Na poprzedniej stronie poradnika opisaliśmy sposób przejścia przez ruiny.

Kiedy Kratos z Atreusem w końcu je opuszczą trafią na górzysty teren. Zanim wyruszysz dalej warto skręcić w prawo i przeszukać stojący w głębi sarkofag.

Następnie wróć na główną ścieżkę i kontynuuj marsz. Po chwili dotrzesz do mostu.

Okaże się, że jest zablokowany przez bojącego się zwierzaka, którego do dalszego marszu, próbuje zachęcić jego właściciel.

Po krótkiej wymianie zdań Atreus zaproponuje, aby rzucić toporem w białe drzewa (obrazek poniżej) z prawej strony.

032

Uczyń tak, dzięki czemu zwierzę przestanie się bać i wstanie, a po kolejnej scence ruszy przed siebie odblokowując przejście.

W trakcie kolejnej scenki dowiesz się, że nieznajomy, któremu pomogłeś, stworzył topór Kratosa i zaproponuje jego ulepszenie. Chociaż bohater początkowo podejdzie do tych rewelacji sceptycznie, to finalnie przystanie na pomoc Broka.

033

Po chwili trafisz do sklepu krasnoluda. Aby ulepszyć broń przejdź do odpowiedniego menu (1), po czym wybierz Lewiatana (2). Kolejne komunikaty poinformują o zasadach działania ulepszeń oraz na statystyki i cechy (3), na które mają one wpływ.

Po zapoznaniu się z tymi informacjami wybierz Ulepszenie Topora II (4) i dokonaj ulepszenia broni (kwadrat - 5), płacąc za nie Mroźnym płomieniem (6), który otrzymałeś od Broka. Aby dalej rozwijać kolejne ulepszenia należy znajdować ten rzadki surowiec. Zakupione ulepszenie zwiększy siłę topora oraz zapewni dostęp do nowych umiejętności z nim związanych.

034

Zanim wrócisz do przygody możesz poświęcić jeszcze nieco czasu w sklepie Broka, gdzie możesz stworzyć nowe przedmioty dla Kratosa lub Atreusa albo ulepszyć broń syna. Pamiętaj, aby przed zakupem lub ulepszeniem wczytać się w opis danego elementu.

Dostępne przedmioty i ulepszenia możesz zdobyć płacąc za nie srebrem (1) oraz surowcami - na przykład miękką stalą, którą mogłeś zdobyć przeszukując napotkane w trakcie gry sarkofagi.

035

Zanim wyruszysz dalej weźmiesz jeszcze udział w walce z draugrami, które pojawiają się w okolicy. Następnie możesz udać się na półkę skalną na lewo od mostu, którym przyszedłeś. Znajdziesz tu ciało z nowym artefaktem - maską (w sumie jest ich do zebrania 9). Potem warto jeszcze rzucić toporem w znak na podniesionym moście z lewej.

Poniżej znajdziesz sarkofag ze stalą, a jeśli zejdziesz niżej, to trafisz do lokacji, która była wcześniej zablokowana (gdy przechodziłeś przez most). Teraz możesz podnieść bramę, aby w dowolnym momencie tu wrócić.

036

Kiedy skończysz eksplorować okolicę udaj się w stronę zamkniętej bramy na lewo od Broka i jego sklepu. Aby otworzyć przejście podejdź do łańcucha z lewej i pociągnij go w dół. Po otworzeniu przejścia rzuć toporem w mechanizm nad bramą i skieruj się do przejścia.

W nowej lokacji skieruj się do niskiego przejścia z lewej i przeciśnij się przez nie. Dotrzesz do drzwi z kolcami. Nie podchodź zbyt blisko, bo Kratos straci na nich zdrowie. Zamiast tego rzuć toporem w ich prawy, górny narożnik, dzięki czemu drzwi się odsuną. Z drugimi postąp identycznie, ale rzuć w nie toporem dwa razy (jeśli rzucisz trzeci raz to odblokujesz przejście do lokacji z sarkofagiem).

037

Teraz będziesz musiał przejść na drugą stronę przepaści. Zwróć uwagę na mechanizm z lewej strony. Jedna część jest zamalowana na złoto (1). Kiedy rzucisz w nią toporem przekręci się, podnosząc kolce po drugiej stronie. Rzuć szybko kilka razy w ten punkt, a potem zablokuj koło zębate (2).

Następnie przeskocz na drugą stronę przepaści (3). Kiedy staniesz na stałym gruncie zostaniesz zaatakowany przez grupę wrogów. Załatw ich, a potem rozpraw się ze strzelcami stojącymi na drugim brzegu. Na koniec będziesz musiał jeszcze pokonać potężnego draugra.

038

Po walce kilkukrotnie rzuć toporem w złoty punkt na drzwiach z kolcami (1), a następnie rzuć w złoty punkt na mechanizmie z prawej (2). Kiedy kolce uniosą się do góry traf toporem w koło zębate (3). Nie ruszając topora udaj się w lewo i wdrap się na podwyższenie z prawej. Na ziemi znajdziesz leżącą maskę, czyli kolejny artefakt.

Po opuszczeniu jaskini wskocz na podwyższenie, dzięki czemu znajdziesz się na zewnątrz, w miejscu z widokiem na górę, gdzie rozpocznie się krótka scenka. Zanim wyruszysz w prawo warto skierować się w lewo - przy krawędzi znajdziesz bowiem kolejną maskę (artefakt).

039

Skieruj się w prawo i wyrusz wzdłuż ścieżki. Po chwili dotrzecie do kamiennego kręgu z runami, które odczyta syn. Okaże się, że jest to zagadka. Udaj się w lewo i po półkach wskocz na samą górę. Znajdziesz tu mechanizm, którym aktywuj wielkie, obracające się koło. Wróć na dół, aby rozwiązać zagadkę:

  • Celem jest ustawienie poprawnego, żółtego symbolu.
  • Aby to uczynić zwróć uwagę na małe koła zębate, które pokazują się w szczelinach za kołem. Kiedy rzucisz w nie toporem dany fragment koła (wewnętrzny, środkowy lub zewnętrzny) zablokuje się.
  • Poczekaj, aż kolejny fragment koła ustawi się żółtym symbolem prawidłowo do tego zablokowanego, po czym szybko przyciągnij topór.
  • Jeśli dobrze połączyłeś symbole dwóch fragmentów, to zaświecą na żółto.
  • Powtórz ten schemat z kolejnym kołem tak, aby stworzyć cały symbol.

Kiedy skończysz pojawi się kolejny napis, który odczyta Atreus. Po chwili wielkie przejście się otworzy - skieruj się wtedy do wnętrza jaskini.

Na skrzyżowaniu, na początku jaskini, możesz udać się w lewo. Na końcu drogi znajdziesz bowiem maskę (artefakt). Ruszaj w głąb jaskini - kiedy Atreus się zatrzyma spójrz w górę i strąć pojemnik ze srebrem. Kontynuuj, aż dotrzesz do śladów zwierzęcia, które Kratos znajdziesz przed wyjściem z jaskini. Po chwili zawoła syna i rozpocznie się tropienie.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta