God of War oferuje sporą liczbę umiejętności, dzięki którym możemy rozwijać postać Kratosa oraz towarzyszącego mu syna Atreusa.

Umiejętności odwołują się do trzech głównych obszarów: topora Kraotsa, czyli Lewiatana (głównie walka w zwarciu i na dystans), walki z użyciem tarczy i spartańskiego szału oraz specjalnych zdolności Atreusa.

Aby rozwijać umiejętności należy posiadać odpowiednią ilość punktów doświadczenia (XP), która jest wyświetlana w menu w prawym górnym narożniku ekranu.

Punkty doświadczenia zdobywamy między innymi poprzez zabijanie przeciwników, wykonywanie prac oraz zadań głównych i dodatkowych. Pamiętaj, że do odblokowania niektórych umiejętności trzeba spełnić także inne warunki np. odpowiedni poziom rozwoju topora albo odblokowanie wcześniejszej zdolności.

Poniżej znajdują się opisy umiejętności z kategorii Lewiatan. Znajduje się tu opis drzewka Walka na dystans.

Lewiatan - Walka na dystans

Umiejętności dla osób preferujących walkę na odległość niż z bliska. Dzięki dostępnym umiejętnościom możesz wyprowadzać Lewiatanem dość powolne, ale potężne ataki (R2) lub zadawać mniejsze obrażenia, ale atakować niemal non-stop (R1).

umiejetnosci1

Zamrażający rzut (1 na obrazku powyżej) - wciśnij i przytrzymaj R2, aby naładować Lewiatana i wykonać rzut, który zamrozi na chwilę trafionego wroga. Atak wymaga nieco czasu na przygotowanie, dlatego sprawdza się tylko, jeśli przeciwnicy są oddaleni, ale jest to skuteczna metoda zamrożenia wybranych wrogów i chwilowego wyeliminowania ich z walki. Sami stają się również znacznie łatwiejszym celem. Pamiętaj jednak, że przywołanie Lewiatana anuluje efekt zamrożenia.

Lodowy wybuch (2) - wersja rozwojowa Zamrażającego rzutu. Po naładowaniu i trafieniu w cel wywołuje eksplozję, która rani okolicznych wrogów. Warto rozwinąć, jeśli często korzystasz z poprzedniej umiejętności.

Drapieżny łowca I (3) - wciśnij i przytrzymaj R1, po czym zaznacz trzy punkty na wybranym wrogu albo trzech oddzielnych przeciwników. Po rzucie Lewiatan trafi w zaznaczone punkty. Umiejętność przydatna, jeśli często atakujemy z odległości kilka celów naraz.

Drapieżny łowca II (4) - rozwinięcie Drapieżnego łowcy I, pozwalające zaznaczyć do 5 celów naraz.

Drapieżny łowca III (5) - kolejne rozwinięcie umiejętności, dzięki której możemy teraz zaznaczyć do 8 celów jednocześnie.

Kombinacja precyzyjnego rzutu (6) - po trafieniu toporem z odległości w słaby punkt lub głowę przeciwnika, wciśnij trójkąt, aby naładować Lewiatana. Będziesz miał teraz kilka sekund na oddanie kolejnego rzutu lub zaatakowanie w zwarciu, które wywołają eksplozję zadającą dodatkowe obrażenia od mrozu. Jeśli często celujesz we wrażliwe miejsca wrogów, to umiejętność ta może okazać się bardzo przydatna, zwłaszcza przy szybkich, częstych rzutach (R1).

Precyzyjna eksplozja mrozu (7) - rozwinięta wersja Kombinacji precyzyjnego rzutu. Po naładowaniu topora i trafieniu we wroga znacznie wzrasta siła lodowej eksplozji. Jeśli często korzystasz w powyższej umiejętności, to warto ją rozwinąć o to ulepszenie.

Powracający wicher (8) - sprawia, że po wyrzuceniu Lewiatana nie musisz czekać na jego powrót. Podczas ataku rękami wystarczy wcisnąć R1, aby topór pojawił się w ręku Kratosa, a bohater wyprowadził nieoczekiwany atak. Przydatna umiejętność, aby nie tracić czasu na powrót Lewiatana, co w walce decyduje czasami o życiu i śmierci.

Powracająca nawałnica (9) - zastosowanie takie samo, jak w przypadku Powracającego wichru, ale umożliwiająca zadanie potężniejszego, chociaż wolniejszego ciosu (R2).

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta