Znaczniki informacji są to zapisane w różnych miejscach runy, które może odczytywać Atreus.

Po znalezieniu danego napisu należy do niego podejść i wcisnąć kwadrat, dzięki czemu chłopak po chwili odczyta runę.

Większość znaczników, to różnego rodzaju informacje pozostawione przez różne, często nieznane postacie.

Dzięki nim możemy dowiedzieć się więcej na temat świata gry, a także poszczególnych lokacji, do których wkraczamy.

Przetłumaczone runy można odczytać w kodeksie. Ich znajdowanie zapewnia ponadto punkty doświadczenia.

Pamiętaj, że rozszerzone wersje odczytanych przez Atreusa wpisów możesz znaleźć w kodeksie, do którego masz dostęp z poziomu menu.

Uwaga - z niewiadomych przyczyn zdarza się, że w niektórych lokacjach gra wyświetla ilość znaczników informacji, która jest mniejsza, niż ich rzeczywista liczba do znalezienia. W nawiasach podajemy liczbę wyświetlaną w legendzie na mapie gry, ale może się zdarzyć, że opisów znaczników jest więcej.

Rzeczna Przełęcz (Liczba znaczników: 6)

Znacznik #1 (Giganci!)

r001

Pierwszą runę znajdziesz na kamieniu, który stoi w narożniku placu, gdzie Kratos toczy walkę ze sporą ilością draugrów.

Znacznik #2 (Targ Jotunów)

r002

Kamienna tablica znajdująca się z lewej strony placu, gdzie natkniesz się na dużą grupę draugrów (po raz pierwszy natkniesz się tu na potężny typ draugra).

Znacznik #3 (Modlitwa do Odyna)

r003

Po pokonaniu trolla skieruj się w lewo. W zaułku zobaczysz drewnianą ścianę, a na jej szczycie kilka desek. Zniszcz je toporem, po czym wejdź ze ścianą w interakcję, dzięki czemu na górę wejdzie Atreus. Chłopa zrzuci na dół łańcuch, po którym Kratos dostanie się na górę. Skieruj się w lewo. Natkniesz się na kamienną tablicę z napisami - powiedz Atreusowi, aby ją odczytał.

Znacznik #4 (Wstęp wzbroniony)

r012

Po powrocie ze szczytu Góry powrócisz do jaskini wiedźmy pod jej domem. Wjedź windą na górę i spójrz w prawo, a zobaczysz miejsce porośnięte przez czerwone rośliny. Zniszcz je elektryczną strzałą, a potem zacznij wchodzić na górę po kamiennej ścianie. W trakcie wspinaczki natkniesz się na napis runiczny.

Znacznik #5 (Modlitwa do Frigg)

r013

Patrząc od znacznika #4 - po wejściu na szczyt góry i wyjściu na powierzchnię zobaczysz przed sobą kamienną tablicę z runami. Aby ją aktywować umieść z lewej strony niebieski kryształ (1), który znajdziesz za kamienną ścianą, po której dostałeś się na górę. Następnie strzel w kryształ niebieską strzałą i odczytaj napis.

Znacznik #6 (Klątwa Seidr)

r014

Patrząc od znacznika #5 - idź ścieżką, aż do domu wiedźmy, który będzie po prawej stronie. Kontynuuj marsz przed siebie, a po kilku krokach z lewej strony zobaczysz kamień z napisem do odczytania.

Znacznik #7 (Śmierć Odynowi)

r015

Na kamieniu naprzeciwko wejścia do domu wiedźmy

Twierdza Northri (liczba znaczników: 2)

Znacznik #1 (Hrezla Farmadr)

r032

W jaskini (np. w trakcie wykonywania przysługi Sprawy rodzinne), dotrzesz do plaży z paleniskiem. Na prawo od niego znajduje się drewniany podest. Wejdź na górę, a tablicę z runicznym napisem zobaczysz przed sobą.

Znacznik #2 (Kolejna zdrada)

r033

Po minięciu sklepu Sindriego (przysługa Sprawy rodzinne) płyń łodzią dalej, aż dotrzesz do lokacji z wielką łodzią i stalową bramą. Wysiądź na brzeg, wejdź na pokład łodzi i przeczytaj napis z prawej strony.

Konunsgard (liczba znaczników: 2)

Uwaga - jest to lokacja na północnym zachodzie Midgardu, do której dostęp uzyskasz w trakcie wykonywania ostatniej przysługi dla Broka i Sindriego, czyli misji o nazwie Niech żyje król.

Znacznik #1 (Tron Motsognira)

r043

Na znacznik trafisz automatycznie podczas drogi do sklepu krasnoloudów. Stoi z prawej strony ścieżki.

Znacznik #2 (Reginn z Konunsgardu)

r044

Na lewo od uwięzionego smoka znajduje się jaskinia. Przejdź przez nią i kontynuuj cały czas prosto. Przejdź przez drewniany mostek i idź dalej, aż w końcu trafisz na znacznik stojący na ścieżce.

Góra (Liczba znaczników: 7)

Znacznik #1 (Wielka góra)

r007

Po dotarciu do wnętrza góry miniesz most z upiorem. Wejdź za nim na podwyższenie i spójrz w lewo. Zobaczysz drewnianą ścianę. Zniszcz ją i strzel w odkryty kryształ. Dotrzesz do sali ze skrzynią Norn. Z lewej strony jest most, który doprowadzi do pomieszczenia z kamienną tablicą z informacjami. Kryształ służący do aktywowania run z tekstem znajduje się na prawo od magicznego mostu prowadzącego do komnaty ze skrzynią Norn.

Znacznik #2 (Jeleń Durabror)

r008

Po przejściu przez tunel z ciałami dotrzecie do lokacji z dużym pomnikiem z głową jelenia. Napis runiczny znajduje się z tyłu tronu, na którym osadzona jest postać z posągu.

Znacznik #3 (Groza z gór)

r009

Po minięciu lokacji z posągiem z głową jelenia dotrzesz do pomieszczenia, gdzie musisz wejść na górę po kamiennej ścianie. W trakcie wspinaczki spójrz w górę, a ujrzysz napis do odczytania.

Znacznik #4 (Giganci i krasnoludy)

r010

W lokacji z chwytakiem, który musisz aktywować, żeby dostać się na górę. Napis znajdziesz na jednej ze ścian drewnianego bloku stojącego na ziemi.

Znacznik #5 (Wielka, okrutna wojna)

r011

Po zabiciu smoka wejdziesz do jaskini, która doprowadzi do mostu, który musisz opuścić z wykorzystaniem czerwonych kryształów. Po przejściu przez niego spójrz w prawo. Zobaczysz kamienną tablicę obrośniętą przez roślinę. Rzuć w nią czerwonym kryształem (jest po drugiej stronie mostu), a potem strzel elektryczną strzałą. Doprowadzi to do eksplozji i zapewni możliwość odczytania napisu.

Znacznik #6 (Pogrzeb Fjorgyn)

r019

Po ponownym dotarciu do jaskini z posągiem z głową jelenia (w trakcie misji Wróć na szczyt), podnieś niebieski klejnot i zanieś go do korytarza z lewej strony. We wnęce z lewej znajdziesz kamienną tablicę. Umieść przy niej kryształ, strzel w niego niebieską strzałą i odczytaj napis.

Znacznik #7 (Uśpione potwory)

r020

W trakcie drugiego pobytu we wnętrzu góry (misja Wróć na szczyt), skorzystasz z windy, która zawiezie bohaterów wiele pięter w górę. Udaj się wtedy w prawo I podsadź Atreusa do szczeliny. Kiedy zrzuci na dół łańcuch wejdź po nim na górę I odczytaj napis z lewej strony. Warto dodać, że odczytanie napisu spowoduje otworzenie wrót, za którymi znajduje się potężny ogr

Zwłoki Thamura (Liczba znaczników: 2)

Znacznik #1 (Njord z Wanów)

r023

Po dotarciu na otwarty teren, gdzie natkniesz się na kilka wulverów. Płyta z runicznym napisem jest na górze z prawej.

Świątynia Tyra (Liczba znaczników: 3)

Znacznik #1 (Wskazówka ze skarbca z runą)

r024

Po wkroczeniu do świątyni Tyra (misja Czarna runa) skieruj się do ściany z lewej. Znajdziesz tu wejście na górę. Przeskocz na balkon z prawej strony i kontynuuj, aż dotrzesz do zapisanego fragmentu ściany.

Znacznik #2 (Dobrzy bogowie?)

r025

W trakcie misji Droga do Jotunheimu trafisz do komnaty, gdzie musisz zniszczyć fragment dużego łańcucha. Znacznik znajduje się na kamiennej ścianie z lewej strony.

Znacznik #3 (Zostawcie ich w spokoju)

r026

Na kamiennej ścianie w miejscu, gdzie musisz zniszczyć drugą część łańcucha (misja Droga do Jotunheimu).

Wybrzeże dziewięciu (Liczba znaczników: 7)

Znacznik #1 (Strzeżcie się seidr)

r018

W trakcie przechodzenia przez świątynię z trującymi pochodniami dotrzesz do miejsca, gdzie będziesz musiał zejść na dół. We wnęce z lewej znajdziesz niebieski kryształ (1), który umieść w specjalnym miejscu (2) na lewo od tablicy. Następnie strzel w niego niebieską strzałą i odczytaj napis, który się pojawi.

Znacznik #2 (Świat mgły)

r027

W świątyni do której wchodzisz z mostu Tyra. Napis jest po lewej stronie, ale będziesz mógł go odczytać dopiero po znalezieniu 4 części szyfru prowadzących do Niflheimu.

Znacznik #3 (Świat ognia)

r028

W tej samej lokacji, co znacznik #2, tylko na prawo od niego. Wiadomość jest do odczytania tylko po zdobyciu 4 części szyfru prowadzących do Muspelheimu.

Znacznik #4 (lokacja: Krucze Klify)

r029

Na placu z martwym, powalonym gigantem. Tablica z napisem jest z prawej strony.

Znacznik #5 (lokacja: Wyspa Śmierci)

r030

Po dotarciu na Wyspę Śmierci zniszcz wybuchową wazę, która zniszcz kamienie blokujące przejście do wnętrza wyspy. Następnie zacznij kierować się w głąb wyspy, wchodząc po kamiennych ścianach coraz wyżej. W końcu dotrzesz na szczyt wysokiej góry, gdzie z prawej strony znajduje się tablica z informacją.

Znacznik #6 (lokacja: Żelazna Zatoka)

r031

Na lewo od kamiennych wrót, nad którymi znajdują się runy. Teren jest pokryty trującymi oparami. Zniszcz okoliczne, wybuchowe wazy, aby się ich pozbyć, a przy okazji odblokować przejście z lewej strony. Trafisz na plac, gdzie znajduje się kamienna płyta z runicznym napisem.

Znacznik #7 (lokacja: Rada Walkirii)

r045

Po dotarciu na arenę ze smokiem skieruj się w lewo. Znajdź ścianę, po której wejdź na górę, a po chwili dotrzesz do tablicy z runicznym napisem.

Veidrrgard (Liczba znaczników: 6)

Uwaga - do Veidrrgardu dostaniesz się po otworzeniu wielkiej, rzecznej bramy z lokacji o nazwie Skalne Wodospady.

Znacznik #1 (Ruiny Veidrrgardu)

r034

Po przybiciu do brzegu rozpraw się z przeciwnikami na plaży, a potem zacznij wchodzić na górę po kamiennej skale, Na szczycie znajdziesz tablicę z runicznym napisem.

Znacznik #2 (Niezniszczalny łańcuch)

r035

Na prawo od sklepu Broka przejdź przez szczelinę. Trafisz na otwarty teren, gdzie udaj się w prawo i przejdź przez niską jaskinię. Trafisz nap lac z kolejną zapisaną tablicą.

Znacznik #3 (Źle albo gorzej)

r036

Kolejny napis jest na ścianie na prawo od znacznika #2.

Znacznik #4 (Cena łowów)

r037

Po dotarciu do przystani rusz przed siebie, w stronę kamiennych schodów (na ich szczycie znajduje się smok). Na prawo od schodów jest kamienna wnęka, a w niej tablica z napisem.

Znacznik #5 (Grabarz)

r038

Na lewo od wielkiego posągu i bramy, za którą znajduje się ołtarz służący do uwolnienia smoka.

Znacznik #6 (Polowanie na śmierć)

r039

W świątyni, w miejscu, gdzie przy pomocy obrotowego mechanizmu spuszczasz wodę. Przejdź do kolejnego pomieszczenia i przeczytaj napis na tablicy z lewej strony.

Kopalnie Volundr (Liczba znaczników: 3)

Uwaga - do kopalni Volundr (będących jedną z lokacji wokół Wybrzeża Dziewięciu) możesz wpłynąć dopiero po przyjęciu od Broka przysługi o nazwie Dusza z odzysku.

Znacznik #1 (Rewolucja Andvariego)

r040

Po wjechaniu windą na górę skieruj się w lewo. Przejdź przez ciasny przesmyk, a dotrzesz do lokacji z kamienną tablicą i runicznym napisem, która stoi z prawej strony.

Znacznik #2 (Złowieszcze ostrzeżenie)

r041

Po dotarciu do sklepu Broka spójrz w prawo, a zobaczysz napis na kamieniu.

Znacznik #3 (W klejnocie?)

r042

Po przejściu przez arenę z pradawnym podsadź Atreusa do góry i wejdź na podwyższenie po łańcuchu. Po kilku krokach trafisz na napis na ścianie.

Ciąg dalszy wkrótce.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta