Po rozpoczęciu nowej gry i wybraniu poziomu trudności będziesz świadkiem, jak Kratos podchodzi do drzewa i dotyka je.

Po chwili weźmie w ręce topór (Lewiatana), a na dole wyświetli się komunikat. Wciśnij wtedy przycisk R1, żeby wziąć zamach bronią i uderzyć nią w pień.

Kontynuuj wciskanie klawisza ataku tak długo, aż bohater zetnie drzewo. Po chwili do głównego bohatera dołączy jego syn.

Kiedy znów uzyskasz kontrolę nad Kratosem zacznij iść przed siebie korzystając z lewej gałki analogowej. Skieruj się do łodzi.

Po podejściu do niej wciśnij kółko, żeby wejść z nią w interakcję. Rozpoczniesz w ten sposób krótką scenkę, po której będziesz musiał sterować łodzią podczas płynięcia. Podobnie, jak w przypadku chodzenia wystarczy sterować lewym analogiem.

001

Płyń przed siebie omijając przeszkody w postaci głazów. Po przepłynięciu przez jaskinię kontynuuj, aż dotrzesz do małego molo. Podpłyń do niego i wciśnij klawisz interakcji (kółko), aby bohater przycumował i wyszedł na brzeg.

002

Kiedy się na nim znajdziesz zacznij iść przed siebie, podążając za synem. Na końcu drogi dotrzesz do chaty, w której chłopak odda cześć zmarłej matce. Po zakończeniu scenki rozpocznie się kolejne zadanie - polowanie na jelenia. Wyrusz za synem. Po wyjściu z wioski młodzieniec zwróci uwagę na ślady.

Podejdź do nich i korzystając z prawego analogu ustaw kamerę tak, aby je widzieć. Następnie podążaj odnalezionym tropem. Po dotarciu do skrzyżowania zwróć uwagę na miejsce przy skale. Na ziemi znajdziesz srebro. Jeśli pójdziesz w prawo, to w błocie znajdziesz ślady, z którymi możesz wejść w interakcję.

003

Idąc dalej dotrzesz do schodów. Z lewej strony zobaczysz leżący na ziemi świecący przedmiot. Jeśli go podniesiesz, to okaże się, że jest to jeden z artefaktów do znalezienia (związany z zadaniem dodatkowym).

Możesz też udać się pod schody, gdzie znajdziesz skrzynię ze sporą ilością srebra. Po jej przeszukaniu udaj się na górę i schodów i kontynuuj tropienie zwierza. Po chwili dotrzesz do przepaści. Podejdź do niej i wciśnij kółko, dzięki czemu Kratos przeskoczy przez przepaść.

004

Rusz przed siebie i kontynuuj, aż do przewalonego drzewa. Podejdź do niego, wychyl do przodu lewy analog i wciśnij kółko, dzięki czemu bohater pokona przeszkodę. Idąc dalej natkniecie się na jelenia, który ucieknie.

Ruszaj dalej. Zanim ponownie zaczniesz iść za chłopcem warto udać się w prawo. Przy skale, na ziemi, znajdziesz srebro, a w zaułku nieco dalej z prawej, natkniesz się na skrzynię z kosztownościami. Po ich zabraniu ruszaj dalej za chłopakiem.

005

Dotrzecie do mostu zniszczonego przez jelenia. Aby przejść dalej trzeba będzie zniszczyć drewnianą blokadę. W tym celu wciśnij strzałkę w prawo (D-Pad), potem L2, aby wycelować toporem w przeszkodę, po czym wciśnij R1 lub R2, żeby w nią rzucić i zniszczyć. Po uczynieniu tego wciśnij trójkąt, aby przyzwać Lewiatana z powrotem.

Podejdź do krawędzi przepaści i wciśnij kółko, żeby Kratos pokonał przeszkodę. Rusz przed siebie. Po kilku krokach pojawi się jeleń i rozpocznie się scenka, po której zwierzę ponownie ucieknie, a tropienie zacznie się od nowa.

006

Po kilku kolejnych krokach dotrzesz do miejsca, gdzie bohaterowie zostaną zaatakowani przez potwory nazywane Draugurami. Przed pojedynkiem pojawi się komunikat, z którego dowiesz się, że Kratos może wykonywać szybkie, ale słabsze ataki (R1) lub wolniejsze, ale zadające więcej obrażeń (R2).

Skorzystaj z tych ataków, aby rozprawić się z przeciwnikami. W drugiej fazie pojedynku nauczysz się technik defensywnych.

  • Wciśnij klawisz L2, aby Kratos zasłonił się tarczą - w ten sposób możesz odpierać od przodu ataki wrogów.
  • W trakcie trzymania tarczy rusz się w jakimś kierunku i wciśnij X - w ten sposób Kratos wykona unik. Dzięki nim możesz uniknąć ataków rywali i szybko zaatakować ich z zaskoczenia.
007

Podczas pojedynku staraj się cały czas mieć rywali przed sobą. W ten sposób będziesz mógł reagować na ich poczynania. Jeśli okaże się to niemożliwe, to zwracaj uwagę na strzałki pojawiające się wokół Kratosa. Jeśli są koloru białego, to znaczy, że przeciwnik zbliża się do bohatera. Jeśli przyjmują barwę czerwoną, to rywal zaraz zaatakuje - dobrze jest wtedy wykonać odskok lub unik.

Warto też zwrócić uwagę na lewy dolny róg ekranu, gdzie widoczny jest zielony pasek zdrowia Kratosa. Jeśli ucierpiałeś podczas starcia, to po jego zakończeniu wyrusz za synem.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta