Po wspinaczce oraz podążaniu przez tunel w Okrągłej Świątyni, gdzie Kratosa zaatakuje elf, bohaterowie wylądują w nowej lokacji o nazwie Światło Alfheimu.

Głównym celem będzie teraz zniszczenie gniazda i zdobycie Światła.

Zacznij od skierowania się w lewo i zamrożenia pnącza. Po krótkiej chwili bohater zeskoczy na dół, gdzie będzie musiał stawić czoła niekończącym się falom przeciwników.

Rusz przed siebie wyżynając nadbiegających rywali szybkimi ciosami oraz unikając ich ataków. Przeciwnicy są znacznie słabsi niż normalnie, dlatego wystarczy kilka celnych ciosów, aby ich zabić.

Staraj się cały czas podążać do przodu, jeśli zacznie się cofać, to przed bohaterem stale będą pojawiać się nowi rywale.

078

Po przebiegnięciu pierwszego odcinka dotrzesz do kolejnego, czerwonego pnącza. Zamroź je toporem tak, jak poprzednie. Włączy się scenka, w trakcie której Kratos podejdzie do źródła Światła. Zacznij wtedy wciskać kółko, dzięki czemu bohater wejdzie do środka.

079

Trafisz do ludzkiego świata, a w tle będziesz słyszał myśli Atreusa. Wyrusz przed siebie i podążaj cały czas prosto. Po dotarciu do chaty wejdź do środka. Obejdź nową lokację, a po chwili trafisz do miejsca z posągiem Thora - odwróć się i wejdź do jaskini na plaży. Dojdź do końca i zacznij się wspinać, a po powrocie do chaty wyjdź na zewnątrz.

Po chwili Kratos powróci do świata elfów, gdzie zacznie rozmowę z synem. Następnie podejdź do Atreusa i wejdź z nim w interakcję. Dzięki temu zyskasz strzały światłości. Od tej pory będziesz mógł strzelać w kryształy światła, aby tworzyć przejścia. Wyceluj (L2) w kryształ po drugiej stronie i strzel w niego (kwadrat), po czym przejdź na drugą stronę.

080

Po przejściu przez most skręć w lewo i zejdź na dół. Na ziemi znajdziesz leżący kryształ. Podnieś go i umocuj w specjalnym miejscu, znajdującym się z prawej strony przy krawędzi przepaści. Następnie strzel w niego z łuku, po czym wejdź na podwyższenie na prawo od kryształu, aby dostać się do mostu, po którym przejdź na drugą stronę.

Rozpraw się z kilkoma zmorami i udaj się w prawo. Strzel w kryształ na drugim brzegu i przejdź przez most. Załatw kilka ciemnych elfów i przejdź w prawo. Wejdź na most i odwróć się w lewo. Zobaczysz trzy pnącza, które strąć jednym rzutem topora.

081

Odblokujesz w ten sposób kolejny kryształ. Wróć do miejsca startu w lokacji (musisz się cofnąć) i z platformy ze źródłem światła (uważaj na kilka ciemnych elfów) strzel w odkryty niedawno kryształ. Warto przy okazji dodać, że od tej pory możesz rozwijać umiejętności Atreusa związane z częścią magicznych strzał.

Przejdź przez most i skieruj się w prawo, gdzie zabij dwa ciemne elfy. Po walce rzuć toporem w znak wiszący na łańcuchu nad magiczną barierą. Kiedy kryształ spadnie na ziemię możesz go podnieść ruszaj przed siebie, kierując się na schody z prawej.

082

Na górze powiedz synowi, żeby przeczytał napis zad bramą z prawej, po czym umieść kryształ w miejscu z lewej strony (1) i strzel w niego z łuku, dzięki czemu na górze powstanie most (2). Z prawej strony są podwyższenia, po których dostań się na górę. Przed sobą zobaczysz magiczny sarkofag (3) - jeśli chcesz go otworzyć to rzuć toporem w trzy pieczęcie: dwie są za sarkofagiem (jedna nieco w oddali 4,5), a trzecia z prawej strony (6).

Do skrzyni dostaniesz się wchodząc na magiczny most. Jeśli się obrócisz, to z lewej na dole zobaczysz trzy pnącza, ustawione w jednej linii. Rzuć w nie toporem. Po ich zniszczeniu zejdź na dół, weź kryształ i umieść go w specjalnym miejscu z lewej, które przed chwilą odblokowałeś.

083

Podejdź do okrągłego otworu w ścianie (1), na prawo od kamiennych półek, po których wchodziłeś na górę i pomóż synowi dostać się na górę, dzięki czemu dotrze do misy (2). Po przeczytaniu napisu otwórz drzwi (3) i wyjdź na zewnątrz.

Trafisz do miejsca z elfami światła, które zaczną wlatywać do środka. Rusz przed siebie przechodząc po obszernym, magicznym moście. Na końcu drogi okaże się, że łódź znajduje się po drugiej stronie akwenu.

Podejdź do windy z prawej strony i zjedź nią na dół. Rusz przed siebie. Po chwili trafisz do miejsca, gdzie pojawią się dwa upiory z trucizną.

084

Wykonuj uniki i ostrzeliwuj je ze strzał. W ten sposób pozbawisz je na chwilę powłoki ochronnej, dzięki czemu będziesz mógł je ranić (z bliska lub rzucając w nie toporem). Po walce udaj się na południowy-wschód. Przedostaniesz się tam strzelając w kryształ i tworząc most.

W lokacji z celami spójrz w górę i strzel w znak na łańcuchu, dzięki czemu zrzucisz kryształ. Rozpraw się z wrogami, którzy zaatakują, po czym weź kryształ, wróć do sali, gdzie walczyłeś z upiorami i ustaw go na miejscu na dole schodów z lewej.

Walka ze Svartaljofurrem (boss)

Rusz przed siebie i kontynuuj podróż, aż dotrzesz do miejsca z misą. Powiedz wtedy chłopcu, aby odprawił rytuał. W jego trakcie zostaniesz zaatakowany przez bossa.

085

Zaraz po rozpoczęciu pojedynku zacznij szybko wciskać kółko, aby zrzucić wroga. Po chwili dojdzie do regularnej walki.

  • Rywal będzie utrzymywał dystans i wyprowadzał potężne, szarżujące ataki. Kiedy widzisz, że się do tego szykuje, wykonuj uniki.
  • Oprócz tego wykonuj uniki przed wybuchowymi kulami, które eksplodują po kilku chwilach od uderzenia w ziemię.
  • Po szarży możesz spróbować zbliżyć się do przeciwnika i szybko zadać mu kilka ciosów lub odskoczyć i rzucać w niego toporem.
  • Toporem staraj się rzucać, jak najczęściej, kiedy rywal jest oddalony od bohatera.
  • Co pewien czas arena się zaciemni (jeśli rywal trafi bohatera), a jedyne źródło światła będzie oświetlać fragment przed Kratosem. Bądź wtedy szczególnie wyczulony na szarże rywala, który będzie krzyczał przed atakiem. Wykonuj wtedy uniki i kontratakuj. Po kilku chwilach arena znów się rozjaśni.
  • Im mniej zdrowia będzie miał przeciwnik, tym jego ataki staną się szybsze i bardziej agresywne. Pod koniec jego szarże będą składały się już z kilku uderzeń, a nie jak dotychczas jednego. Bądź na to przygotowany i nie popełniaj błędów.
  • W trakcie przeprowadzania kontrataków na bliskim dystansie, to uważaj, ponieważ rywal może zostawiać wybuchowe ładunki, a potem szybko odskakiwać, narażając Kratosa na niebezpieczeństwo.
086

Po zakończonej walce, tuż przed śmiercią, Svartaljofurr powie w elfim języku, że w konflikcie opowiedzieliśmy się po nieodpowiedniej stronie, a zabicie go było błędem. Po scence przeszukaj pole bitwy i pozbieraj przedmioty. Wśród nich znajdziesz Runiczne przywołanie - możesz je przypisać do łuku syna, dzięki czemu będzie w stanie przyzwać wilka pomagającego w walce. Aby z niego skorzystać w momencie celowania z łuku przytrzymaj dłużej kwadrat.

Następnie powiedz synowi, aby wszedł w interakcję z misą z piaskiem. Po chwili wjedziecie na górę. Wejdź do łdozi i zacznij płynąć w stronę wskazaną na kompasie, kierując się do świątyni Tyra. Po dotarciu na miejsce podejdź do koła światów i wciśnij trójkąt, dzięki czemu przeniesiesz się z powrotem do Midgardu.

087

Wyjdź z komnaty, porozmawiaj z Brokiem, który może zlecić zadanie dodatkowe, a potem wyjdź na most i przejdź przez niego zabijając po drodze nowy rodzaj przeciwnika - szybkiego draugra. Na końcu drogi przejdź przez podwójne drzwi, po czym przejdź przez jaskinię (trujące pochodnie będą nie będą aktywne).

Po dojściu do podnóża góry skorzystaj z drewnianej windy, żeby dostać się wyżej. Następnie ruszaj przed siebie górską ścieżką. Kiedy dotrzesz do czarnego tchnienia użyj kryształu światła, dzięki czemu będziesz mógł bezpiecznie przejść przez śmiercionośną chmurę. Kiedy to uczynisz bieżące zadanie się zakończy.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta