W poprzednim zadaniu próbowałeś odkryć tajemnicę zabitych koni w Neuhofie. Była to misja Pogoń się zaczęła, której koniec to jednocześnie początek poszukiwań Rudzielca. Rudowłosy stajenny zniknął z Neuhofu w tajemniczych okolicznościach, ale ślad prowadzi do górników na południe od miasta.

Na miejscu oznaczonym literą „A” znajdziesz niewielki obóz, w którym rezyduje trzech górników. Pamiętaj, aby udać się tam za dnia. Gdy mężczyźni będą spali, nie zdobędziesz żadnych informacji. Porozmawiaj ze wszystkimi, pytając od Rudzielca. Najwięcej informacji otrzymasz jednak od mężczyzny opisanego jako Rzecznik węglarzy (1).

kingdom_come_deliverance_poradnik_031
Droga do kolejnych obozów nie jest skomplikowana.

W otrzymaniu informacji może ci pomóc umiejętność retoryki, dzięki której dowiesz się o innym obozie, tym razem na północy (2). Gdy będziesz zmierzał głównym traktem, na pewno nie ominiesz obozu - jest duży i bardzo dobrze widoczny.

Znajduje się tam sporo górników, ale raz jeszcze musisz porozmawiać z ich Rzecznikiem. W zależności od rozwijanych statystyk i umiejętności dopytaj o szczegóły, po czym udaj się do kolejnego celu w górę rzeki, czyli w kierunku zachodnim. W ten sposób dotrzesz do kolejnego obozu. Tam porozmawiaj z mężczyzną w czerwonym odzieniu (3), a następnie jego bratem bliźniakiem (4).

kingdom_come_deliverance_poradnik_032
Bliźniacy na pewno wiedzą coś więcej o Rudzielcu.

Na końcu porozmawiaj jeszcze z węglarzem odzianym w zieloną pelerynę i brązową czapkę. Jeśli odstąpisz mu lekko ponad 30 groszy, dowiesz się więcej o wspomnianych bliźniakach. Teraz udaj się do Rzecznika ubranego na biało i przekaż, że jeden z jego ludzi ukrywa tajemnicę. Mężczyzna poprosi cię o zabicie dwóch bandytów. Możesz skłamać, że już to zrobiłeś, ale Rzecznik ci nie uwierzy.

Jak uratować Rudzielca bez zabijania bandytów

Co ciekawe, nie musisz zabijać dwóch dobrze uzbrojonych bandytów, aby odnaleźć Rudzielca. Wystarczy że udasz się do miejsca (5) wskazanego na poniższym obrazku strzałką. Poszukiwany znajduje się tam w niewielkiej chatce. Dopytaj go o wszystkie możliwe szczegóły dotyczące rzezi koni w Neuhofie. Na tym etapie możesz zakończyć misję i powiedzieć kapitanowi Bernardowi o tym, czego się dowiedziałeś. Możesz jednak zabić bandytów, których znajdziesz w wyznaczonym (6) miejscu.

kingdom_come_deliverance_poradnik_033
Kryjówka Rudzielca (5) oraz obozowisko (6) dwóch bandytów.

Po dotarciu na miejsce nie zbliżaj się zbyt mocno do obozu, zwłaszcza w dzień. W bezpośredniej walce z dwoma nieprzyjaciółmi praktycznie nie masz szans. Dużo łatwiej będzie pozbyć się zagrożenia w nocy, gdy bandyci będą spali.

Pamiętaj także, aby kucnąć i skradać się powoli, a także zdjąć z siebie niepotrzebne, hałasujące metalowe fragmenty zbroi - o ile takowe posiadasz. Skorzystaj z opcji przyspieszania czasu lub zajmij się na chwilę czymś innym.

kingdom_come_deliverance_poradnik_034
Bandytów najłatwiej zabić w nocy, gdy śpią. Rozjaśniliśmy obrazek, abyś mógł zlokalizować ich łatwiej.

Gdy minie północ, zakradnij się do obozowiska i dwoma celnymi uderzeniami miecza (celuj w głowę) pozbądź się pierwszego bandyty. Drugi z nich w tym momencie zacznie się przebudzać, ale jeśli zrobisz wszystko sprawnie, nie zdąży się ubrać i walka z nim powinna być bardzo łatwa.

Po uporaniu się z bandytami możesz przeszukać ich ciała, aby zyskać cenne przedmioty. Jeśli zdecydowałeś się na ich zabicie, poinformuj o tym Rudzielca, po czym wróć do Neuhofu, gdzie podzielisz się swoimi spostrzeżeniami z dowódcą Bernardem. Porozmawiaj także z panem Radzikiem, którego znajdziesz nieopodal. Wraz z zakończeniem rozmowy misja dobiegnie końca.

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko