Po pokonaniu trolla Jarna Fotra otrzymałeś możliwość ponownego uruchomienia mechanizmu, dzięki któremu dostałeś się na górę.

Do szczytu jednak jeszcze trochę brakuje, dlatego dalszą drogę bohaterowie muszą odbyć na piechotę.

Po dotarciu na miejsce rozpocznie się scenka, w której Atreus podbiegnie do przedmiotu, z którego odczyta napis.

Okaże się, że to lampion, który chłopak wypuści w górę pisząc na nim o zmarłej mamie.

Po zakończeniu scenki chłopak pobiegnie do przodu i natknie się na ogniową pułapkę. Rusz przed siebie. Kiedy dotrzesz do ognia poczekaj, aż przestanie zionąć i szybko przebiegnij przez pułapkę.

099

Następnie powtórz to w miejscu z trzema rurami ognia, gdzie przeskocz na drugą stronę przepaści w odpowiednim momencie.

Po chwili dotrzesz do kolejnej pułapki. Tym razem będzie obrotowa, a zadaniem jest wejście między płomienie i przesuwanie się równo z nimi tak, aby nie zraniły Kratosa. Co pewien czas na podwyższeniach będą pojawiali się strzelcy. Eliminuj ich szybko rzutami topora, najlepiej uskakując wcześniej do wnęki poza zasięgiem płomieni z kręgu.

100

Na końcu drogi dotrzesz do kołowego mechanizmu, którym pokręć, aby wyłączyć pułapkę. Kiedy to uczynisz skieruj się w prawo. Podejdź do głazu i zrzuć go na dół, przez co dźwig zacznie jechać w górę. Po tym, jak się zatrzyma zepchnij do przepaści kolejny głaz.

Po chwili na windzie zaczną pojawiać się draugrowie. Początkowo będzie to mały oddział, ale po jego pokonaniu pojawi się ich więcej, w tym strzelcy na okolicznych skałach (eliminuj ich rzutami topora). Staraj się pozostawać w ciągłym ruchu i zwracaj uwagę na obronę. Dopiero, kiedy pojawi się okazja atakuj (nie wchodź między przeciwników, aby nie okrążyli Kratosa). Dobrze sprawdzają się tu ataki obszarowe oraz spartański szał (w jednej z beczek znajdziesz kamień odnawiający poziom furii).

101

Po walce podejdź do miejsca, gdzie winda się zablokowała i zacznij wciskać kółko, aby ruszyła dalej. W dalszej części ponownie zostaniesz zaatakowany, ale tym razem do draugrów dołączy ogr. Dlatego ważne jest skoncentrowanie się na unikaniu wrogich ataków poprzez pozostawanie w ruchu. Zwracaj uwagę zwłaszcza na ogra, a kiedy szarżuje odskakuj, po czym szybko wyprowadzaj kilka kontrataków.

Kontynuuj w ten sposób - zwróć uwagę, że ogr będzie sam wykańczał mniejszych rywali, rzucając ich w Kratosa lub zrzucając z windy. Kiedy zabierzesz ogrowi sporą ilość zdrowia, będziesz mógł usiąść na jego karku i szybko go dobić lub zacząć nim sterować (prawy analog) i pozbyć się w ten sposób następnych draugrów.

102

Po zakończeniu kolejnego starcia znów podejdź do miejsca, gdzie zacięła się winda i odblokuj mechanizm. Po chwili staniesz do walki z potworem Hrezlyrem - jest to coś w rodzaju rozgrzewki przed głównym pojedynkiem.

Nie jest to długie starcie. Potwór będzie atakował prawą łapą. Blokuj ataki tarczą, po czym zacznij uderzać w kończynę na windzie, aż rywal jej nie cofnie. Potem powtarzaj ten schemat, aż włączy się scenka, w trakcie której odepchnij się od ściany wciskając szybko kółko.

103

Trafisz do tunelu, gdzie zacznij iść przed siebie. Po chwili poznasz sposób niszczenia czerwonych blokad. Aby to uczynić podnieś czerwony kryształ (znajdziesz go z prawej strony) i rzuć nim w stronę bariery. W ten sposób odblokujesz przejście.

Walka z Hrezlyrem (boss)

Idź cały czas prosto pokonując kolejne przeszkody. W końcu dotrzesz na otwarty teren, gdzie natkniesz się na spotkanego wcześniej smoka. Po rozdzieleniu się z synem wyrusz w lewo i wciśnij koło. Po tym, jak Kratos znajdzie się w paszczy wroga, wykonaj kilka ataków.

104

Po chwili przeciwnik wyrzuci Kratosa na otwartą przestrzeń, gdzie zacznie się właściwa część walki, która jest podzielona na kilka faz.

  • W pierwszej przede wszystkim unikaj wystrzeliwanych przez smoka elektrycznych ładunków. Kiedy któryś ma trafić Kratosa wykonuj szybkie uniki.
  • W międzyczasie podnoś znajdujące się wokół areny czerwone kryształy i rzucaj nimi w smoka, kiedy jego głowa będzie pokryta prądem.
  • Po kilku celnych rzutach rywal straci przytomność i runie na ziemię. Podbiegnij do niego i zacznij atakować czerwoną ranę na głowie.
105
  • W drugiej fazie przeciwnik będzie wywoływał falę uderzeniową, przed którą broń się przy pomocy tarczy.
  • Następnie atakuj jego szpony toporem, aby zadać mu rany i sprowokować do ataku elektrycznego.
  • Czasami smok będzie próbował zassać Kratosa. Poczekaj chwilę, a potem odskakuj do tyłu.
  • Kiedy smok zacznie przeprowadzać ataki elektryczne, szybko zaopatrz się w czerwony kamień. Następnie unikaj elektrycznej wiązki, po czym podbiegaj do rywala i rzucaj w jego głowę czerwonymi kryształami.
  • Po kilku takich atak rywal ponownie straci przytomność. Podbiegnij do jego głowy, uzupełnij zdrowie i zaatakuj widoczną ranę.
  • Kolejna część pojedynku jest podobna do poprzedniej - unikaj ataków łapami i fali uderzeniowej, atakuj kończyny, gdy są na ziemi, a potem uciekaj przed strumieniem elektrycznym i rzucaj w głowę smoka czerwonymi kryształami.
106
  • W następnej części walki smok będzie atakował tylko atakami elektrycznymi - zarówno strumieniem, jak i wystrzeliwanymi na dany obszar pociskami. Unikaj ich wszystkich.
  • Jednocześnie staraj się cały czas posiadać w ręku czerwony kryształ, które możesz zdobywać w specjalnych miejscach na obrzeżu areny.
  • Kiedy smok wystrzeli elektryczną wiązkę, uniknij jej, podbiegnij i rzuć w jego głowę kryształem, tak jak robiłeś w poprzednich częściach walki.

Kontynuuj w ten sposób, aż smok padnie na arenę. Zaatakuj go wtedy, a potem walcz dalej, aż przy dźwigu pojawi się ikona kwadratu. Wciśnij go, a załączy się scenka. W jej trakcie Kratos nabije głowę smoka na kryształy (wciskaj kółko, kiedy pojawi się na ekranie).

Po zakończonej walce Kratos porozmawia z krasnoludzkim kupcem i synem. Następnie udaj się do martwego smoka i wyrwij mu kieł, z którym udaj się do kupca.

W ten sposób ulepszysz łuk Atreusa, dzięki czemu będziesz mógł korzystać ze strzał porażających, które umożliwiają niszczenie przeszkód wokół soków Drzewa Świata, co zaraz przetestujesz strzelając w zaznaczoną przeszkodę. Po jej zniszczeniu wejdź do tunelu, a potem zacznij kierować się w górę.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta