God of War - Ucieknij z Helheimu: łódź, ogniska

Opuszczamy krainę umarłych korzystając z latającej łodzi.

W poprzedniej części poradnika opisaliśmy moment, w którym Kratos z Atreusem docierają do najwyższego szczytu w Midgardzie, gdzie, dzięki czarnej runie, aktywują portal prowadzący do Jotunheimu, czyli świata gigantów.

Niestety plany przejścia do tego świata nieoczekiwanie krzyżuje Baldur, który atakuje dwójkę bohaterów.

W wyniku chaotycznego starcia bohaterowie finalnie lądują w krainie umarłych, czyli Helheimie, z którego muszą się wydostać.

Kratos był już wcześniej w tej krainie, ale warto dodać, że ponowne odwiedziny wraz z Atreusem, umożliwiają odblokowanie lokacji i sekretów, które wcześniej były niedostępne.

156

Skieruj się do pobliskiej ściany, po której wejdź na górę. Rozpraw się z przeciwnikiem, a potem udaj się do oddalonej bramy (po drodze przeskocz przez przepaść i załatw wrogów, którzy się pojawią). Po przejściu przez ścianę znajdziesz się przed wrotami. Weź kulę wichrów (1) i umieść ją w miejscu z lewej strony (2). Następnie zablokuj mechanizm (3) Lewiatanem, po czym przełóż kulę do miejsca z prawej strony (4).

Dzięki temu będziesz w stanie otworzyć drzwi. Kiedy to uczynisz przygotuj się na walkę z wędrowcem (wykonuj uniki i atakuj go, kiedy pojawi się taka możliwość). Podnieś bramę z lewej i przeskocz na ścianę, gdzie zacznij wchodzić na górę (po drodze zobaczysz scenkę z Baldurem).

157

Obejdź lokację po kamiennej ścianie, po czym zeskocz na dół i rozpraw się z przeciwnikami. Następnie unieś głaz i wejdź na pokład łodzi. Ostrzami Chaosu zniszcz korzenie, a potem udaj się na rufę i skorzystaj z obrotowego mechanizmu, aby postawić żagiel, dzięki czemu łódź zacznie płynąć.

Kiedy się zatrzyma zniszcz mocowanie do żagli, po czym ponownie skorzystaj z obrotowego mechanizmu. Po tym, jak łódź się zaklinuje, wyjdź na brzeg i skorzystaj z drugiego mechanizmu (1). Pokonaj upiory i ustaw się na platformie z lewej strony. Rzuć kilka razy w żółtą część drewnianego skrzydła (2), a po znalezieniu się na górze zablokuj go, rzucając w okrągły symbol (3). Dzięki temu będziesz w stanie wrócić na łódź.

158

Po krótkiej scence łódź zostanie zaatakowana przez lodowych wojowników. Rozprawiaj się z nimi, a gdyby udawało im się ugasić ogień, to podbiegaj do korzeni na pokładzie i atakuj je Ostrzami Chaosu. Kiedy na łódź zostanie zarzucony harpun, podbiegnij do niego i zrzuć go.

W kolejnej części eliminuj pojawiających się wrogów oraz pilnuj, żeby ogień trawiący korzenie cały czas się palił. Jeśli to zaniedbasz, to Kratos wyleci z łodzi i zginie. Po odparciu wielu ataków łódź znów zostanie zatrzymana przez harpuny. Zabij upiory i zmory, które się pojawią, a potem zrzuć harpuny.

159

W kolejnej części ponownie odpieraj ataki i dbaj o ogień. W pewnej chwili na pokładzie pojawi się ogr. Po jego zabiciu podejdź do dziobu łodzi i zniszcz go razem z harpunami, które blokują dalszą drogę.

Na końcu podróży łódź zostanie zniszczona, a bohaterowie trafią do sekretnej komnaty Odyna. Możesz przejść przez pobliskie drzwi, za którymi znajdziesz pokój z cennymi rzeczami. Aby przejść dalej zniszcz pieczęć na drzwiach.

Przejdź przez kolejne pomieszczenie. W końcu dotrzesz do brakującej części znalezionej wcześniej części ołtarza z Tyrem, gdzie rozpocznie się scenka, która zakończy bieżącą misję.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami