W God of War istnieje kilka możliwych ścieżek rozwoju Kratosa oraz jego syna Atreusa. Umiejętności są podzielone na kilka drzewek, o których więcej dowiesz się powyżej oraz na kolejnych stronach poradnika.

W jaki sposób odblokowuje się umiejętności? Zakupujemy przy pomocy punktów doświadczenia zdobywanych podczas gry.

Te otrzymujemy między innymi za walki z przeciwnikami oraz wypełnianie misji głównych I różnych zadań pobocznych.

Warto mieć na uwadze, że koszty zakupu nowych umiejętności są spore, dlatego dobrze jest przemyśleć każdy zakup.

Aby kupić jakąś umiejętność wystarczy uruchomić menu (klawisz Options), a następnie wykonać następujące czynności:

umiejetnosci
  • Przejść do zakładki Umiejętności (1).
  • Wybrać odpowiedni rodzaj umiejętności (2) - Lewiatan, Strażnik lub Szpon.
  • Wybrać interesujące nas drzewko (3).
  • Wybrać zdolność (4 na obrazku powyżej) i zakupić ją.
  • Możemy to uczynić, jeśli umiejętność jest odblokowana (kłódka oznacza umiejętność zablokowaną) i posiadamy wystarczającą ilość punktów doświadczenia (6 na obrazku powyżej).

Należy amiętać, że sporo umiejętności jest powiązanych i tylko odblokowanie poprzednich, da nam możliwość zainwestowania w późniejsze (przykładowo Lodowcowa zmarzlina wymaga ulepszenia topora na poziomie 3 oraz wcześniejszego odblokowania Wiecznej zmarzliny). Należy też mieć na uwadze, że aby skorzystać z niektórych umiejętności należy spełnić dodatkowe warunki np. posiadać odpowiedni poziom obrony (7 na obrazku powyżej).

Rodzaje umiejętności dzielą się na trzy główne kategorie, a te z kolei na podkategorie. Powyżej znajduje się ich podział ogólny:

Lewiatan - umiejętności związane z toporem bojowym Kratosa. W tej kategorii znajdują się dwa drzewka rozwoju związane z walką na dystans (dla osób preferujących atakowanie z daleka) oraz walką w zwarciu (dla graczy wolących bezpośrednie starcia z przeciwnikami).

Strażnik - jest to grupa umiejętności bojowych skupiająca się głównie na tarczy Kratosa, a zatem dla graczy preferujących nieco bardziej defensywny styl gry, oparty głównie na wykorzystaniu pięści i szału bojowego.

Pierwsze drzewko, walka z tarczą, skupia się na wielu różnych atakach związanych z wykorzystaniem samej tarczy. Druga opcja, walka w szale, dotyczy głównie ataków przeprowadzanych w trakcie Spartańskiego Szału, czyli specjalnego trybu, który można aktywować po naładowaniu paska furii Kratosa.

Szpon - są to umiejętności związane przede wszystkim z synem Kratosa, czyli Atreusem. Młodzieniec często wspomaga ojca w walce, wykorzystując przy tym łuk. Tutaj również mamy podział na dwa drzewka rozwoju.

Pierwsze skupia się na atakach magicznych, a drugie na atakach eksperckich, które m.in. zwiększają siłę strzałów, a także podnoszą ich szybkostrzelność.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta