God of War - Droga w kierunku góry: podróż łodzią, most, trujące pułapki

Odkrywamy ukryte pod wodą budynki i przechodzimy przez most świątynny.

W poprzedniej części poradnika opisaliśmy, jak Kratos z synem skończyli polowanie u wiedźmy, która odkryła naturę głównego bohatera.

Następnie skierowała bohaterów do podziemi, gdzie mieli odnaleźć łódź. Po przebiciu się przez zmory ruszaj przed siebie.

Przeskocz przez przepaście, a z sarkofagu wyjmij talizman regenerujący zdrowie Kratosa (musisz założyć go w menu, a potem aktywować kombinacją L1 i kółko).

Ruszaj w prawo w kierunku przystani i łodzi. Wejdź do niej i zacznij płynąć przed siebie. Po wypłynięciu na morze kieruj się w stronę zaznaczoną przez kompas. Na końcu dotrzesz do świecącego posągu. Podpłyń bliżej, aby Atreus mógł przeczytać runy na jego piersi.

049

Uruchomi się scenka z wężem, po której okoliczne tereny wypłyną spod wody. Podpłyń łodzią do mostu i wyjdź na zewnątrz. Wyrusz schodami na górę, gdzie nieoczekiwanie spotkasz znanego już kupca Broka.

Krasnolud podaruje Kratosowi magiczną, niebieską kulę umożliwiającą odbywanie szybkich podróży. Aby z niej skorzystać należy zbliżyć się do błękitnego portalu (mistycznej bramy), a następnie z poziomu wyświetlonej mapy wybrać inną mistyczną bramę, do której chcemy szybko się dostać.

050

Na razie inne portale są zamknięte, dlatego opuść mapę i udaj się do drzwi z prawej. Przejdź przez nie i ruszaj przed siebie. Zacznij iść po moście. W pewnej chwili zostaniesz zaatakowany przez nowy rodzaj rywali - zbójów.

Uważaj, ponieważ mimo, że nie są to przeciwnicy zbyt wytrzymali, to w trakcie śmierci wybuchają. Dlatego dobrze jest atakować ich z dystansu lub odskakiwać zanim dojdzie do eksplozji.

051

Na końcu mostu, z dwóch stron wrót, znajdziesz windy prowadzące do doków. Ta z prawej prowadzi ponadto do ukrytego obszaru o nazwie Wieża strażnicza (dostaniesz się do niego wchodząc na górę po łańcuchu i rzucając toporem w wybuchową, czerwoną wazę).

Po zejściu na dół natkniesz się na kilka zmor oraz magiczny sarkofag. Aby go otworzyć stań z prawej strony, tak aby widzieć mechanizm i trzy pieczęcie. Następnie:

  • Rzuć w złotą część mechanizmu (1).
  • Rzucaj po kolei w pieczęcie (2-4), zanim kolce podniosą się z powrotem.

W trakcie rzucania musisz być szybki i precyzyjny. Oprócz sarkofagu w pobliżu znajdziesz też artefakt związany z nowymi poszukiwaniami (Opuścić statek!) oraz mapę skarbów o nazwie Królestwo łowcy.

052

Po przeszukaniu okolicy doku wróć windą na górę i przejdź przez bramę na końcu mostu. W środku natkniesz się na bitwę zbójów z potworem. Kiedy ten zniknie rozpraw się z przeciwnikami, pamiętając o ich wybuchaniu w trakcie śmierć. Z lewej strony, za drewnianą przeszkodą, znajdziesz pomieszczenie z kolejnym ołtarzem.

Wróć do głównego pomieszczenia i skieruj się w prawo. Okaże się, że korytarz wypełnia trucizna. Rzuć toporem w pochodnię, która ją wypuszcza, aby go zamrozić (na razie nie przywołuj topora). Wejdź na korytarz i skieruj się w lewo. Po wyjściu z obszaru działania trucizny (charakterystyczny, falujący okręg), wezwij topór i zamroź nim kolejną pułapkę z lewej strony.

053

Dzięki temu będziesz w stanie dotrzeć do wyjścia ze świątyni. Zeskocz na dół i spójrz w lewo, gdzie znajduje się kolejna trująca pułapka. Kiedy ją zamrozisz z ziemi wyjdzie nowy stwór - tatzelwurma. W trakcie ataku wykonaj unik, a potem szybko doskocz do przeciwnika i rozpraw się z nim wykonując szybką kombinację ciosów.

Następnie zamroź pochodnię-pułapkę (we wnęce na lewo od niej jest skrzynia z częścią szyfru runicznego), wejdź na górę po wielkiej, drewnianej drabinie z lewej, a potem skieruj się w prawo, gdzie zeskocz na stały ląd.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami