God of War - Ucieknij z Helheimu: łódź, ogniska

Opuszczamy krainę umarłych korzystając z latającej łodzi.

W poprzedniej części poradnika opisaliśmy moment, w którym Kratos z Atreusem docierają do najwyższego szczytu w Midgardzie, gdzie, dzięki czarnej runie, aktywują portal prowadzący do Jotunheimu, czyli świata gigantów.

Niestety plany przejścia do tego świata nieoczekiwanie krzyżuje Baldur, który atakuje dwójkę bohaterów.

W wyniku chaotycznego starcia bohaterowie finalnie lądują w krainie umarłych, czyli Helheimie, z którego muszą się wydostać.

Kratos był już wcześniej w tej krainie, ale warto dodać, że ponowne odwiedziny wraz z Atreusem, umożliwiają odblokowanie lokacji i sekretów, które wcześniej były niedostępne.

156

Skieruj się do pobliskiej ściany, po której wejdź na górę. Rozpraw się z przeciwnikiem, a potem udaj się do oddalonej bramy (po drodze przeskocz przez przepaść i załatw wrogów, którzy się pojawią). Po przejściu przez ścianę znajdziesz się przed wrotami. Weź kulę wichrów (1) i umieść ją w miejscu z lewej strony (2). Następnie zablokuj mechanizm (3) Lewiatanem, po czym przełóż kulę do miejsca z prawej strony (4).

Dzięki temu będziesz w stanie otworzyć drzwi. Kiedy to uczynisz przygotuj się na walkę z wędrowcem (wykonuj uniki i atakuj go, kiedy pojawi się taka możliwość). Podnieś bramę z lewej i przeskocz na ścianę, gdzie zacznij wchodzić na górę (po drodze zobaczysz scenkę z Baldurem).

157

Obejdź lokację po kamiennej ścianie, po czym zeskocz na dół i rozpraw się z przeciwnikami. Następnie unieś głaz i wejdź na pokład łodzi. Ostrzami Chaosu zniszcz korzenie, a potem udaj się na rufę i skorzystaj z obrotowego mechanizmu, aby postawić żagiel, dzięki czemu łódź zacznie płynąć.

Kiedy się zatrzyma zniszcz mocowanie do żagli, po czym ponownie skorzystaj z obrotowego mechanizmu. Po tym, jak łódź się zaklinuje, wyjdź na brzeg i skorzystaj z drugiego mechanizmu (1). Pokonaj upiory i ustaw się na platformie z lewej strony. Rzuć kilka razy w żółtą część drewnianego skrzydła (2), a po znalezieniu się na górze zablokuj go, rzucając w okrągły symbol (3). Dzięki temu będziesz w stanie wrócić na łódź.

158

Po krótkiej scence łódź zostanie zaatakowana przez lodowych wojowników. Rozprawiaj się z nimi, a gdyby udawało im się ugasić ogień, to podbiegaj do korzeni na pokładzie i atakuj je Ostrzami Chaosu. Kiedy na łódź zostanie zarzucony harpun, podbiegnij do niego i zrzuć go.

W kolejnej części eliminuj pojawiających się wrogów oraz pilnuj, żeby ogień trawiący korzenie cały czas się palił. Jeśli to zaniedbasz, to Kratos wyleci z łodzi i zginie. Po odparciu wielu ataków łódź znów zostanie zatrzymana przez harpuny. Zabij upiory i zmory, które się pojawią, a potem zrzuć harpuny.

159

W kolejnej części ponownie odpieraj ataki i dbaj o ogień. W pewnej chwili na pokładzie pojawi się ogr. Po jego zabiciu podejdź do dziobu łodzi i zniszcz go razem z harpunami, które blokują dalszą drogę.

Na końcu podróży łódź zostanie zniszczona, a bohaterowie trafią do sekretnej komnaty Odyna. Możesz przejść przez pobliskie drzwi, za którymi znajdziesz pokój z cennymi rzeczami. Aby przejść dalej zniszcz pieczęć na drzwiach.

Przejdź przez kolejne pomieszczenie. W końcu dotrzesz do brakującej części znalezionej wcześniej części ołtarza z Tyrem, gdzie rozpocznie się scenka, która zakończy bieżącą misję.