Po scenie wprowadzającej do gry rozpoczniesz od pierwszego dialogu. Rozmawiając z matką możesz wybrać jedną z czterech opcji, które będą miały nieznaczny wpływ na pewne atrybuty postaci. Może to być retoryka, zręczność, witalność lub siła.

Także podczas kolejnej odpowiedzi możesz w ten sposób uzyskać bonus do danej cechy. Nie przywiązuj jednak do tego zbyt dużej wagi, gdyż w trakcie gry i w zależności od stylu będziesz mógł skupić się na rozwoju innych atrybutów. Początkowe wybory służą więc raczej za samouczek, niż prawdziwy rozwój postaci.

kingdom_come_deliverance_poradnik_001
Wybory w pierwszym dialogu nie będą miały aż tak dużego wpływu na rozwój postaci w Kingdom Come Deliverance, jak mogłaby to sugerować gra.

Po zakończonej rozmowie gra nauczy cię podstaw sterowania. Zanim jednak wyjdziesz z pomieszczenia i udasz się do ojca nieopodal, zjedz coś, a także zabierz wszystkie możliwe przedmioty, zwłaszcza jedzenie wszelkiego typu. Gdy będziesz gotowy, wyjdź na zewnątrz i kieruj się do ojca. Znajduje się on nieopodal, w kuźni. W rozmowie poprosi cię o załatwienie kilku spraw.

Jak odebrać dług od Kunesza

Najpierw zajmij się odebraniem długu od Kunesza. Udaj się więc przez główną bramę osady i skręć w lewo, kierując się do litery „C” na mapie. Porozmawiaj z Kuneszem (1). W zależności od wyboru opcji dialogowych i twoich umiejętności sytuacja może skończyć się dwojako. W gorszym wypadku będziesz musiał walczyć z mężczyzną, a po udanej potyczce otrzymasz klucz do skrzyni (2).

kingdom_come_deliverance_poradnik_002
Odebranie długu nie będzie zbyt skomplikowane.

Wejdź więc do jego chaty, gdzie w jednej z komnat zauważysz skrzynię. Możesz ją otworzyć uzyskanym kluczem. Zabierz znajdujące się tam przedmioty, a także siekierę, którą mężczyzna rąbał drewno na początku spotkania (1). Siekierę będziesz mógł sprzedać u kupca nieopodal za całkiem niezłe - jak na początek gry - pieniądze.

Jak kupić worek węgla

Teraz musimy udać się niedaleko na południowy wschód, na targ. Przy literze „A” znajduje się pomocnik węglarza (3), u którego możemy zakupić węgiel. Będziemy potrzebować go w liczbie 10 jednostek. Jako że nie masz przy sobie zbyt wielu pieniędzy, musisz sprzedać pozyskane przed chwilą przedmioty.

kingdom_come_deliverance_poradnik_003
Targowanie się nie jest trudne, ale łatwo zniechęcić kupca.

Przy tej okazji gra wyświetli samouczek targowania się (4). Możesz więc spróbować ugrać nieco lepszą cenę, ale pamiętaj, że jeśli będzie ona różnić się zdecydowanie od wyjściowej, handlarz może nie chcieć kontynuować z tobą robienia biznesów. Nie przesadzaj więc zbytnio, a najlepiej zapłać pełną cenę za węgiel.

Jak kupić piwo w karczmie

Teraz udajemy się do karczmy po dzban piwa. Przy wejściu jednak zostaniemy świadkami nietypowej sytuacji z pewnym Niemcem w roli głównej. Koledzy zaproponują ci danie nauczki mężczyźnie. Możesz się zgodzić lub nie, będzie miało to niewielki wpływ na dalsze wydarzenia, jednak nie zaważy na niczym w kluczowy sposób.

Jeśli postanowisz dołączyć się do kolegów, udacie się pod dom Niemca. Porozmawiaj najpierw z kumplami, a następnie z kobietą siedzącą przy ścianie (5), wybierając opcję dialogową „Twój mąż sprawia kłopoty”.

kingdom_come_deliverance_poradnik_004
Opcjonalne wykonanie psikusa Niemcowi nieznacznie podwyższy twoje statystyki.

Po dość krótkiej rozmowie, gdy żona Niemca popędzi do karczmy, wykonaj interakcję na kupce gnoju (6), aby obrzucić ekskrementami dom mężczyzny. Chwilę później pojawi się sam zainteresowany z kolegami. Musisz pokonać na pięści wszystkich rywali. Gdy ci się to uda, biegnij w wyznaczone miejsce na spotkanie z kolegami.

Teraz możesz wrócić do karczmy, gdzie od Blanki - dziewczyny głównego bohatera - otrzymasz dzban zimnego piwa. Zanim wrócisz do ojca z załatwionymi wszystkimi sprawami, warto też odwiedzić Mistrza Walki Wańka. Nauczy cię podstaw fechtunku. Pozostaje jeszcze jedna sprawa do załatwienia.

Odebranie jelca na zamku

Ostatnia rzecz, czyli odebranie jelca na zamku, to czysta formalność. Po prostu idź w kierunku znacznika misji i porozmawiaj z jednym ze strażników przy wejściu. Po krótkim dialogu otrzymasz fragment miecza. Powinieneś mieć już załatwione wszystkie sprawy, wróć więc do ojca, który wciąż powinien przebywać w kuźni.

Po krótkim dialogu uruchomi się scenka przerywnikowa, w której ukończycie miecz. Przeszkodzi wam Teresa. Wróć do domu i otwórz skrzynię, skąd pozyskasz cenne przedmioty oraz gwoździe, które musisz oddać dziewczynie. Po serii kilku przerywników filmowych osada zostanie najechana przez ogromne wojsko. Po zakończeniu przerywnika automatycznie rozpocznie się kolejne zadanie główne.

Reklama

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redakcja Eurogamer.pl

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Więcej artykułów od Jerzy Daniłko