Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Konstrukcja świata God of War inspirowana jest Bloodborne

Nie zabraknie zadań pobocznych.

Im bliżej premiery God of War, tym twórcy chętniej dzielą się kolejnymi szczegółami na temat gry. Teraz deweloperzy ujawnili, że budując wirtualny świat inspirowali się między innymi Bloodborne.

Na antenie internetowej audycji poświęconej produkcji starszy projektant mechanizmów rozgrywki i główny projektant poziomów - odpowiednio Anthony Dimento i Luis Sanchez - wyjaśnili, że tytuł opiera się na hubach, czyli zamkniętych, ale dużych obszarach (dzięki, Wccftech).

Świat nowej odsłony przygód Kratosa nie ma więc otwartej konstrukcji, ale w obrębie danej lokacji gracze przemieszczą się swobodnie. W każdym regionie pojawią się nie tylko zadania główne, ale i poboczne, które uzupełnią podstawowy wątek fabularny.

Zobacz: God of War - Poradnik, Solucja

- Przykładem jest poziom dotyczący Golema, jednego z naszych wielkich kamiennych przeciwników. W trakcie misji dodatkowej opowiadamy o początkach tego wroga, co nadaje mu osobowości - tłumaczą autorzy.

Na Kratosa czeka wiele misji - nie tylko głównych, ale i pobocznych

- Celem jest, by treści poboczne nie odbiegały od głównych i charakteryzowały się tą samą jakością, z której słynie Sony Santa Monica. Nie zostały dodane na siłę: cały zespół zajmował się tymi misjami, wkładając wiele pracy w połączenie aktywności z resztą gry, aby wszystko sprawiało wrażenie jednolitego doświadczenia - zapewniają.

- Element eksploracji stał się znacznie większy niż początkowo planowaliśmy. Zamierzaliśmy przygotować misje dodatkowe wystarczające na od pięciu do dziesięciu godzin zabawy, ale ostatecznie pojawiło się ich o wiele więcej - dodają.

Każdy obszar zaoferuje szereg ukrytych przejść i skrótów. Deweloperzy nie ukrywają, że projektując świat nowego God of War inspirowali się innym tytułem na PS4 - Bloodborne od japońskiego From Software.

Niedawno ujawniono, że w produkcji znajdzie się łącznie dziewięć krain z mitologii nordyckiej. Niewykluczone, ze każda będzie stanowić właśnie odrębny hub, które gracze zwiedzą bez istotnych ograniczeń.

W międzyczasie Sony opublikowało materiał wideo koncentrujący się na Lewiatanie - toporze będącym podstawowym orężem głównej postaci. Bronią można rzucać, a po wciśnięciu odpowiedniego przycisku, wróci - niczym młot Thora - do właściciela.

Zobacz na YouTube

Akcję gry osadzono po wydarzeniach z trzeciej części. Bohaterem ponownie jest Kratos, który wraz z synem - chłopcem o imieniu Atreus - wyrusza w podróż, by w dalekim świecie rozsypać prochy zmarłej żony.

God of War zadebiutuje 20 kwietnia, tylko na PS4. Niedawno mieliśmy okazję zapoznać się z wczesną wersją tytułu. Produkcję przetestowało także Digital Foundry, które uważa, że najnowsze przygody Kratosa na PS4 Pro prezentują się bardzo dobrze.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

God of War

PS4, PS2, PC

Powiązane tematy
PS4
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.
Komentarze