Artefakty to przedmioty znajdowane w trakcie eksploracji świata, które można zaliczyć do sekretów w grze. Zbiory artefaktów tworzą różne kolekcje. Zazwyczaj w danym świecie znajduje się jeden lub więcej takich zbiorów.

Odnalezienie jednego artefaktu danej kolekcji, automatycznie zapoczątkowuje zadanie dodatkowe związane z całym zbiorem.

Zebranie całej kolekcji zapewnia dodatkową nagrodę w postaci punktów doświadczenia. Ponadto zdobyte artefakty można sprzedać za gotówkę u kupców.

Poniżej przedstawiamy artefakty, które można znaleźć w kolekcji Łupy wojenne, dostępnej w Alfheimie, czyli świecie elfów. Cały zbiór składa się z 6 artefaktów.

Po odwiedzeniu źródła światła w świątyni w Alfheimie, Kratos z Atreusem będą chcieli wydostać się ze świata elfów. W drodze powrotnej będą mogli wziąć udział w poszukiwaniu cennych łupów wojennych, w postaci artefaktów.

  • Liczba artefaktów: 6
  • Nagroda: 615 XP

Łup #1

a012

Po otworzeniu magicznych wrót, przez które do środka wejdą jasne elfy, przejdź przez most I skieruj się do windy z prawej strony. Zjedź nią na dół, a trafisz do lokacji z celami. W jednej z nich znajdziesz ciało oraz pierwszy artefakt.

Łup #2

a013

Patrząc od lokacji, w której znajduje się łup #1. Zlokalizuj wyjście z magicznym mostem, który prowadzi do areny, gdzie bohaterowie walczyli z pradawnym. Z prawej strony jest drugi magiczny most, po którym dojdziesz na drugi brzeg przepaści. Znajdziesz tu nadziane na włócznie ciało oraz drugi artefakt.

Łup #3

a014

W pomieszczeniu z dwoma upiorami. Po ich pokonaniu skieruj się w lewo. Użyj świecącej strzały, aby dostać się do pomieszczenia z kryształem podczepionym na łańcuchu do sufitu. Zrzuć go na dół, co spowoduje, że zostaną otworzone cele, a bohatera zaatakuje kilku wrogów. Po walce przeszukaj celę z ciałem, przy którym odnajdziesz artefakt.

Łup #4

a016

Po walce z dwoma upiorami zrobisz most przy pomocy niebieskiego kryształu. Po przejściu przez niego dotrzesz do areny, gdzie czeka cię walka z królem ciemnych elfów. Zanim tam dotrzesz skorzystaj z koła, którym opuść podłogę (robiłeś to już wcześniej w tej misji). Następnie rzuć toporem w mechanizm z prawej, aby go zablokować. Skieruj się do przejścia z lewej strony. Trafisz do okrągłego pomieszczenia z otwartymi, tym razem, celami. Artefakt znajdziesz w lokacji naprzeciwko wejścia.

Łup #5

a015

Po walce z władcą ciemnych elfów i opuszczeniu świątyni wsiądziesz do łodzi. Popłyń nią na stały ląd i przybij do brzegu. Trafisz na plażę - na prawo od niej znajdziesz ciało, a przy nim kolejny artefakt.

Łup #6

a017

Na wschodniej wyspie. Po dotarciu na plażę rusz przed siebie i przestaw mechanizm, który opuści bramę przed tobą. Przeskocz przez przepaść i szybko rusz przed siebie. Z prawej strony będzie zablokowana przez rośliny brama. Skorzystaj z mechanizmu z lewej, a kiedy brama się ruszy szybko rzuć toporem w roślinę na dole. Odblokuje to bramę, a kiedy ta znajdzie się na górze rzuć toporem w drugą roślinę (na górze).

W ten sposób odblokujesz przejście do miejsca ze szczeliną. Możesz ją zamknąć lub minąć - skieruj się w prawo. W jaskini rzuć toporem w trzy rośliny blokujące drogę. Potem idź cały czas przed siebie, aż dotrzesz do drewnianego mostu. Przejdź po nim na drugą stronę i podnieś artefakt leżący na ziemi.

Reklama

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Redakcja Eurogamer.pl

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Więcej artykułów od Michał Basta