God of War - Wnętrze góry: posąg z głową jelenia

Docieramy do miejsca z wielkim tronem i kamienną postacią.

W poprzedniej części poradnika opisaliśmy, w jaki sposób pokonać króla ciemnych elfów Svartaljofurra (bossa) oraz zdobyć magiczny kryształ światła.

Umożliwiał on przejście przez górską ścieżkę, pokrytą zabójczą chmurą - czarnym tchnieniem.

Po ominięciu przeszkody rusz przed siebie, kierując się w stronę szczytu. Po kilku krokach natkniesz się na głazy blokujące drogę.

Spójrz wtedy w lewo i zlokalizuj półkę skalną, na którą przeskocz.

Następnie zacznij kierować się w lewo oraz w górę, przeskakując na kolejne fragmenty ściany, w miejscach, gdzie nie ma innego przejścia. Po dotarciu na górę rozświetl czarne tchnienie przy pomocy magicznego kryształu i ruszaj prosto.

088

Na końcu trafisz na wielkie wrota, przez które przejdź. W ten sposób wejdziesz do sali z posągiem osoby z głową jelenia, siedzącej na tronie. Skieruj się do przejścia z lewej, załatw kilku wrogów, a potem spójrz w górę. Zobaczysz leżący, niebieski kryształ, w który strzel z łuku Atreusa.

089

Kiedy kryształ spadnie na ziemię podnieś go i udaj się do sąsiedniej sali. Włóż go w przeznaczone do tego miejsce. Następnie strzel w obydwa kryształy (1,2) z łuku, a kiedy zacznie świecić podłoga, pociągnij w swoją stronę dźwignię (3). Po chwili chłopak przeczyta napis, który się pojawi.

Następnie z posągu wyleci magiczna wiązka, która naruszy ścianę z prawej. Rozewrzyj ją i wejdź do jaskini. Strzel z łuku w niebieski kryształ, co rozświetli okolicę. Potem zeskocz na dół i skieruj się w prawo, w głąb jaskini (po drodze znów trafisz na kryształ, którym możesz rozświetlić drogę).

090

Kontynuuj marsz przed siebie. Po podniesieniu głazu trafisz na upiora, przyzywającego zmory. Wyeliminuj je szybko z dystansu, a potem zajmij się samym upiorem. Jak zwykle ostrzelaj go z łuku, przez co chwilowo stanie się podatny na ataki, po czym zacznij wyprowadzać ciosy z bliska lub obrzucaj rywala toporem z dystansu.

Po jego pokonaniu wejdź na podwyższenie po kamiennej ścianie i pokonaj kilka draugrów. Jeśli chcesz, to możesz podejść do krawędzi z prawej strony i strzelić w kryształ poniżej. W ten sposób stworzysz most, dzięki któremu dostaniesz się do skrzyni na małej wysepce.

091

Zanim przejdziesz dalej możesz otworzyć magiczną skrzynię, znajdującą się z lewej strony. Aby się do niej dostać zniszcz deski w skale i strzel magiczny kryształ z łuku, dzięki czemu powstanie most (1). Wejdź po nim do lokacji ze skrzynią (2). Strzel z łuku w kryształ z prawej i przyjrzyj się ścianom, które za nią stoją. Znajdują się na nich trzy czerwone znaki. Pierwszy z lewej przypomina literę B, drugi odwrócone U, a trzeci R.

Teraz należy ustawić takie same znaki w trzech mechanizmach, które obracasz rzucając toporem w ich okrągłe części. Poniżej miejsca, gdzie znajdziesz mechanizmy.

  • Pierwszy mechanizm - stojąc na wprost skrzyni skieruj się na most z lewej. W oddali zobaczysz komnatę z miejscem na kryształ. Jeśli spojrzysz w górę i w lewo, to ujrzysz mechanizm między skałami (ustaw literę B).
  • Drugi mechanizm - jest na lewo od wejścia do komnaty ze skrzynią (3). Ustaw tu odwrócone U.
  • Trzeci mechanizm - na prawo od komnaty ze skrzynią (4). Ustaw literę R.
092

Po uporaniu się z zagadką z magiczną skrzynią rusz w głąb lokacji, eliminując jeszcze kilku wrogów. W końcu dotrzesz do niskiego przejścia, które prowadzi do miejsca z dużą ilością zwłok. Kontynuuj przed siebie, aż dotrzesz do lokacji z wielkim tronem i posągiem z głową jelenia, gdzie Atreus może przeczytać napis.

Przeszukaj skrzynię przed tronem, a potem pomieszczenie z prawej strony (zniszcz deski blokujące przejście). Następnie przejdź przez podwójne drzwi na wprost.