W poprzedniej części poradnika opisaliśmy sposób wydostania się z jaskiń i wyjścia na powierzchnię.

Na skraju Dzikiego Lasu Kratos natknął się na grupę nieprzyjaciół, w tym strzelających. Po ich załatwieniu i odczytaniu przez syna tajemniczych liter, wejdź na górę po ścianie z lewej.

Rusz przed siebie, kierując się wzdłuż ścieżki. Po kilku krokach zostaniecie zaatakowani przez lodowego stwora, którego spotkałeś już wcześniej. Załatw go, uważając na lodowe ataki.

Kontynuuj, aż syn powie o skrzyni. Skręć wtedy w prawo i otwórz ją, dzięki czemu zyskasz nowy atak o nazwie Dotyk Hel.

Wciśnij klawisz Options, aby przejść do inwentarza. Z lewej strony znajdują się miejsca na dodatki do broni.

024

Zjedź jedno okno niżej i wciśnij krzyżyk, aby dodać runę Dotyk Hel. Od tej pory po naciśnięciu i przytrzymaniu klawisza L1, a następnie wciśnięciu klawisz R1 wykonasz ten atak.

Polega na uderzeniu energii, która przerywa działania pobliskich wrogów i odrzuca ich do tyłu. Pamiętaj, że tego typu ataki specjalne wymagają odnowienia. W przypadku tej runy jest to 30 sekund.

025

Wróć na główną ścieżkę i podnieś kamienny filar. Kontynuuj, aż do mostu, gdzie zacznie się scenka. Po upadku na dół trafisz do miejsca z dużą ilością Draugrów. Dobrze jest w tym momencie skorzystać z runy Dotyk Helu, aby szybko wyeliminować, jak największą grupę.

Walka z draugrami i upiorem

Następnie kontynuuj walkę w normalny sposób, wykorzystując sporo uników. Przydadzą się zarówno przed unikaniem ciosów wojowników walczących wręcz, jak i strzelców. Część tych ostatnich stoi na podwyższeniu, dlatego kiedy będziesz miał możliwość wyceluj i rzucaj w ich stronę toporem.

026

Po walce podejdź do run na kamieniu i powiedz synowi, aby je odczytał. Po chwili cała ziemia zacznie się trząść, a na arenie pojawi się nowy rodzaj silnego przeciwnika - potężnego draugra. Pierwszego z nich możesz spróbować szybko wyeliminować obrzucając go z dystansu toporem.

Po chwili na polu walki pojawi się jednak spora grupa wrogów. Staraj się zadawać kilka szybkich ciosów, po czym wykonuj unik (zwłaszcza gdy zobaczysz za Kratosem czerwony wskaźnik lub żółty okrąg wokół wroga - szykuj się wtedy do zadania silnego ciosu), odskakuj na pewien dystans i przyszykuj sobie pole do kolejnego ataku.

Dobrym sposobem jest również atakowanie rywali przy krawędzi przepaści - kilka mocnych ciosów może ich tam zrzucić. Pamiętaj też o Dotyku Heli oraz Spartańskim Szale, jeśli naładujesz pasek znajdujący się pod poziomem zdrowia.

027

Po walce wejdź na szczyt kamiennej ściany i rusz przed siebie. Usłyszysz dziwne dźwięki, a po chwili dotrzesz do miejsca z kamiennym draugrem (na lewo od niego jest drewniana przeszkoda, za którą znajdziesz srebro). Idąc dalej dotrzesz do upiora.

Upiór będzie szybko zmieniał swoją pozycję i atakował z dystansu trucizną. Unikaj tych ataków i mów synowi, aby ostrzeliwał przeciwnika z łuku. Kiedy ten zainteresuje się dzieckiem, staraj się szybko podbiec do wroga i zadać mu kilka ciosów. Po chwili upiór odskoczy, więc ponownie skoncentruj się na unikach, ostrzelaniu go w dogodnym momencie, a potem zaatakowaniu.

028

Po walce kontynuuj marsz, aż do przepaści, przez którą przeskocz. Wejdź na górę i spojrzyj nad bramę, po czym wejdź w interakcję z synem. Przeszukaj sarkofag z prawej, a potem przeskocz przez zniszczony mostek z lewej. Uważaj, bo zaatakuje cię tu wróg. Po jego pokonaniu możesz udać się w lewo, gdzie znajdziesz kilku wrogów, a także skarby i ołtarz.

Przejście przez mosty

Następnie wróć do miejsca, gdzie znienacka zaatakował cię rywal. Podejdź do krawędzi z prawej tak, abyś widział uniesioną część mostu. Z tego miejsca rzuć toporem w znak przy łańcuchu. W ten sposób opuścisz most i będziesz mógł przejść na drugą stronę. Po drodze przejdziesz przez plac z magicznym sarkofagiem - oto miejsca, w których znajdziesz magiczne pieczęcie do niego:

  • Na prawo od sarkofagu - rzuć w pieczęć toporem.
  • W trakcie przechodzenia przez most, który opuściłeś. Spójrz w lewo w górę, a w oddali na skale zobaczysz świecącą na niebiesko pieczęć.
  • Po przejściu przez opuszczoną część mostu spójrz na szczelinę w jaskini z lewej i ponownie skorzystaj z rzutu.
029

Po kilku krokach dotrzesz na arenę, gdzie spotkasz przeciwników. Najpierw lodowego rywala, którego pokonaj pięściami. Potem pojawi się upiór z trucizną oraz kilka potężnych draugrów - warto tu skorzystać ze Spartańskiego Szału (na środku areny jest czerwone źródło z mocą, która go aktywuje) albo Dotyku Hel.

W trakcie walki najważniejsze jest jednak wykonywanie uników i jak najszybsze pozbycie się wojowników, a potem upiora. Pamiętaj też, że w przypadku problemów ze zdrowiem możesz skorzystać z zielonych punktów zostawionych przez wrogów. Co do końcowej walki z upiorem, to możesz w ogóle się do niego nie zbliżać. Po prostu stale unikaj jego ataków i ostrzeliwuj potwora z wykorzystaniem łuku syna.

030

Po zakończonej walce trzeba będzie opuścić kolejny most. Podejdź do dużego mechanizmu z lewej i zacznij nim kręcić. Nie rób tego do końca, tylko do czasu, aż na dole po prawej pojawi się znak na łańcuchu. Kiedy to nastąpi rzuć w niego toporem, co otworzy przejście na drugą stronę.

Zasadzka

Po przejściu na drugą stronę warto zajrzeć do sarkofagu z prawej, a potem kontynuować marsz. Na końcu drogi dotrzesz do bramy, którą podnieś.

031

Okaże się, że za nią znajduje się zasadzka, a celem Kratosa i Atreusa będzie ją przetrwać. Bohaterów zaatakują bandyci, a samo starcie będzie miało kilka faz:

  • Najpierw staniesz do walki ze zwykłymi piechurami. Kilka mocnych ataków wystarczy, aby się z nimi rozprawić.
  • Następnie na podwyższeniu wokół areny zaczną pojawiać się strzelcy. Eliminuj ich korzystając z rzutu toporem. Po jej zakończeniu włączy się scenka, po której wejdź w interakcję z synem.
  • W trzeciej fazie zostaniesz zaatakowany przez lodowych wojowników. Eliminuj ich przy pomocy szybkich ataków wyprowadzanych pięściami, a kiedy to możliwe dobijaj ich szybka (pamiętaj, aby nie dać się okrążyć).

Po odparciu wszystkich ataków podejdź do czegoś w rodzaju drewnianych drzwi, na które podsadź syna. Następnie wciśnij kilka razy kwadrat, żeby Atreus zrzucił na dół łańcuch, po którym wejdź na górę. Przejdź do kolejnego pomieszczeniu i przejdź na drugą stronę po gzymsie z lewej. Po kilku krokach opuścicie ruiny.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta