Największa zmiana w nowym God of War związana jest z miejscem akcji - świat bazujący na mitologii greckiej zastąpiono uniwersum inspirowanym religią nordycką. Twórcy ujawnili, że kolejne części także skupią się na skandynawskich wierzeniach.

Aaron Kaufman, który w studiu Sony Santa Monica odpowiada za kontakt ze społecznością graczy, w wywiadzie udzielonym dostępnemu w serwisie YouTube kanałowi Jagat Review poruszył kwestię przyszłych odsłon cyklu (dzięki, PlayStationLifeStyle).

- Ten God of War jest drugim rozdziałem przygód Kratosa. Wiemy już, że chcemy pozostać w uniwersum nordyckim, zamierzamy również nadal badać relację między synem i ojcem - zapewnia deweloper.

01
Kratos z Atreusem pozostaną w uniwersum bazującym na mitologii nordyckiej

Innymi słowy: w następnych częściach gracze także zmierzą się z bogami oraz bestiami pochodzącymi ze skandynawskich wierzeń. Poza tym nie zabraknie młodego Atreusa - niewykluczone, że autorzy znacznie zwiększą rolę chłopca.

Warto zaznaczyć, że nadchodząca produkcja pozwoli zwiedzić dziewięć zróżnicowanych krain z mitologii nordyckiej. Trafimy między innymi do przypominającej Ziemię lokacji Midgard, mroźnego Helheim oraz zamieszkanego przez elfów Alfheim.

W porównaniu do wcześniejszych odsłon serii, gra wprowadza szereg zmian do mechanizmów rozgrywki. Kamerę umiejscowiono tym razem bezpośrednio za plecami prowadzonego bohatera, co sprawia wrażenie bliższego kontaktu z walką i otoczeniem.

God of War zadebiutuje 20 kwietnia, tylko na konsoli PS4. Niedawno mieliśmy okazję zapoznać się z wczesną wersją tytułu. Produkcję przetestowało także Digital Foundry, które uważa, że najnowsze przygody Kratosa na PS4 Pro prezentują się bardzo dobrze.

Reklama

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Redakcja Eurogamer.pl

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.