God of War - umiejętności: Strażnik (walka z tarczą)

Defensywne zdolności opierające się na tarczy i atakach pięściami.

Kolejną grupą, po walce Lewiatanem na dystans i w zwarciu, umiejętności Kratosa są te oznaczone, jako Strażnik. Jest to nic innego, jak defensywny styl gry opierający się głównie na korzystaniu z tarczy.

Tarcza zapewnia sporo bonusów podczas starć. Możemy się nią chronić przed wrogimi ciosami oraz atakami z dystansu, a po rozwinięciu odpowiednich umiejętności sama może stać się potężnym orężem ofensywnym.

Przypominamy, że w celu odblokowywania kolejnych umiejętności należy posiadać odpowiednią ilość punktów doświadczenia (XP), zdobywanych m.in. poprzez wypełnianie zadań głównych i pobocznych oraz zabijanie przeciwników.

Ponadto trzeba spełniać wymogi dodatkowe (odpowiednio rozwinięta postać czy odblokowanie wcześniejszej umiejętności).

Strażnik - Walka z tarczą

umiejetnosci2

Przełamanie bloku (1 na obrazku powyżej) - wciśnij dwukrotnie L1, żeby przełamać blok wroga. Bardzo przydatna umiejętność w walkach z rywalami, którzy często osłaniają się przed atakami Kratosa.

Szybka kontra (2) - jeśli po zablokowaniu w ostatniej chwili wrogiego ciosu szybko wciśniesz R1, to Kratos wyprowadzi błyskawiczny kontratak. Umiejętność dobra dla graczy potrafiących blokować wrogie ataki w odpowiednich momentach.

Potężna kontra (3) - rozwinięcie szybkiej kontry. Po zablokowaniu ciosu w odpowiedniej chwili wciśnij R2, żeby Kratos wyprowadził grzmotnięcie tarczą. Jeśli opierasz się na kontratakach, to zainwestuj w tę umiejętność.

Szybująca kontra (4) - zablokowanie tarczą wrogiego pocisku tuż przed Kratosem, spowoduje jego odbicie w stronę strzelca. Jeżeli sprawnie posługujemy się tarczą, to umiejętność ta może znacznie ułatwić życie zwłaszcza w walkach, gdzie wróg ma sporą przewagę i dużą liczbę strzelców.

Powalenie strażnika (5) - podczas atakowanie gołymi pięściami wciśnij i przytrzymaj R1. Wyprowadzisz w ten sposób atak powalający wrogów i zadający im obrażenia od ogłuszenia. Podstawowa umiejętność, jeśli preferujesz walkę bez topora.

Sprawiedliwość strażnika (6) - umiejętność podobna do Powalenia strażnika, ale o większej sile rażenia (wymaga do użycia wciśnięcia R2 w trakcie ataku gołymi pięściami) zadawanej przez grzmotnięcie tarczą.

Osąd strażnika (7) - rozwojowa wersja Sprawiedliwości strażnika. Po grzmotnięciu tarczą ponownie wciśnij R2, aby wyprowadzić falę uderzeniową zadającą ogromne obrażenia i ogłuszającą rywali. Bardzo przydatna zdolność, jeśli wcześniej korzystałeś ze Sprawiedliwości strażnika.

Zwinne uderzenie (8) - po wykonaniu uniku bez broni przesuń do przodu lewy analog i wciśnij R1, żeby wyprowadzić szybki cios. Dla osób korzystających z uników jest to umiejętność godna uwagi.

Natarcie pięściarza (9) - podczas biegu bez broni wciśnij R1, żeby wykonać atak powalający i odrzucający wrogów. W przypadku częstego atakowania pięściami dobrze jest posiadać w arsenale ciosów taką swoistą szarżę.

Pchnięcie ramieniem (10) - podczas biegu wciśnij R2, żeby wykonać potężne odepchnięcie rywali. Bardzo przydatne, jeśli chcemy rozbić grupę stojących blisko siebie rywali.

Zemsta strażnika (11) - po wyprowadzeniu ciosu bez broni zmień postawę i wciśnij R1, żeby wyprowadzić szybki atak, a potem wciśnij R1 ponownie, żeby Kratos zaatakował raz jeszcze. Jeżeli masz dobre wyczucie postaci i zmiany postawy, to te szybkie ataki mogą się przydać w zaskakiwaniu wrogów.

Furia strażnika (12) - rozwojowa wersja zemsty strażnika. Po ciosie bez broni i zmianie postawy wyprowadź atak tarczą ze skokiem (R2), a potem wykonaj jeszcze dodatkowy atak (R1).