Na obecnej stronie opisujemy umiejętności z kategorii Lewiatan, czyli tych związanych z toporem Kratosa.

Po atakach dystansowych przyszedł czas na walkę w zwarciu, którą można podzielić ma kilka typów. Umiejętności są bowiem związane z seriami szybkich ataków (R1), powolnymi, ale bardzo silnymi (R2), a także specjalnymi kombinacjami, które wymagają wciskania wybranych klawiszy w odpowiedniej sekwencji.

Przypominamy też, że w celu rozwijania umiejętności należy posiadać odpowiednią ilość punktów doświadczenia (XP), która jest wyświetlana w menu w prawym górnym narożniku ekranu.

Lewiatan - Walka w zwarciu

Dla osób preferujących starcia w bezpośrednim kontakcie. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozwijać Kratosa w taki sposób, żeby dobrze walczył zarówno na dystans, jak i w zwarciu. Podobnie, jak w przypadku rzutów podstawowe ataki opierają się na ciosach słabszych, ale szybkich (R1) lub powolnych, lecz potężnych (R2).

umiejetnosci1b

Uderzenie kata (1 na obrazku powyżej) - w trakcie ataku wciśnij i przytrzymaj R2, aby wyprowadzić potężne uderzenie. Silny i przydający się atak, o ile zastosuje się go w odpowiedniej chwili (ładowanie sprawia, że Kratos może zostać zaatakowany przez wrogów).

Mroźny pęd (2) - podczas biegu wciśnij R1, aby wykonać atak ze skokiem. Warte rozwinięcia, jeśli często chcemy szybko doskoczyć do wroga.

Furia Lewiatana (3) - w trakcie biegu należy wcisnąć R2, żeby wykonać potężny atak z doskoku. Jeszcze lepsza opcja od Mroźnego pędu, ale wymagająca większego rozwinięcia topora.

Druzgocąca nawałnica (4) - wciśnij i przytrzymaj R1, aby Kratos rozpoczął szybką serię ciosów. Bardzo przydatna umiejętność, jeśli często walczymy z większymi grupami przeciwników i chcemy atakować wszystkich naraz. Zdolność ta w sporym stopniu jest bowiem w stanie stopować wyprowadzane przez nich ciosy.

Wieczna zmarzlina (5) - jeśli nie odnosisz obrażeń podczas wyprowadzania szybkich serii ataków, to ciosy zyskują dodatkową premię od mrozu. Jeżeli nie masz problemów z omijaniem wrogich ataków, to warto przemyśleć zakupienie tej umiejętności.

Lodowcowa zmarzlina (6) - zwiększa stopień naładowania Wiecznej zmarzliny. Jeśli często stosujesz tę umiejętność, to dobrze jest zakupić to ulepszenie.

Duma mrozu (7) - mocny cios kończący szybką serię ciosów. Aby go wyprowadzić należy skorzystać z następującej kombinacji: R1, R1, R1, R2.

Wirująca nawałnica (8) - podczas wykonywania uniku przesuń lewy analog do przodu i szybko wciśnij R1, co spowoduje wyprowadzenie błyskawicznego ataku. Jeśli często korzystasz z uników, to dobrze jest rozwinąć tę przydatną umiejętność.

Burza uników (9) - podczas wykonywania uniku wychyl lewy analog do tyłu i szybko wciśnij R1, co wywoła szybki atak z dystansu. Podobnie, jak w przypadku Wirującej nawałnicy, umiejętność godna polecenia osobom korzystającym z uników.

Zamaszysty atak (10) - po wykonaniu ataku i zmianie postawy wciśnij szybko R1, aby Kratos wykonał zamaszysty atak. Umiejętność dobrze sprawdzająca się w zwarciach kombinacyjnych, z dużą ilością ruchu, ale tylko, jeśli potrafisz skutecznie kontrolować głównego bohatera.

Podwójny wicher (11) - rozwinięcie Zamaszystego ataku, dzięki któremu możesz zwiększyć skuteczność kombinacji. Zakup umiejętność, jeśli często korzystasz z powyższej.

Szalejący wicher (12) - ostatni stopień rozwoju Zamaszystego ataku, wydłużający kombinację. Jeśli korzystasz z powyższej umiejętności, to rozwiń to ulepszenie.

Wichrowy rzut (13) - rozwinięcie zamaszystego ataku. Po ataku i zmianie postawy wciśnij R2, aby wyprowadzić atak dystansowy.

Furia wichru (14) - finalne rozwinięcie Zamaszystego ataku, w którym po ataku i zmianie postawy dwukrotnie wciśnij R2, dzięki czemu wykonasz zabójczą sekwencję dystansowego ataku.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta