Zestawy uzbrojenia, na które składa się broń jednoręczna i tarcza, są świetnym rozwiązaniem dla osób preferujących defensywny styl gry oparty na kontratakach. Jeśli nasza taktyka opiera się na wyczekiwaniu na ruch wykonany najpierw przez naszego przeciwnika - by następnie zaatakować go, gdy ten odsłoni - to bronie z tarczą idealnie się do tego nadają.

Poniżej zostały opisane bronie z tarczą:

Pamiętaj, że każdą broń można ulepszać w kuźni, co zdecydowanie zwiększa obrażenia zadawane potworom.

Miecz i tarcza

Wydawać by się mogło, że mały miecz i mała tarcza - w porównaniu do innych broni, które można dzierżyć w Monster Hunter World - nie mogą zrobić większych szkód potworom zamieszkującym Nowy Świat. Jednostkowe obrażenia zadawane przez ten oręż faktycznie się za wysokie. Jednak szybkość wyprowadzanych ataków z wysoką mobilnością w poruszaniu się daje niesamowite efekty.

Można wręcz zasypać wrogów gradem uderzeń, kręcąc się wokół potwora i unikając jego ataków. Dlatego - w pewnym stopniu - posługiwanie się tym rodzajem uzbrojenia może przypominać walkę przy pomocy bliźniaczych ostrzy (dwóch jednoręcznych mieczy). Miecz i tarcza nie krępuje ruchów postaci, dzięki czemu można łatwo i szybko wycelować w najbardziej czułe części ciała bestii.

Dodatkowo, broń wyposażona jest w tarczę, co umożliwia blokowanie wrogich ataków. Choć możliwość osłaniania się przed ciosami potwora może być przydatna, to ze względu na szybkość poruszania i łatwość w wykonywaniu uników, można pominąć podstawową funkcję tarczy i użyć ją w ataku (pchnięcie tarczą).

Podsumowując, miecz i tarcza:

  • to idealne rozwiązane dla osób lubujących się w klasycznym podejściu do walki;
  • umożliwia korzystanie z procy, gdy broń jest wyciągnięta;
  • ze względu na łatwe i nieskomplikowane użycie, świetnie nadaje się dla początkujących graczy.
060
Miecz i tarcza.

Lanca i lancopał

Wyglądem i sposobem działania lanca i lancopał są siebie podobne. Po pierwsze, są wyposażone w tarczę, więc można się osłaniać przed uderzeniami. Po drugie, ataki wyprowadzane za pomocą tychże broni przypominają dźganie, a to w połączeniu z długością oręża sprawia, że nie musimy stać blisko potwora, aby zadać mu obrażenia.

To co odróżnia lancopał od lancy to możliwość wystrzału pocisku z prochem, powodując, że oręż ten ma potrójne zastosowanie (lanca - atak wręcz, tarcza - obrona, strzał z lancy - atak dystansowy). Należy jednak pamiętać, że wystrzał ma dość krótki zasięg.

Natomiast lanca nadrabia - brak możliwości oddania strzału - jeszcze dłuższym zasięgiem oraz atakowaniem w poprzek (od lewej do prawej), co czyni ją bardziej wszechstronnym uzbrojeniem.

Zdecydowanie, lanca i lancopał wymagają wprawy, gdyż wyprowadzanie uderzeń, czyli dźganie, jest odmienną formą ataków, jakie reprezentują bronie sieczny czy obuchowe.

Podsumowując, lanca i lancopał:

  • to broń, która uniemożliwia szybkie poruszanie się, dlatego należy skupić się na obronie (osłanianiu się tarczą), wyczekując na odpowiedni moment to wyprowadzenia ataku;
  • oferuje ogromne możliwości defensywne, pomagając trzymać potwora na dystans;
  • świetnie sprawdza się w kooperacji. Dzięki dużemu zasięgowi broni możemy ustawić się w bezpiecznej odległości od potwora, i atakować go w pół-dystansie.
062
Lancopał.

Ładowane ostrze

Ładowane ostrze to bardzo ciekawy przykład broni, gdyż łączy style walki oparte na defensywnie i ofensywie. A to za sprawą transformacji, dzięki której możemy przełączać się pomiędzy dwa trybami.

Pierwszy oferuje walkę za pomocą miecza i tarczy. Mobilność, szybkość ataków i osłanianie się przed uderzeniami przeciwników to jego główne zalety. W drugiej wersji, ofensywnej, możemy władać wielkim, dwuręcznym toporem, które zadaje zdecydowanie większe obrażenia niż broń jednoręczna z tarczą.

Co więcej, w trybie topora wykorzystać możemy efekt fiolki, by zmaksymalizować zadawane obrażenia. Wyprowadzane ciosy trudniej będzie odbić wrogowi, co przydaje się podczas atakowania wytrzymalszych części ciała. Fiolki ładujemy poprzez standardowy atak (zadawanie obrażeń).

063
Ładowane ostrze.

Zobacz też:

Podsumowując, ładowane ostrze:

  • w trybie miecza i tarczy powinno być używane do ładowania fiolek,
  • a tryb wielkiego topora należy wykorzystać do maksymalizowania obrażeń poprzez wykorzystanie fiolek;
  • w trybie miecza i tarczy pozwala zadawać szybkie, ale bardziej precyzyjne ciosy, oraz umożliwia osłaniać się przed atakami przeciwników za pomocą tarczy,
  • natomiast w trybie topora zadaje większe obrażenia, a uderzenia mają większy zasięg;
  • pozwala dobrać taktykę do sytuacji dzięki swobodnemu przełączaniu się pomiędzy trybami, co czyni ją uniwersalną bronią, godną polecenia dla początkujących graczy.

Reklama

O autorze

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Redakcja Eurogamer.pl

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Więcej artykułów od Marcin Dolata

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały

RekomendacjaMonster Hunter: World - Recenzja

Pretendent do tytułu gry roku.

Monster Hunter World - Poradnik, Solucja

Porady ogólne, rozgrywka, walka, mikstury, wszystkie bronie i potwory.

Sniper Ghost Warrior Contracts to nowa gra polskiego CI Games

Twórcy rezygnują z otwartych przestrzeni.

Fortnite: sezon 5 - wyzwania tygodniowe

Zadania karnetu bojowego. Szósty tydzień.

Najnowsze

Reklama