Detroit: Become Human to najnowsza gra od twórców kultowego Heavy Rain z PS3. Nie jest to sequel - produkcja nie jest powiązana z innymi tytułami Quantic Dream.

Twórcy poruszają tym razem temat sztucznej inteligencji i życia zaprojektowanego przez ludzi. Wcielamy się bowiem w androidy, które jednaj wyglądem nie różnią się praktycznie w ogóle od człowieka.

Podejmiemy trudne wybory, zetkniemy się z ciężkimi moralnie sytuacjami - jak w poprzednich grach francuskiego producenta. Wszystko to wyłącznie na PS4.

  • Premiera: 25 maja 2018
  • Wersja językowa: polska
  • Producent: Quantic Dream
  • Wydawca: Sony Interactive Entertainment
  • Dystrybutor PL: Sony Interactive Entertainment Polska

Premiera i dostępne edycje

Detroit: Become Human zadebiutuje 25 maja 2018 roku. Gra trafi tylko na PS4, będzie też dostępna na PS4 Pro - na nowszej wersji konsoli gracze otrzymają lepszą rozdzielczość i ulepszone wygładzanie krawędzi.

Na chwilę obecną nie zapowiedziano jeszcze wydania kolekcjonerskiego, choć prawdopodobnie taka wersja będzie dostępna w sklepach. Ujawnione edycje to:

  • Edycja podstawowa. Gra bez żadnych dodatków. Koszt: 240-260 zł.
  • Cyfrowa Edycja Specjalna. Oprócz gry otrzymujemy remaster Heavy Rain, dynamiczne motywy PS4, awatary i zestaw grafik. Koszt: 289 zł.
detroithub1
Konkretne jednostki androidów wyglądają identycznie

Fabuła i świat

Akcja Detroit osadzona jest oczywiście w tytułowym, amerykańskim mieście - jednak nie w czasach współczesnych, a w przyszłości. Ludzkość opracowała już metodę produkcji androidów do złudzenia przypominających zwykłego człowieka.

Androidy produkowane są w różnych celach. Niektóre to pomoc domowa, inne pełnią rolę współpracowników w konkretnych zawodach - jeden z bohaterów jest androidem detektywistycznym, wysyłanym do zbrodni z udziałem innych robotów.

Kara - druga bohatera - jest z kolei opiekunką do dziecka i służącą. Trafia do dosyć trudnej rodziny, do domu, w którym agresywny ojciec alkoholik żyje z jedną córką.

Trzeci android, którym pokierujemy, to samoświadoma jednostka, która chce rozpocząć rewolucję maszyn i sprawić, by androidy przestały być niewolnikami zwykłych ludzi.

Wszystkie wątki będą się przeplatać. Nieraz podejmiemy decyzje, które wpłyną na kolejne sceny.

Rozgrywka

Pod względem rozgrywki Detroit: Become Human zaoferuje podobne rozwiązania, co Beyond: Dwie Dusze czy Heavy Rain. W niemal identyczny sposób sterujemy bohaterami i wchodzimy w różne interakcje z otoczeniem.

Gra podzielona jest na konkretne etapy - nie możemy swobodnie zwiedzać całego miasta, bo każda scena jest starannie przemyślana i wyreżyserowana.

detroithub2
Twarze postaci wyglądają imponująco

Wykonywane przez nas czynności mogą mieć duże znaczenie. Przykładowo - jeżeli Kara po przybyciu do domu, w którym ma pracować jako opiekunka i sprzątaczka, przeszuka dokładnie wszystkie szafki, to będzie później wiedzieć, gdzie znajduje się broń, która może posłużyć do samoobrony, a nawet uratować komuś życie.

Trójka bohaterów zaoferuje nieco inne doświadczenia. Android policyjny jako jedyny będzie w stanie przeprowadzić śledztwo - dokładnie przyjrzeć się konkretnemu miejscu.

Bardzo ważne pozostają dialogi. Scenarzyści przygotowują wiele opcji do wyboru podczas konwersacji. Wypowiedzi trzeba dobierać rozsądnie, by nie zniechęcić do siebie rozmówców lub przekonać ich czy nawet zastraszyć. Wszystko zależy od sytuacji.

Reklama

O autorze

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Mateusz dołączył do zespołu w 2013 roku. Jest z-cą redaktora naczelnego, opiekuje się naszym kanałem YouTube, przygotowuje artykuły i recenzje, a czasami także poradniki. Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych.

Więcej artykułów od Mateusz Zdanowicz

Komentarze (6)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

RekomendacjaDetroit: Become Human - Recenzja

Roboty z duszą i bezduszni ludzie.

Detroit Become Human - Gniazdo

Badamy mieszkanie defekta.

Detroit Become Human - Jerycho

Odnajdujemy schronienie defektów.

Detroit Become Human - Wielka ucieczka

Opis rozdziału, który rozpoczyna się w squacie, a kończy się ucieczką Kary i Alice.