God of War - Wnętrze góry: posąg z głową jelenia

Docieramy do miejsca z wielkim tronem i kamienną postacią.

W poprzedniej części poradnika opisaliśmy, w jaki sposób pokonać króla ciemnych elfów Svartaljofurra (bossa) oraz zdobyć magiczny kryształ światła.

Umożliwiał on przejście przez górską ścieżkę, pokrytą zabójczą chmurą - czarnym tchnieniem.

Po ominięciu przeszkody rusz przed siebie, kierując się w stronę szczytu. Po kilku krokach natkniesz się na głazy blokujące drogę.

Spójrz wtedy w lewo i zlokalizuj półkę skalną, na którą przeskocz.

Następnie zacznij kierować się w lewo oraz w górę, przeskakując na kolejne fragmenty ściany, w miejscach, gdzie nie ma innego przejścia. Po dotarciu na górę rozświetl czarne tchnienie przy pomocy magicznego kryształu i ruszaj prosto.

088

Na końcu trafisz na wielkie wrota, przez które przejdź. W ten sposób wejdziesz do sali z posągiem osoby z głową jelenia, siedzącej na tronie. Skieruj się do przejścia z lewej, załatw kilku wrogów, a potem spójrz w górę. Zobaczysz leżący, niebieski kryształ, w który strzel z łuku Atreusa.

089

Kiedy kryształ spadnie na ziemię podnieś go i udaj się do sąsiedniej sali. Włóż go w przeznaczone do tego miejsce. Następnie strzel w obydwa kryształy (1,2) z łuku, a kiedy zacznie świecić podłoga, pociągnij w swoją stronę dźwignię (3). Po chwili chłopak przeczyta napis, który się pojawi.

Następnie z posągu wyleci magiczna wiązka, która naruszy ścianę z prawej. Rozewrzyj ją i wejdź do jaskini. Strzel z łuku w niebieski kryształ, co rozświetli okolicę. Potem zeskocz na dół i skieruj się w prawo, w głąb jaskini (po drodze znów trafisz na kryształ, którym możesz rozświetlić drogę).

090

Kontynuuj marsz przed siebie. Po podniesieniu głazu trafisz na upiora, przyzywającego zmory. Wyeliminuj je szybko z dystansu, a potem zajmij się samym upiorem. Jak zwykle ostrzelaj go z łuku, przez co chwilowo stanie się podatny na ataki, po czym zacznij wyprowadzać ciosy z bliska lub obrzucaj rywala toporem z dystansu.

Po jego pokonaniu wejdź na podwyższenie po kamiennej ścianie i pokonaj kilka draugrów. Jeśli chcesz, to możesz podejść do krawędzi z prawej strony i strzelić w kryształ poniżej. W ten sposób stworzysz most, dzięki któremu dostaniesz się do skrzyni na małej wysepce.

091

Zanim przejdziesz dalej możesz otworzyć magiczną skrzynię, znajdującą się z lewej strony. Aby się do niej dostać zniszcz deski w skale i strzel magiczny kryształ z łuku, dzięki czemu powstanie most (1). Wejdź po nim do lokacji ze skrzynią (2). Strzel z łuku w kryształ z prawej i przyjrzyj się ścianom, które za nią stoją. Znajdują się na nich trzy czerwone znaki. Pierwszy z lewej przypomina literę B, drugi odwrócone U, a trzeci R.

Teraz należy ustawić takie same znaki w trzech mechanizmach, które obracasz rzucając toporem w ich okrągłe części. Poniżej miejsca, gdzie znajdziesz mechanizmy.

• Pierwszy mechanizm - stojąc na wprost skrzyni skieruj się na most z lewej. W oddali zobaczysz komnatę z miejscem na kryształ. Jeśli spojrzysz w górę i w lewo, to ujrzysz mechanizm między skałami (ustaw literę B).
  • Drugi mechanizm - jest na lewo od wejścia do komnaty ze skrzynią (3). Ustaw tu odwrócone U.
  • Trzeci mechanizm - na prawo od komnaty ze skrzynią (4). Ustaw literę R.
092

Po uporaniu się z zagadką z magiczną skrzynią rusz w głąb lokacji, eliminując jeszcze kilku wrogów. W końcu dotrzesz do niskiego przejścia, które prowadzi do miejsca z dużą ilością zwłok. Kontynuuj przed siebie, aż dotrzesz do lokacji z wielkim tronem i posągiem z głową jelenia, gdzie Atreus może przeczytać napis.

Przeszukaj skrzynię przed tronem, a potem pomieszczenie z prawej strony (zniszcz deski blokujące przejście). Następnie przejdź przez podwójne drzwi na wprost.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.