Po zapoznaniu się z atakami magicznymi, które były związane ze specyficznymi rodzajami strzał Atreusa, czyli syna Kratosa, przyszedł czas opis pozostałych umiejętności z wachlarza młodego chłopaka.

Ogólnie rzec ujmując ataki eksperckie można podzielić na kilka kategorii. Część z nich skupia się głównie na dodatkowych czynnościach wykonywanych na polu bitwy przez Atreusa (na przykład duszeniu wrogów), część na zadawaniu większych obrażeń podczas korzystania z łuku, a ostatnie na możliwości szybszego strzelania.

Należy bowiem pamiętać, że chociaż możemy mówić Atreusowi, kiedy ma prowadzić ogień, to po każdej strzale chłopak musi przeładować. Ponadto liczba strzał jest ograniczona i po wystrzelaniu wszystkich należy chwilę odczekać, na uzupełnienie nowymi.

Wszystkie te informacje związane z łukiem Atreusa, który jest nazywany Szponem, znajdują się w prawym dolnym narożniku ekranu.

Szpon - Ataki eksperckie

Poniżej przedstawiamy opis wszystkich umiejętności związanych z tak zwanymi atakami eksperckimi.

umiejetnosci3b

Praca zespołowa (1 na obrazku powyżej) - kiedy Kratos będzie atakowany Atreus będzie pomagał mu w walce z rywalami. Będzie się tak działo również wtedy, gdy rywale będą pod wpływem różnych efektów (np. ogłuszenia). Dobrze jest zainwestować w tę umiejętność, aby chłopak przeszkadzał rywalom na placu boju.

Akrobatyka (2) - kiedy Atreus dusi wroga, a Kratos trafi takiego rywala z dystansu, to chłopak może wykonać dodatkową kombinację ruchów, wprowadzając chaos w szeregach przeciwnika.

Zaciekły wojownik (3) - gdy wrogowie się zbliżą Atreus może wyprowadzać ataki ogłuszające. Bardzo przydatna umiejętność, dzięki której Kratos może czasami zyskać na czasie.

Moc Atreusa I (4) - strzały i ciosy zadawane w walce wręcz przez Atreusa zadają rywalom większe obrażenia.

Moc Atreusa II (5) - rozwojowa wersja tej umiejętności, dzięki którym ataki Atreusa stają się jeszcze silniejsze.

Moc Atreusa III (6) - ostateczna wersja rozwoju umiejętności, dzięki której chłopak może zadawać wrogom poważne obrażenia zarówno podczas korzystania z łuku, jak i w walce bezpośredniej.

Wprawny strzelec I (7) - zwiększa szybkość przeładowywania strzał przez Atreusa.

Wprawny strzelec II (8) - jeszcze bardziej zwiększa szybkość przeładowywania strzał przez chłopaka.

Wprawny strzelec III (9) - mistrzowski poziom przeładowywania strzał przez Atreusa, dzięki czemu może teraz strzelać raz za razem.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta