Zaraz po ukończeniu zadania Gniazdo żmij i wyrażeniu gotowości do bitwy, zostaniesz automatycznie przeniesiony na pole bitwy pod obóz, który odkryłeś w poprzedniej misji lub także zinfiltrowałeś i sabotowałeś.

To będzie bardzo trudne zadania i w zależności od tego, jakich odpowiedzi udzieliłeś wcześniej Radzikowi, będziesz miał mniejsze lub większe wsparcie podczas bitwy. Pamiętaj także, że misji Próba ognia nie można przerwać lub anulować, dlatego bardzo ważne jest, abyś podszedł do niej bardzo dobrze przygotowany. Szanse w tym zadaniu zwiększysz dzięki:

  • podczas trwania poprzedniej misji, Gniazdo żmij, podpalisz wszystkie lub niektóre z pojemników ze strzałami - nawet gdy zostaniesz dostrzeżony, po prostu podbiegnij do najbliższej beczki ze strzałami i wykonaj na niej interakcję;
  • zatrujesz wcześniej wszystkie lub większość kociołków z jedzeniem, które łatwo zauważysz nad ogniem;
  • powiedzeniu Radzikowi w poprzedniej misji, że siły wroga są bardzo liczebne, dzięki czemu otrzymasz dużo większe wsparcie w postaci rycerzy z okolicznych miejscowości;
  • założysz swoją najlepszą zbroję lub zainwestujesz w jakąś lepszą - na tym etapie gry może być to jednak kłopotliwe, jeśli nie wykonywałeś zadań pobocznych lub nie parałeś się kradzieżą i sprzedażą „gorących” towarów młynarzom;
  • przy podejściu do tego zadania będziesz miał poziom postaci w okolicy 8. a nawet wyższy - nie stawiaj również na miecz, dużo lepiej sprawdzi się chociażby buzdygan.

Więcej szczegółów związanych z przygotowaniem się do obecnej misji znajdziesz w opisie zadania Gniazdo żmij, do którego link znajdziesz w pierwszym akapicie tej strony.

kingdom_come_deliverance_poradnik_048
„Swoich” poznasz bardzo łatwo po czerwono-żółtych barwach.

Pierwsza walka w misji Próba ognia

Po aktywacji zadania zostaniesz automatycznie przeniesiony pod infiltrowany wcześniej obóz. Jeśli wcześniej przekazałeś Radzikowi, że wrogów jest dużo, początek zadania powinien być dość prosty. Najważniejszą poradą w związku z bitwą jest trzymanie się możliwie na uboczu i atakowanie tylko tych przeciwników, którymi ktoś już się zajmuje.

Cały czas musisz być jednak przygotowany, że przeciwnik również może zaatakować cię z flanki, dlatego miej oczy dookoła głowy. Jeśli doskakujesz do któregoś z wrogów, staraj się zachodzić go od tyłu - przyspieszy to jego pokonanie i będziesz mógł chwilę później pomóc innemu kompanowi.

Pierwsza potyczka, jeszcze przed obozem, powinna pójść dość gładko - jeśli dopisze ci szczęście, nawet nie będziesz musiał wywijać własną bronią. Trzymaj się więc nieco na uboczu i pozwól swoim kompanom uporać się z pierwszymi sześcioma wrogami.

kingdom_come_deliverance_poradnik_049
Gdy zauważysz czekającą na ciebie grupę przeciwników, pod żadnym pozorem nie nacieraj na nich pierwszy - poczekaj, aż zajmą się tym twoi kompani.

Kolejne starcie będzie miało miejsce z większą liczbą nieprzyjaciół, może być ich nawet jedenastu. Obieraj dokładnie tę samą taktykę - trzymaj się mocno na uboczu i atakuj tylko tych wrogów, którzy są zaabsorbowani jednym z twoich kompanów.

Po udanej drugiej potyczce wyświetli się przerywnik filmowy, po którym przedostaniesz się na teren obozu. Jest to jednocześnie automatyczny punkt zapisu, więc jeśli zginiesz, zaczniesz dokładnie od tego momentu.

Zabicie łuczników i dowódcy Kumanów

Po przedostaniu się na teren wroga zauważysz, że masz dwa cele. Jeden z nich to zabicie dowódcy Kumanów, jednak na razie się nim nie przejmuj. Skup się za to na rozprawieniu z łucznikami. Jest to cel opcjonalny, ale warto się nim zająć z innej przyczyny - łucznicy cały czas ostrzeliwać będą twoich kompanów, co finalnie może znacznie osłabić drużynę.

kingdom_come_deliverance_poradnik_050
Łuczników pokonuj jednego po drugim i staraj się zachowywać od nich bezpieczną odległość - doskakuj do każdego ciosu.

Zwróć się więc ku lewej stronie zaraz po tym, jak odzyskasz kontrolę nad postacią. Błyskawicznie wbiegnij po schodach widocznych na powyższym obrazku i rozpocznij eliminację łuczników. Łącznie jest ich pięciu, jednak maksymalnie dwa celne ciosy powinny wystarczyć na położenie każdego z nich - nie są bowiem zbyt dobrze uzbrojeni.

Teraz wróć do głównej potyczki i obierając ten sam styl, jak w poprzednich, pomóż swoim kompanom w walce. Ponownie staraj się nie wskakiwać w centrum bijatyki, a pomagaj tylko innym uczestnikom walki. Wśród przeciwników znajduje się też dowódca Kumanów - zabijając wszystkich, pozbędziesz się także go.

Walka pod kościołem

Teraz czeka cię kolejna i ostatnia większa potyczka, tym razem pod kościołem. Po dostaniu się na kolejny teren porzuć pomysł obiegnięcia namiotów z lewej strony, aby oflankować nieprzyjaciela. Wróg jest liczny, więc skończy się to dla ciebie błyskawiczną śmiercią.

W dalszym ciągu staraj się być jedynie wsparciem w bitwie, a jeśli w poprzednim zadaniu nie zniszczyłeś strzał w obozie, zwróć też uwagę na mury - znajdować się mogą tam łucznicy, którzy również będą starać się o przetrzebienie waszego oddziału.

Podczas gdy część drużyny będzie próbować rozbić drzwi kościoła, z dołu ścieżki nadbiegną posiłki wroga. Pomóż pozostałym pozbyć się zagrożenia, a chwilę później uruchomi się przerywnik filmowy, po którym czeka cię ostateczne i najtrudniejsze starcie z bossem.

Walka z bossem - dowódca bandytów w wieży kościoła

Po kolejnej scence zostaniesz przeniesiony na szczyt wieży kościoła. Walka z dowódcą jest bardzo trudna, zwłaszcza gdy zechcesz zasypać go ciosami - bardzo dobrze odskakuje i blokuje twoje ataki. Potyczka może potrwać nawet kilka minut, więc uzbrój się w cierpliwość. Jeśli już chcesz walczyć z przeciwnikiem bronią białą, pamiętaj o kilku najważniejszych rzeczach:

  • staraj się utrzymywać przeciwnika na dystans i nie dopuść do tego, że przyciśnie cię do ściany;
  • nie wykonuj serii ciosów, gdyż bardzo szybko pozbawisz się wytrzymałości, która regeneruje się bardzo wolno;
  • stosuj raczej pchnięcie i błyskawiczne odskoczenie do tyłu - staraj się trafić przeciwnika w głowę, gdyż może to spowodować krwawienie i szybsze zakończenie potyczki;
  • obserwuj pozycję miecza przeciwnika i staraj się cały czas wyprowadzać ataki z właściwych stron;
  • jeśli szybko tracisz kondycję, okrążaj belkę na końcu strychu, aby zyskać dodatkową przestrzeń pomiędzy walczącymi.
kingdom_come_deliverance_poradnik_051
Stosuj perfekcyjne bloki (gdy na środku celownika zauważysz zieloną tarczę) oraz wykorzystaj pionową belkę (wskazana strzałką) na końcu pomieszczenia do odgrodzenia się od nieprzyjaciela.

Kluczowa w walce okaże się właśnie belka, ale jeżeli masz się za dobrego łucznika, możesz spróbować właśnie takiego rozwiązania. Wtedy musisz jednak pozostawać cały czas w ruchu i nie dać się zapędzić do kąta pomieszczenia.

Walcząc bronią białą staraj się uderzyć w głowę. Jeśli dopisze ci szczęście, taki cios spowoduje u wroga krwawienie, które w pewnym momencie uruchomi scenkę przerywnikową. Zakończenie misji jest już więc czymś oczywistym, a w nagrodę otrzymasz własną izbę w Ratajach. Pamiętaj, aby po ukończeniu zadania cofnąć się do obozu i pozbierać łupy po poległych.

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko