Na poprzedniej stronie opisaliśmy przejście przez świątynię oraz tropienie jelenia.

Po dość długich poszukiwaniach bohaterowie w końcu docierają do zwierzaka i zabijają je z łuku.

Po trafieniu w cel jeleń padnie, a chłopak pobiegnie do niego. Również skieruj się w tamtą stronę i obejrzyj scenkę, która się odbędzie.

W jej trakcie zostaniecie zaatakowani przez niebezpiecznego potwora - trolla Daudi Kaupmabra.

W trakcie pojedynku z trollem należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach, dzięki którym starcie okaże się znacznie łatwiejsze.

013
  • Staraj się odwracać uwagę trolla poprzez ostrzeliwanie go przez syna. Wciskaj kwadrat, co spowoduje, że chłopak ostrzela przeciwnika i odciągnie od Kratosa uwagę (pamiętaj, że jeśli w prawym dolnym narożniku jest czerwony znak zamiast liczby strzał, co Atreus nie będzie mógł chwilowo prowadzić ognia).
  • Kiedy syn odciągnie uwagę przeciwnika, rzucaj w trolla toporem, starając się trafiać w żółte miejsca na jego ciele. W ten sposób będziesz stopniowo pozbawiał go życia samemu zachowując bezpieczny dystans. Oczywiście możesz też próbować podbiegać do trolla i atakować go wręcz, jednak wtedy musisz zachować szczególną czujność i unikać jego ciosów.
  • Gdy troll zacznie zbliżać się do Kratosa, to wykonuj uniki, aby nie zostać trafiony przez rywala. Zachowaj czujność, ponieważ gdy zabierzesz wrogowi ponad połowę życia, to jego serie ataków będą dość długie, dlatego ważny jest refleks.
  • Gdyby okazało się, że bohater otrzymał poważne obrażenia, to przy urwisku znajdziesz zielony kamień zdrowia, z którego możesz skorzystać. Uczyń to jednak dopiero, gdy będziesz w naprawdę poważnych tarapatach.
014

Kiedy zabierzesz rywalowi niemal cały pasek zdrowia, ten upadnie na ziemię. Podbiegnij do ogłuszonego rywala i wciśnij prawy analog. W ten sposób doprowadzisz do scenki, w której Kratos pozbawia życia trolla.

Pamiętaj, aby wykończenie przeprowadzić szybko, bo inaczej troll może jeszcze podjąć walkę. Po zakończeniu starcia pozbieraj pozostałości po trollu i podejdź do brązowej, kamiennej ściany, gdzie podsadź Atreusa do góry.

015

Po kilku krokach dotrzecie do pojedynczego Draugura, gdzie pojawi się informacja związana z ogłuszanie rywali. Jeśli będziesz ostrzeliwał ich z łuku chłopaka lub/oraz atakował pięściami (należy schować topór), to nad rywalem pojawi się dodatkowy pasek ogłuszenia.

Jeżeli go zapełnisz, to rywal przez chwilę stanie się bezbronny. Możesz wtedy się do niego zbliżyć i wcisnąć prawy analog, co doprowadzi do natychmiastowej egzekucji przeciwnika.

016

Po oczyszczeniu terenu wskocz na podwyższenie, na które wejdzie syn. Trafisz na plac z kolejnymi Draugurami. Rozpraw się z nimi, a po chwili na placu boju pojawi się nowy rodzaj rywala. Lodowy wróg o niebieskiej barwie okaże się odporny na ciosy toporem. Dlatego go schowaj i zacznij okładać rywala pięściami - kiedy go ogłuszysz, dobij go szybko.

Drugą dobrą taktyką w przypadku tego przeciwnika jest podprowadzenie go do jednego z miejsc, gdzie pali się ogień. Po uporaniu się z wrogiem rzuć toporem w symbol na linie i zeskocz na dół.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta