God of War - Droga w kierunku góry: kupiec Sindri, walka z bossem (Ogr)

Trafiamy na kolejnego krasnoluda i starczamy pojedynek z niebezpieczną bestią.

Na poprzedniej stronie poradnika opisaliśmy sposób przejścia przez most oraz jaskinię najeżoną pochodniami z trucizną.

W dalszej części etapu podobnych pułapek będzie sporo, dlatego warto przypomnieć, aby nie wchodzić na trujące opary i zamrażać pochodnie rzucając w nie toporem.

Rusz przed siebie i przejdź przez wrota. Dotrzesz do przedgórza, gdzie rozpocznie się scena z kolejnym krasnoludem - bratem Broka, Sindrim.

Po chwili otrzymasz możliwość zakupu nowych rzeczy i ulepszeń, w tym tak zwanego kamienia wskrzeszenia.

Dzięki nim Atreus może przywrócić Kratosa do życia, gdyby ten zginął podczas walki. Kiedy będziesz gotowy zacznij kierować się na południe, w stronę celu wskazywanego przez kompas.

055

Po chwili dotrzesz na polanę, gdzie zostaniesz zaatakowany z dystansu przez cienie, do których wkrótce dołączą tatzelwurmy. Dobrze jest się wycofać na kamienny krąg w pobliżu krasnoluda i tutaj prowadzić obronę, dzięki czemu nie będziesz atakowany ze wszystkich stron.

Nadbiegających wrogów eliminuj po kolei rzucając w nich toporem. Jest to taktyka szczególnie dobra w przypadku tatzelwurmów w momencie, gdy przedzierają się w stronę Kratosa pod ziemią. Trafienie w tym momencie spowoduje, że zostaną wyrzucone spod ziemi.

056

Po walce warto nieco się rozejrzeć. Z prawej strony jest skrzynia z magicznym nabiodrnikiem. Aby się do niej dostać rzuć toporem w trującą pochodnię przy kamiennej ścianie. Kontynuuj ścieżką na południe. W pewnej chwili dotrzesz do rozwidlenia. Jeśli pójdziesz w prawo, to trafisz na magiczny sarkofag.

Aby go otworzyć musisz w trzech mechanizmach ustawić takie znaki, jak są na skrzyni (różnią się drobnostkami np. na skrzyni chorągiewka jest w lewo, a na mechanizmie są trzy warianty - w lewo, w górę i w prawo, musisz ustawić właściwy, taki jak na sarkofagu). Jeśli ustawisz prawidłowy symbol, to przestanie świecić na skrzyni. Gdzie szukać mechanizmów?

  • Pierwszy jest za skrzynią.
  • Drugi z prawej strony pola, gdzie wrogowie zastawili na Kratosa zasadzkę.
  • Trzeci mechanizm znajdziesz, jeśli pójdziesz na prawo od drugiego i spojrzysz w lewo (aby ujrzeć symbol musisz zamrozić pochodnię z trucizną).
057

Bez względu na to czy zająłeś się magiczną skrzynią czy też nie, tym razem ze skrzyżowania udaj się w lewo i wejdź na górę po kamiennej ścianie. Na górze zamroź kolejną trującą pochodnię, aby przejść dalej, a potem powtórz ten manewr.

Trafisz do miejsca z upiorem. Ponieważ jesteś pozbawiony topora, dlatego unikaj jego ataków, ostrzeliwuj go z łuku Atreusa, a kiedy pojawi się możliwość podbiegaj i atakuj pięściami (można skorzystać ze spartańskiego szału). Powtarzaj tę taktykę, aż wykończysz rywala. Wprawdzie możesz użyć topora, ale jeśli to zrobisz, to trucizna znacznie ograniczy pole działania Kratosa - sam upiór jest na nią niewrażliwy.

058

Po walce zacznij kierować się w lewo. Rzuć toporem w pochodnię na górze, przejdź przez wąwóz i zacznij wspinać się po kolejnej kamiennej ścianie. Na górze załatw kilka wilków i wybuchającego wroga. Możesz też powysadzać wybuchowe wazy, które odblokują dostęp do dwóch skrzyń z lewej.

Walka z ogrem

Aby kontynuować skieruj się w stronę wielkich wrót i przeciągnij głaz. Po chwili rozpocznie się scenka, w której na arenie pojawi się ogromny ogr.

059

Chociaż będzie się wydawało, że został zabity, to po chwili bohaterów czeka pojedynek z bestią i grupą zbójów.

  • W pierwszej kolejności postaraj się pobiegać po arenie, aby rozproszyć zbójów, a potem eliminować jednego po drugim (cały czas uważaj na ogra).
  • Dobijaj ich tak szybko, jak to możliwe, ponieważ inaczej będą się leczyć. Uważaj też w momencie, gdy ogr łapie zbója i rzuca nim w Kratosa.
  • Po uporaniu się z mniejszymi wrogami przystąp do walki z ogrem. Przede wszystkim nie zbliżaj się do niego gdy chodzi i unikaj wszystkich jego ataków.
  • Kiedy ogr zacznie szarżować lub skakać na Kratosa, to szybko wykonaj unik. Możesz się teraz zbliżyć, aby zadać mu kilka ciosów, a potem odskoczyć. Możesz kontynuować pojedynek w ten sposób, korzystając też z pomocy Atreusa.
  • Druga możliwość, to ciągłe pozostawanie w ruchu i obrzucanie ogra toporem (staraj się celować w głowę). Kiedy rywal szykuje się do zadania potężnego ciosu, odskakuj, a potem znów przystępuj do ataku.
  • Jeśli wcześniej nie zniszczyłeś wybuchowych waz, to możesz w nie rzucać toporem w momencie, gdy przeciwnik będzie znajdował się w ich pobliżu.
060

Kiedy zabierzesz rywalowi większość życia, ten ogłuszony legnie na ziemi. Podbiegnij do niego i wsiądź mu na kark. W ten sposób będziesz mógł go kontrolować i rozprawić się z kolejną partią zbójów, którzy pojawią się na arenie.

Po wszystkim zeskocz z ogra i dobij go, jeśli jeszcze żyje. Następnie pozbieraj z areny cenne przedmioty i skieruj się w stronę podwójnych drzwi, przez które miałeś zamiar przejść wcześniej. Dotrzesz do podnóża góry - rusz przed siebie, aż dotrzesz do mostu z czarną mgłą. Rozpocznie się tu scenka z wiedźmą, po której bieżąca misja się zakończy.

Po przejściu przez teren najeżony trującymi pułapkami oraz pokonaniu ogra, w końcu dotrzesz do podnóża góry, na której Kratos z synem mają rozsypać prochy matki.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami