Far Cry 5 - ruch oporu: przejmowanie posterunków, zadania i aktywności

Co robić, by przejąć kontrolę nad rejonem? Jak przejąć posterunek kultu?

Świat gry podzielony jest na pięć regionów. Nasze działania będziemy prowadzić głównie w regionie Johna (Dolina Holland), Faith (Rzeka Henbane) oraz Jacoba (góry Whitetail). Dwa pozostałe, a więc obszar Dutcha oraz Josepha, będą miejscem akcji kolejno prologu oraz epilogu głównego wątku fabularnego.

Grę rozpoczynamy na wyspie Dutcha, gdzie uczymy się podstaw rozgrywki i zmierzymy się z pierwszymi wyzwaniami. Gdy pomożemy naszemu sojusznikowi przejąć jego teren, świat gry stanie przed nami otworem.

Naszym zadaniem będzie przejęcie regionów Johna, Faith i Jacoba - w powolnej kolejności. Choć Dutch zasugeruje, aby rozpocząć działania związane z tworzeniem ruchu oporu od Doliny Holland.

015

W menu mapy sprawdzimy aktualność ilość punktów oporu (PR)

Tworzenie ruchu oporu

Naszym zadaniem będzie podejmowanie działań dywersyjnych, które mają na celu przejęcie władzy nad regionem. Kończąc misje fabularne, zadania opcjonalne oraz wykonując aktywności poboczne będziemy otrzymywać punkty PR, a tym samym będziemy napełniali pasek ruchu oporu w danym regionie.

Gdy na danym obszarze uda nam się zebrać odpowiednią ilość punktów PR, będziemy mogli stanąć do walki z przywódcą, by przejąć region. Pasek ruchu oporu składa się z czterech poziomów. Osiągając kolejne, odblokujemy nowe bronie i przedmioty w sklepie, ale też zostaniemy naznaczeni. Ludzie Seeda będą nas ścigali do upadłego, dopóki nas nie pojmą.

014

Silosy łatwo dostrzec z daleka

Punkty oporu (PR) zdobywamy poprzez:

  • wykonywanie misji fabularnych - czyli zadań, które realizujemy w ramach głównego wątku fabularnego. Dostarczają najwięcej punktów PR;
  • wykonywanie misji pobocznych - nie wszystkie zadania opcjonalne dostarczają punkty PR, ale część z nich, tak;
  • przejmowanie posterunków kultu - w każdym regionie znajdują się posterunki zajęte przez wrogich kultystów. Zabijając wszystkich przeciwników, zdobędziemy na zawsze dostęp do danej lokalizacji, odblokowując w ten sposób nowe zadania poboczne oraz punkty handlowe czy garaż samochodowy. Przejmowanie wrogich posterunków przynosi wiele punktów PR;
  • niszczenie silosów - duże i czerwone silosy widać z daleka. Możemy je zniszczyć za pomocą materiałów wybuchowych. Zazwyczaj są słabo chronione;
  • niszczenie blokad drogowych kultu - kultyści blokują drogi barykadując przejazd za pomocą zasieków i pozostawionych samochodów. Zabijając wszystkich przeciwników, barykada zostanie usunięta ;
  • zabijanie VIP-ów kultu - czasami wśród w grupie przeciwników pojawi się kultysta - VIP. Zabicie go dostarczy mniejszą ilość punktów PR;
  • oswabadzanie zakładników, ratowanie cywili - w różnych miejscach natkniemy się na uwięzionych przez kultystów ludzi. Można ich spotkać eskortowanych na drogach, przewożonych w busach lub więzionych we wrogich posterunkach. Oswobodzenie zakładników przyniesie mniejszą ilość punktów PR;
  • niszczenie pojazdów z zaopatrzeniem kultu - na drogach w losowych miejscach można spotkać przejeżdżające cysterny i inne samochody przewożące zapasy. Gdy je zniszczymy otrzymamy punkty PR. Można tego dokonać w różnoraki sposób: ostrzeliwując pojazd i doprowadzając do wybuchu, pokładając zdalne ładunku wybuchowe na drodze czy trafiając w głowę kierowcy i doprowadzając do zatrzymania się pojazdu;
  • przechwytywanie ciężarówek z zaopatrzeniem - czyli grabienie pojazdów, wyjmując z nich zapasy. Można to zrobić ostrzeliwując kierowcę z samochodu lub zabijając go, gdy nadjeżdża. Gdy pozbędziemy się przeciwników, należy otworzyć pakę pojazdu i zabrać zaopatrzenie. Przy tylnym kole znajduje się przełącznik, którym otworzymy klapę.

Przejmowanie posterunków kultu

Przejmowanie wrogich posterunków to już stały element każdego Far Cry'a. Trudno wyobrazić sobie tę serię bez zdobywania baz przeciwników. Posterunki charakteryzują się różnym poziomem trudności. Stopień trudności jest uzależniony od ilości przeciwników, alarmów i rodzajów wrogów, z którymi się zmierzymy.

012

Zanim rozpoczniemy szturm na posterunek, oznaczmy wrogów

Gdy będziemy przejmowali posterunki kultu, warto pamiętać o:

  • alarmach - gdy je zniszczymy, wrogowie nie będą mogli wezwać posiłków i będą zdani tylko na siebie. Na terenie posterunku może być zlokalizowane kilka alarmów. Sabotując pierwszy, dowiemy się ile jeszcze zostało;
  • różnej wielkości placówek - zdecydowanie trudniej będzie zdobyć posterunek, gdy będzie go strzec większa liczba kultystów oraz gdy będzie się w nim znajdować więcej niż jeden alarm;
  • oznaczeniu przeciwników - z bezpiecznej odległości i używając lornetki należy oznaczyć jak większą ilość przeciwników. W tym celu można wejść na wieżę lub inny wysoki budynek, który zazwyczaj stoi w pobliżu;
  • cichej eliminacji przeciwników - lepiej jest likwidować kolejne cele po kryjomu. Dzięki temu nie zwrócimy na siebie uwagi. Trudniej jest walczyć z zaalarmowanymi wrogami, którzy nas szybko osaczą, więc lepiej eliminować ich po kolei. Przyda się broń z tłumikiem (boczna, karabin wyborowy), noże do rzucania i łuk;
  • likwidowaniu w pierwszej kolejności snajperów i przeciwników obserwujących teren z dachów i wież - znacznie ułatwi ci to przemieszczanie się po terenie bazy wroga. W tym celu przyda się snajperka z dużym przybliżeniem i tłumikiem, a także łuk;
  • wykorzystywaniu wybuchających beczek oraz uwięzionych dzikich zwierząt - gdy strzelimy w czerwone beczki - wybuchną zabijając przeciwników, którzy stoją w pobliżu. Warto poczekać, aż jak najwięcej wrogów zbliży się do beczki i dopiero wtedy oddajmy strzał. Natomiast uwalniając z klatek dzikie zwierzęta, np. niedźwiedzie, zrobimy niezłe zamieszanie wśród kultystów. Zwierzęta zaatakują naszych wrogów. Uwolnimy je, gdy strzelimy w bramę klatki.
013

Postacie z ikoną wykrzyknika często zlecą nam zadania poboczne

Misje poboczne

Misje poboczne nie są obowiązkowe, ale pozwalają wydłużyć zabawę z grą. Dzięki nim możemy częściej wykonywać czynności związane z wyzwaniami. Zleceniodawcami zadań opcjonalnych najczęściej są osoby, które napotkamy podczas przemierzania regionów. Postacie z ikoną wykrzyknika nad głową zawsze mają nam coś ciekawego do powiedzenia i często proszą nas o pomoc.

Zawsze gdy przejmiemy posterunki, wyswobodzimy niektóre lokację z rąk kultystów lub uwolnimy zakładnika, to wówczas natkniemy się na postacie, które zlecą nam misje poboczne.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Farming Simulator 22 - poradnik i najlepsze porady

Jak zacząć, wszystko o uprawie, hodowli i sprzęcie rolniczym oraz najważniejsze wskazówki.

Przerwa techniczna w weekend

AKTUALIZACJA: Już po.

Komentarze (1)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami