Przesłuchanie to jedna z ważniejszych misji głównych w Kingdom Come Deliverance. Następuje automatycznie po zakończeniu poprzedniej, czyli Próba ognia. Aktywując to zadanie musisz zdawać sobie sprawę, że jest silnie związanie z misją poboczną, która rozpocznie się sama w ramach postępu.

Opis misji pobocznej, której ukończenie jest potrzebne do sfinalizowania tego zadania, znajdziesz tutaj - Kingdom Come Deliverance - Zaraza.

Aby rozpocząć zadanie Przesłuchanie, udaj się do sali rycerskiej na Górnym Zamku w mieście Rataje. Po wejściu na schody uruchomi się przerywnik filmowy, który wprowadzi cię w szczegóły tej misji. Twoje główne wytyczne to:

  • przesłuchanie jeńca w Merchojedach
  • dowiedzenie się, co stało się z Maciejem.

O ile drugi z celów będzie bardzo prosty, do ukończenia pierwszego należy wykonać zadanie poboczne Zaraza, do którego odnośnik znajdziesz nieco wyżej. Na początku jednak udaj się do Merchojedów, znajdujących się daleko na północ, na zachód od znanego ci już Talmberku.

Po dotarciu na miejsce najpierw zaczep pierwszego przypadkowego mieszkańca. W rozmowie porusz temat tego, co się tu stało. Wykorzystaj wszystkie możliwe ścieżki dialogowe, pytając więc o to, gdzie jest jeniec, o napastników, obronę, zarazę, a także o Macieja. Udaj się do znacznika „B”, gdzie w stajni znajdziesz poturbowanego Macieja (na poniższym obrazku).

kingdom_come_deliverance_poradnik_053
Maciej jest ranny - znajdziesz go leżącego w stajni.

Dopytaj starego znajomego o wszystkie możliwe szczegóły, realizując tym samym jedną z wytycznych głównego zadania. W ten sposób dowiesz się także o panującej w okolicy zarazie, odblokowując tym samym wspominane na początku zadanie poboczne. Dopytaj o wszelkie szczegóły, po czym zajmij się misją dodatkową.

W tym momencie ukończ misję poboczną Kingdom Come Deliverance - Zaraza.

Po zakończeniu wątku pobocznego związanego z chorymi w Merchojedach, wróć do tej miejscowości i porozmawiaj z Melchiorem, czyli wójtem. Zaprowadzi cię do pojmanego bandyty, którego będziesz mógł przesłuchać. Jeśli nie masz jeszcze takiej opcji, po prostu przyspiesz czas do następnej doby.

W rozmowie porusz wszystkie możliwe wątki. Wraz z zakończeniem dialogu uruchomi się przerywnik, w którym do więzienia wbiegnie Słoma, ojciec zabitego przez pojmanego syna. W rozmowie możesz go uspokoić (nie posiada żadnych punktów retoryki), nastraszyć lub pozwolić na zabicie pojmanego.

Nie zmieni to zbyt wiele, ale jeśli zdecydujesz, że chcesz utrzymać jeńca przy życiu, raz jeszcze z nim porozmawiaj i poinformuj, że zabierasz go do Ratajów. Zostaniesz wówczas automatycznie przeniesiony do wspomnianego miasta, a następnie udaj się do punktu obserwacyjnego nieopodal Talmberku, gdzie porozmawiasz z panem Radzikiem, kończąc tym samym misję.

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko