Przedstawiciele Digital Foundry przygotowali wideo-prezentację z porównaniem dwóch wersji gry God of War - na konsolę PlayStation 4 oraz na PlayStation 4 Pro.

Materiał może zawierać spoilery.

Oprawa stoi na wysokim poziomie w obydwu wersjach. Uwagę należy zwrócić przede wszystkim na szczegóły modeli, jak choćby nierówności na skórze Kratosa czy elementy ekwipunku.

Zobacz: God of War - Poradnik, Solucja

Wersja PS4 Pro przewyższa podstawową głównie pod kątem rozdzielczości, oferując skalowane 4K. Dla przypomnienia - przy takiej metodzie skalowania deweloper tworzy bufor ramki w 1920 × 2160 i korzystając z zaawansowanych technik rozciąga obraz do 3840x2160. Jedyną wadą jest w takim przypadku lekko dostrzegalny efekt zmiękczenia obrazu.

God of War na konsoli Pro można też uruchomić w trybie wydajnościowym, co usuwa blokadę 30 klatek na sekundę. Gra nigdy nie osiąga poziomu stabilnego 60 FPS. Podstawowa wersja PS4 oferuje przeważnie stałe 30 klatek, z okazjonalnymi, drobnymi spadkami o 2-3 klatki.

Najnowsza odsłona przygód Kratosa debiutuje już 20 kwietnia. Gra zbiera niemal wyłącznie wysokie noty od recenzentów z całego świata. Nowe wcielenie greckiego wojownika przypadło do gustu także nam.

Reklama

O autorze

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz dołączył do nas w 2013 roku. Zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.