Po dotarciu w pobliże świątyni okazało, się przejście do niej jest zamknięte.

Kratosowi udało się jednak wynurzyć z wody dwa elementy przypominające runy. Po uczynieniu tego wsiądź do łodzi, którą tu przypłynąłeś.

Popłyń w stronę małej wysepki wskazywaną przez kompas. Wyjdź na nią i rusz przed siebie.

Zobaczysz, jak wystające z wody elementy tworzą runę, którą odczyta Atreus. Następnie wody się rozstąpią, bohaterowie zjadą windą na dół do nowej lokacji.

Uważaj, ponieważ od razu natkniesz się tu na oddział ciemnych elfów. Najlepiej odskoczyć im na bok i atakować z dystansu. Kiedy się zbliżą ponownie uciekaj i czekaj na dogodny moment, aż w pobliżu Kratosa znajdzie się jeden przeciwnik. Wykończ go szybko i kontynuuj taktykę polegającą na ucieczce i czekaniu na okazję do ataku.

067

Nie staraj się atakować wszystkich wrogów naraz, ponieważ szybko okrążą bohatera i skorzystają z każdej możliwości, aby szybko go zabić. Rywali będzie sporo, dlatego wykańczaj ich systematycznie. Po walce wyrusz w stronę wskazywaną przez kompas i rozpraw się z kolejnym, tym razem małym oddziałem rywali.

068

Chwilę dalej dotrzesz do magicznej skrzyni, stojącej we wnęce z lewej strony. Aby ją otworzyć, jak zwykle należy zdobyć trzy pieczęcie:

  • Pierwsza jest po drugiej stronie lokacji - na podwyższeniu na prawo od sarkofagu (rzuć w nią toporem).
  • Druga jest poziom niżej - obróć dwukrotnie kołem z prawej strony, a kiedy pieczęć (1) pojawi się na dole z prawej, rzuć w nią toporem.
  • Trzecia jest na naprzeciwko drugiej - również należy wcześniej obrócić koło dwukrotnie, a potem rzucić toporem w mechanizm z prawej (zablokujesz w ten sposób całość). Zeskocz na dół, odwróć się i zniszcz trzecią pieczęć korzystając z ciosu ręką.
069

Aby przejść dalej podejdź do mechanicznego koła z prawej i zacznij nim kręcić. Kiedy wszystko zjedzie na sam dół rzuć toporem w koło zębate (1) z prawej strony, a potem udaj się do odkrytego przejścia (2) znajdującego się naprzeciwko Kratosa.

Przejdź przez nie, a trafisz do więzienia. Skieruj się w prawo do lokacji z dwoma pnączami. Ustaw się tak, abyś widział je w jednej linii, po czym rzuć toporem. Kiedy przejście się odblokuje rusz przed siebie i wskocz na podwyższenie z lewej.

070

Rozpocznie się scenka, w której Atreus zostanie porwany. Wciśnij jednocześnie lewy i prawy analog, co wywoła u Kratosa spartański szał. Jest on nieograniczony, dlatego możesz na spokojnie wykończyć wszystkie ciemne elfy, które pojawią się w pobliżu.

Następnie podejdź do ściany z prawej i rozbij ją ciosami i przepchnij na walczących, po czym rozpraw się z dwoma ciemnymi elfami. Po walce przejdź przez wąski mostek i drzwi na jego końcu. Trafisz do pomieszczenia z celami, gdzie zlokalizuj kolejne przejście.

071

W nowej lokacji zeskocz na dół, rusz przed siebie i zwróć uwagę na dwa pnącza z prawej strony. Ustaw się tak, aby ściąć obydwa jednym rzutem topora. Następnie przejdź w prawo po moście, który pojawi się po chwili.

Walka z Pradawnym (boss)

Podejdź do ściany z lewej i wdrap się na jej szczyt. Na miejscu rozpraw się z grupą ciemnych elfów. W trakcie walki uważaj na jednego z przeciwników, który będzie ostrzeliwał Kratosa z oddalonego podwyższenia - namierz go i zabij toporem.

072

Kiedy pokonasz pierwszą grupę elfów na arenie przebudzi się boss - Pradawny. Kiedy tylko do tego dojdzie postaraj się oddalić od przeciwnika. Oto sposób, na jego pokonanie:

  • Cały czas biegaj wokół kamiennych bloków na środku areny. Ataki Pradawnego są niezwykle silne, dlatego nie pozwól mu się zbliżyć do Kratosa.
  • Pradawny jest odporny na wszelkie ataki bohatera. Jedyny moment, kiedy możesz go zranić, to ten w którym ostrzeliwuje bohatera i odkrywa świecące na niebiesko serce.
  • Kiedy do tego dochodzi wychylaj się lekko zza kamieni i rzucaj w serce toporem (pamiętaj, aby nie wchodzić w wystrzeliwaną wiązkę energii).
  • Po trafieniu w serce Pradawnego zaczną od niego odpadać fragmenty. Możesz je podnosić i rzucać nimi w bossa - spowoduje to jego chwilowe unieruchomienie i odsłonięcie serca, co da możliwość szybszego wykończenia rywala.
  • Podczas walki przeciwnik może zostać ogłuszony. Możesz wtedy do niego podbiec, wskoczyć na niego i zadać dodatkowe obrażenia. Ogłuszenie poznasz po czerwonych kręgach wokół rywala.
  • W końcowej fazie walki na polu bitwy pojawi się oddział ciemnych elfów. Wykończ ich szybko pozostając stale w ruchu i uważając, żeby nie wejść w zasięg ataku bossa. Po ich załatwieniu dobij przeciwnika.

Kiedy rywal zginie koniecznie pozbieraj wszystko, co zostanie na polu bitwy (wśród przedmiotów trafi się kilka bardzo cennych) oraz przeszukaj skrzynię stojącą z lewej strony areny. Następnie rzuć kilkukrotnie w pnącze rośliny i zetnij je, co doprowadzi do powstania mostu.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta