Po uporaniu się ze smokiem Hrezlyrem Atreus posiądzie możliwość strzelania elektrycznymi strzałami.

Jeśli trafisz taką w czerwony kryształ, to doprowadzi do eksplozji. Będzie to od teraz niezbędne do niszczenia fragmentów czerwonych roślin blokujących przejścia.

Po zniszczeniu przeszkody po walce ze smokiem wejdź do tunelu, a potem zacznij kierować się w górę.

Trafisz na drewniany mechanizm porośnięty czerwoną rośliną. Strzel z łuku w żarzący się kryształ, co spowoduje eksplozję - część kryształu jednak pozostanie.

Podejdź do koła, przekręć je na dół, a kiedy kryształ znajdzie się na górze strzel z łuku. Po eksplozji załatw zmory i wejdź na górę i kamiennej ścianie.

Wejdź do tunelu i ruszaj przed siebie eliminując lodowych wojowników i zmory. Następnie wejdź na górę i ruszaj przed siebie.

108

Dotrzesz do miejsca z kilkoma lodowymi wojownikami oraz vikenem - wytrzymałym i zadającym duże obrażenia przeciwnikiem, który wywołuje też lodową falę (broń się przed nią tarczą).

Rywal jest jednak dość powolny, dlatego poczekaj, aż skończy wyprowadzać potężny ciosy, po czym doskakuj i przeprowadzaj kontratak. Kontynuuj w ten sposób, aż go pokonasz.

109

W Sali, gdzie spotkałeś wrogów znajduje się magiczna skrzynia. Aby ją wyłączyć należy zniszczyć trzy pieczęcie. Znajdziesz je w następujących miejscach:

  • W zablokowanej sali w korytarzu na lewo od skrzyni. Aby dostać się do środka rzuć czerwonym kryształem w roślinę i strzel w nią ładunkiem elektrycznym. W środku jest ołtarz, a pieczęć znajdziesz we wnęce z prawej na podwyższeniu.
  • Druga pieczęć jest na półce skalnej na prawo od mostu, który opuścisz.
  • Aby zdobyć trzecią runę, to po przejściu przez most skorzystaj z mechanizmu z lewej i zamroź koło z prawej. Przejdź na drugą stronę i zniszcz pieczęć znajdującą się z prawej strony.

Aby przejść dalej należy opuścić most. W tym celu podnieś czerwony kryształ i rzuć nim w roślinę oplatającą most po drugiej stronie. Następnie strzel w kryształ elektryczną strzałą. Kiedy most upadnie, zablokuje się ponownie. Powtórz ten sam manewr, ale teraz rzuć kryształem w most w miejscu, gdzie się zablokował.

110

Po przejściu przez most możesz skorzystać z koła z lewej, a potem zablokować mechanizm toporem, dzięki czemu uniesiesz most i będziesz mógł dotrzeć do miejsca z sarkofagiem i pieczęcią. Bez względu na to czy z tego skorzystasz czy też nie, ruszaj dalej, aż do drewnianej konstrukcji, po której wdrap się na górę.

Przejdź przez drewniane wrota, dzięki czemu dotrzesz na upragniony szczyt. Po zamianie z synem kilku słów ruszaj przed siebie. Po drodze pojawią się lodowi wojownicy, z którymi się rozpraw i kontynuuj marsz.

111

Na końcu dotrzesz do podnóża wierzchołka. Wejdź na ścianę z lewej i zacznij się wspinać. Usłyszysz głosy, a po chwili dotrzesz do miejsca, z którego będziesz mógł obserwować rozmowę czterech mężczyzn - z jednym z nich walczyłeś na początku gry przy domu Kratosa. Okaże się, że to Baldur - syn Odyna i brat Thora oraz Lokiego.

Kontynuuj przemieszczanie się po skale w prawo, w dół, a potem z nów w górę. Kiedy wejdziesz na szczyt rozpocznij rozmowę z Mimirem unieruchomionym przy drzewie. Powie bohaterom, że najwyższy szczyt to nie ten, na którym się znajdujesz, ale inny w świecie gigantów. Powie również, jak można dostać się do tego świata.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta