które włóż Mimirowi w pusty oczodół. Następnie możesz przeszukać skrzynię z szyfrem do Niflheimu, a następnie użyć liny, żeby zjechać na dół.

Walka z Baldurem (boss)

Wróć na łódź i zacznij kierować się w stronę paszczy węża, aby z niego wypłynąć. Finalnie uda się tego dokonać, chociaż w nieco dziwnych okolicznościach.

171

Po dotarciu na ląd spotkasz się z Freją, a po chwili do całej trójki dołączy Baldur, z którym trzeba będzie się zmierzyć.

  • Podobnie, jak w poprzednich starciach skoncentruj się głównie wykonywaniu uników i wyprowadzaniu kontrataków.
  • Co pewien czas Freja będzie unieruchamiać korzeniami dwójkę walczących. Wciskaj wtedy szybko kółko, aby się wyzwolić i kontynuować walkę.
  • W pierwszej fazie pojedynku Baldur będzie się regenerował. Mimo tego kontynuuj starcie korzystając z opisanej powyżej taktyki.
172

W pewnej chwili rozpocznie się scenka. W jej trakcie Baldur zostanie raniony przez kolec jemioły, przez co straci swoją nieśmiertelność. Po scence z gigantem Atreus i Kratos ustawią się do siebie plecami. Kiedy pojawi się Baldur odeprzyj atak podnosząc tarczę. Następnie kontynuuj starcie ponownie opierając się na unikach szybkich ataków wroga i wyprowadzaniu kontrataków.

Podczas starcia uważaj na ataki dystansowe rywala (wykonuj uniki) oraz na korzenie Frei, z których szybko się wydostawaj wciskając kółko. W pierwszej części walki Baldur będzie w postaci lodowej, dlatego korzystaj z Ostrzy Chaosu.

173
  • W pewnej chwili rozpocznie się scenka, w której wciśnij kwadrat, kiedy Atreus wyceluje w kryształ.
  • W drugiej części starcia Baldur będzie w postaci ognistej, dlatego w walce korzystaj z Lewiatana.
  • Rozprawiaj się też szybko ze słabszymi rywalami, którzy będą przyzywani przez Freję.
174

Po drugiej części starcia rozpocznie się kolejna scenka, w której gigant opuści na dół kamienną kolumnę. Kiedy wskoczy na nią Baldur również to uczyń i zacznij się wspinać. Kiedy rozpocznie się pojedynek na pięści blokuj ciosy przeciwnika (L1), a kiedy wstanie wyczekaj na dogodny moment (kiedy rzuci się na Kratosa) i sam zacznij wyprowadzać ciosy (R1).

175

Następnie, kiedy będzie próbował rzucać się z powrotem, przeturlaj się w przeciwną stronę korzystając z lewego analogu. Potem szybko wciśnij kwadrat, dzięki czemu rywal zostanie postrzelony przez Atreusa. Następnie wciskaj klawisze pojawiające się na ekranie.

176

W ostatnim części walki skorzystaj ze spartańskiego szału, kiedy komunikat o nim pojawi się na ekranie. Póki jesteś w stanie furii, postaraj się zadać Baldurowi, jak najwięcej obrażeń. Pod sam koniec przeciwnik będzie wyjątkowo szybki.

Zachowaj więc czujność i mądrze korzystaj z uników i kontrataków. Dopasowuj też na bieżąco broń do stanu, w jakim jest Baldur (ognisty czy lodowy). Po zabraniu niemal całego paska życia weźmiesz jeszcze udział w sekwencji z klawiszami, po której zacznij okładać głowę rywala pięściami. Po walce rozpocznie się ostatnia, dość długa scenka z Baldurem i Freją, której finał okaże się tragiczny.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

RekomendacjaGod of War - Recenzja

Fantastyczna i ekscytująca przygoda.

God of War - Poradnik, Solucja

Wszystkie sekrety, porady ogólne, opis przejścia, rozwój postaci.

God of War - Walkirie

Jak walczyć z Eir, Geirdriful, Gondul, Gunnr, Hildr, Kara, Olrun, Rota, Sigrun.

God of War - Uwolnij smoki

Niewola Otra, Ogień Reginna, Ucieczka Fafnira.