Po tym, jak Kratos i Atreus wydostali się, na pokładzie latającej, z krainy umarłych, czyli Helheimu, w końcu udało im się powrócić do Midgardu.

Bohaterowie trafili do tajnej komnaty boga Odyna, w której znaleźli fragment zniszczonego ołtarza związanego z Tyrem.

Kolejnym celem dwójki bohaterów jest dotarcie do krainy gigantów, Jotunheimu, gdzie znajduje się najwyższa góra wszystkich światów.

Opuść komnatę, przechodząc przez drzwi, a potem zjedź na dół windą.

Podejdź do koła świata i wciśnij trójkąt, żeby wrócić do Midgardu.

160

Opuść komnatę i rozpocznij rozmowę z Brokiem, która zamieni się w scenkę, do której dołączy Sindri.

Po scence przejdź przez drzwi i zejdź po schodach na dół mostu. Następnie skieruj się do zaznaczonych, czerwonych drzwi, przez które przejdź. Dotrzesz do ukrytej komnaty Tyra, przez którą dostaniesz się do lokacji pod kołem światów.

161

Aby przejść dalej strzel z łuku w niebieski kryształ i przejdź po stworzonym w ten sposób moście. Skieruj się w prawo i kontynuuj, aż do energetycznej kuli pod sufitem. Rzuć w jej kierunku Ostrza Chaosu, po czym przejdź przez otwarte z prawej strony przejście.

Kontynuuj, aż do miejsca, gdzie skręć w prawo. Dotrzesz do tajnej sali Tyra. Podejdź do runy na drugim końcu pomieszczenia i odczytaj ją. Następnie złap fragment podłogi i unieś platformę do góry.

Pułapki i łańcuchy

Podejdź teraz do misy z piaskiem i powiedz Atreusowi, aby wszedł z nią w interakcję. Odczytaj napis na pomniku giganta, po czym przekręć dźwignię, która pojawi się zamiast misy. W ten sposób bohaterowie zjadą na dół.

162

Otwórz drzwi z lewej, a dotrzesz na korytarz z obracającymi się ostrzami. Zamrażaj je po kolei, a potem przywołuj Lewiatana, gdy koła zaczną na siebie nachodzić. Ustawisz je wtedy tak, aby poruszały się w tym samym miejscu, z prawej strony odblokowując chwilowo przejście.

163

W nowej komnacie użyj Ostrzy Chaosu na kuli energii (1) z lewej strony i umieść ją w wichrołapie (2) z prawej. Następnie używaj kul energii na kolejnych ostrzach (3-5), dzięki czemu Kratos będzie mógł przejść do kolejnej komnaty. Z prawej strony znajduje się łańcuch, który zniszcz (na lewo od niego jest skrzynia z częścią szyfru do Nilfheimu oraz znacznik informacyjny na ścianie).

Po zniszczeniu części łańcucha i zrzuceniu go na dół przygotuj się na odparcie przeciwników, w tym ogra. Podczas walki unikaj ognia wystrzeliwanego z wieży, która pojawi się na środku areny. Wróć do poprzedniej lokacji i przygotuj się na odparcie kolejnych rywali.

164

Wróć do lokacji z windą i skieruj się do drugich drzwi. Trafisz do kolejnego korytarza z pułapkami, w postaci opadających na dół kolców. Kiedy środkowe kolce będą na górze rzuć Lewiatanem w okręg z prawej tak, aby zamrozić mechanizm na górze. Teraz wyczekaj na dogodny moment i przebiegnij pod dwoma kolejnymi pułapkami, kiedy będą w górze.

W następnej lokacji podnieś czerwony kryształ i rzuć go na ziemię pod pierwszymi kolcami w następnym korytarzu. Strzel w nie elektryczną strzałą. Po eksplozji wskocz na górę pierwszych kolców, poczekaj, aż droga przed Kratosem będzie chwilowo wolna, po czym szybko przebiegnij przez kolejne pułapki.

165

W nowej lokacji zniszcz następną część łańcucha. Po uczynieniu tego odeprzyj dwóch wędrowców, a potem przejdź przez salę z pułapkami i załatw kolejnych rywali. Wróć do pomieszczenia z windą, którą wjedź na górę, a potem podnieś platformę.

W ten sposób przekręcisz całą świątynię. Wejdź na górę po ścianie z lewej, a dotrzesz do ciemnej komnaty z tajemniczym przedmiotem Tyra. Podejdź do niego wejdź z nim w interakcję. W ten sposób odblokujesz możliwość dotarcia do świata gigantów i automatycznie zakończysz bieżącą misję.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta