Po odwiedzinach krainy umarłych, czyli Helheimu i zabiciu Strażnika Mostu, Kratos powrócił do Midgardu i skierował się do Frei, która uleczyła Atreusa.

Kolejnym punktem podróży dwójki bohaterów będzie ponowne udanie się do skarbca Tyra.

Znajduje się w nim tajemnicza runa, umożliwiająca podróż do świata gigantów, czyli Jotunheimu.

Opuść mieszkanie Frei i skieruj się do przystani, znajdującej się pod domem kobiety. Wsiądź do łodzi i zacznij płynąć w stronę Świątyni Tyra.

Dobij łodzią do brzegu i wyjdź z niej, po czym skieruj się do wrót prowadzących do wnętrza świątyni, którą odwiedziłeś już wcześniej.

144

Przejdź na środek lokacji i powiedz Atreusowi, aby odczytał napis w misie. Potem powiedz, aby odczytał napis na ścianie. Doprowadzi to do opuszczenia platformy niżej, a w trakcie podróży dowiesz się sporo o Odynie i Tyrze.

Po zjechaniu na dół przejdź przez wrota, a dotrzesz do skarbca Tyra. Na środku pod sufitem znajduje się obracający się okrąg. Zlokalizuj na nim zieloną kulę (Wiatry Hel - 1). Użyj na nich Ostrzy Chaosu, a potem umieść kulę w wichrołapie (2) w sąsiedniej sali.

145

Kiedy pojawi się obrotowy mechanizm, skorzystaj z niego, a otworzysz przejście z ruchomymi ostrzami. W sumie musisz przebrnąć przez trzy pary obrotowych kolców. W pierwszym przypadku poczekaj, aż odsuną się na bok i przeturlaj się przez środek.

W drugim przypadku poczekaj, aż przejście przy ścianie na chwilę będzie wolne, po czym przeturlaj się przez nie. W trzeci przypadku rzuć Lewiatanem w niebieski punkt na mechanizmie, w momencie gdy koło znajduje się na górze. Poczekaj, aż drugie również się tam znajdzie, po czy rusz przed siebie.

146

W ten sposób dotrzesz do kolejnej części skarbca. Po scence otwórz drzwi, dzięki czemu wrócisz do głównej sali, w której już byłeś. Pokonaj przeciwników, po czym weź kulę z Wichrem Hel (1) i użyj jej na wichrołapie (2).

Pojawi się następny mechanizm. Zacznij nim obracać, a odkryjesz dwie sale z wielkimi kolcami.

Skieruj się do tej, gdzie kolce poruszają się pionowo. Z lewej strony pierwszego mechanizmu widać okrągłą tarczę (1). Rzuć w nią Lewiatanem, a kiedy zamarznie, poczekaj na dogodny moment, aż drugie kolce będą pod sufitem, po czym szybko przejdź do wnęki z prawej (2).

Ponownie wyczekaj na dogodny moment i kieruj się w prawą stronę. W końcu dotrzesz do kolejnej sali z wichrołapem, gdzie otwórz drzwi prowadzące do głównego pomieszczenia.

148

Wejdź na górę po pobliskim, kamiennym filarze, pokonaj wrogów i ponownie użyj Ostrzy na zielonej kuli (1), po czym uderz nią w wichrołap (2) poniżej. Zejdź na dół i przenieś kulę z górnego punktu do wichrołapu, który niedawno odkryłeś w sąsiedniej sali.

Pułapka

Kiedy to uczynisz na środku sali, podobnie jak poprzednio, pojawi się mechanizm, którym zacznij obracać.

149

Kiedy zaczniesz to robić Kratos zostanie uwięziony przez pnącza. Po chwili zacznie tonąć. Celem będzie wskazywanie dźwigni do przestawienia i wydawanie poleceń Atreusowi, żeby osiągnąć następującą kolejność symboli: księżyc (1), ziemia (2), słońce (3). W tym celu pociągaj dźwignie w następującej kolejności:

Środkowa (5), lewa (4), środkowa, prawa (6), lewa, środkowa, prawa.

Kiedy platforma zacznie jechać w górę, w stronę kolców, poczekaj, aż Atreus podejdzie do mechanizmu. Kiedy pojawi się odpowiednia ikona wciśnij kwadrat, co zastopuje pułapkę.

Walka z trollami (boss)

Po wywinięciu się z pułapki przejdź przez drzwi do lokacji z czarną runą. Zejdź piętro niżej i przygotuj się na scenkę.

150

Po jej zakończeniu Kratos będzie musiał zmierzyć się z dwoma trollami:

  • Pierwszy z nich (Grendel z popiołów), jest trollem ognistym, dlatego w walce z nim posługuj się głównie Lewiatanem.
  • Drugi (Grendel Mroźny), to troll lodowy - w jego przypadku korzystaj z Ostrzy Chaosu.
  • Poza tym stosuj taktykę walki z trollami, to znaczy wykonuj uniki i wyprowadzaj kontrataki, gdy to możliwe.
  • W praktyce trolle współdzielą pasek życia i wzajemnie mogą go w pewnej części regenerować. Dlatego najlepiej skupić się na atakowaniu jednego, a dopiero po jego pokonaniu zająć się drugim.

Po walce koniecznie pozbieraj wszystko, co wypadnie po trollach. Następnie przejdź do sąsiedniego pomieszczenia, gdzie wejdź w interakcję z misą. Rozpocznie się scenka kończąca bieżącą misję

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta