Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

SteamSpy wznawia działalność, ale w zmienionej formie

Serwis korzysta z nowego algorytmu.

Siergiej Galionkin poinformował o wznowieniu działalności SteamSpy - serwisu zajmującego się gromadzeniem danych na temat sprzedaży gier dostępnych na platformie dystrybucji cyfrowej Steam.

Kilka tygodni temu serwis był zmuszony wstrzymać funkcjonowanie ze względu na wprowadzone przez Valve zmiany do ustawień prywatności swojego sklepu, prowadzących do ukrycia informacji o produkcjach posiadanych przez użytkowników usługi.

Wcześniej wspomniane szczegóły były dostępne publiczne, co wykorzystywał właśnie SteamSpy. Portal analizował bazy Steama, używając detali o graczach korzystających z platformy i przypisanych do ich kont tytułów.

Teraz portal wznawia funkcjonowanie, choć w nieco zmienionej formie. Galionkin zastosował przygotowany w „poprzednim życiu” algorytm bazujący na „przewidywaniu wyników ekonomicznych opartych na przypadkowych danych, które mogą być nieistotne w prognozowaniu rezultatów z wykorzystaniem uczenia maszynowego”.

SteamSpy skorzysta z nowego algorytmu

Nowa metoda podobno trafnie przewidziała liczbę sprzedanych egzemplarzy Frostpunk. Wskazała, że tytuł rozszedł się w 252 tysiącach kopii, a wczoraj studio studio 11bit poinformowało, że pozycja znalazła 250 tysięcy nabywców.

Algorytm dotychczas zastosowano w 70 grach i w większości margines błędu wynosił 10 procent. Galionkin podkreśla jednak, że wyniki w co dziesiątej produkcji były dalekie od rzeczywistych, a w niektórych przypadkach rozbieżności były pięciokrotne.

SteamSpy nie jest więc zbyt dokładny. Oczywiście prezentowane wcześniej rezultaty także nie były w stu procentach miarodajne, ale teraz sytuacja ulegnie pogorszeniu. Założyciel portalu zaznacza, że kontynuuje pracę nad udoskonaleniem metody.

W przeszłości serwis dostarczał wielu interesujących danych związanych ze Steamem, stanowiąc cenne źródło informacji na temat funkcjonowania rynku wirtualnej rozrywki. Kilka tygodni temu ujawnił, że w ubiegłym roku platforma firmy Valve wygenerowała 4,3 miliarda dolarów przychodów, a najpopularniejszą grą było PUBG.

Read this next